نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

دست هندبالیست‌های ایران به مدال نرسید

  • کد خبر: ۹۷۷۴۲
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
دست هندبالیست‌های ایران به مدال نرسید
ملی‌پوشان کشورمان با شکست مقابل عربستان به مقام چهارم آسیا رسیدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل عربستان شکست خورد و چهارم شد. بعد از ۵ برد متوالی تیم‌ملی هندبال ایران در مرحله اول و دوم مسابقات قهرمانی آسیا در دمام عربستان و دقیقا زمانی که صعود ایران به مسابقات جهانی قطعی شد، شاگردان مانوئل روی دور باخت قرار گرفتند. ایران با شکست برابر بحرین مجبور شد در نیمه‌نهایی برابر تیم قدرتمند قطر قرار بگیرد. در رویارویی با قطر هم شاگردان مانوئل با اختلاف زیادی شکست خوردند و راهی دیدار رده‌بندی شدند.

میزبان انتقام بازی اول را گرفت

تیم‌های ایران و عربستان از ساعت ۱۶:۳۰ دیروز برگزارکننده دیدار رده‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا بودند که این بازی با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ به‌سود عربستان به پایان رسید. تیم‌ملی هندبال کشورمان در ابتدای بازی ۲ گل از میزبان مسابقات عقب افتاد، اما در دقیقه ۶ موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه مهرداد صمصامی با خطای ۲ دقیقه از زمین خارج شد و در این زمان بود که عربستانی‌ها موفق شدند دوباره اختلاف ۲ گل را ایجاد کنند.

در دقیقه ۱۷ حسین جهانی نیز به‌دلیل خطا روی بازیکن عربستان ۲ دقیقه اخراج شد. در دقیقه ۱۴ و درحالی‌که دروازه ایران خالی بود، بازیکنان ایران در حمله ناکام ماندند و عربستانی‌ها نیز با استفاده از این فرصت، اختلاف گل را بیشتر کردند. بازیکنان میزبان در ادامه موفق شدند بازهم دروازه ایران را باز کنند تا با ۴ گل اختلاف حاشیه امنی برای خودشان در نیمه اول ایجاد کنند.

عربستانی‌ها در ادامه در بازکردن دروازه ایران ناکام ماندند و این فرصت برای شاگردان مانوئل ایجاد شد تا اختلاف گل‌ها در دقیقه ۲۰ بازی به ۲ گل برسد. در دقیقه ۲۱ حیدرپور در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان عربستان فرصت داشت که اختلاف گل را به حداقل برساند، اما در این حمله دروازه‌بان عربستان موفق‌تر از کاپیتان ایران ظاهر شد. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه با ازدست‌دادن فرصت‌های گل‌زنی و عجله در زدن ضربات پایانی بازهم میدان را در اختیار عربستانی‌ها قرار دادند و فاصله گل با میزبان به ۵ گل رسید.

در دقیقه ۲۹ بازیکن عربستان به‌دلیل خطا روی احسان ابویی ۲ دقیقه از زمین اخراج شد و با گل‌زنی سجاد استکی در این دقایق، نیمه اول با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به‌سود عربستان به پایان رسید. در نیمه دوم عربستانی‌ها اختیار بازی را در دست داشتند و بازیکنان کشورمان نتوانستند اختلاف گل نیمه اول را جبران کنند. در ادامه نیز حریف موفق شد اختلاف گل را افزایش دهد و به ۵ برساند.

اورعی نیز در این نیمه با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد. شاگردان مانوئل در دقیقه ۲۴ اختلاف گل را به ۲ رساندند، اما با ازدست‌رفتن موقعیت‌ها از سوی بازیکنان ایران و ارائه بازی‌ای عجولانه نه‌تن‌ها فرصت به‌تساوی‌کشاندن بازی از دست رفت، بلکه عربستانی‌ها موفق شدند اختلاف گل را به ۴ برسانند. این دیدار درنهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ به‌سود میزبان رقابت‌ها به پایان رسید و ایران از رسیدن به سکوی سوم مسابقات بازماند.

جواز دومین صعود در جیب ملی‌پوشان

تیم‌ملی هندبال ایران که صعودش به مسابقات جهانی سال آینده را قطعی کرده بود، دستش از مدال کوتاه ماند و در رده چهارم آسیا ایستاد. هندبال ایران پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا۲۰۱۴ به مدال برنز رسیده و اولین‌بار نیز مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بود. ایران بعد از آن در سال۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ پنجم و در سال۲۰۲۰ ششم شده بود. ملی‌پوشان هندبال کشورمان در کنار عربستان، قطر و بحرین با قرارگرفتن در جمع ۴ تیم پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا دومین‌بار جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. پنجمین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان نیز به کره‌جنوبی تعلق گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->