چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی به خراسان رضوی (۱۴ بهمن ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۷۹۶۱
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی به خراسان رضوی (۱۴ بهمن ۱۴۰۰)
استاندار خراسان رضوی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با قرمزشدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد باید به طور صددرصد در آماده باش باشند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با قرمز شدن رنگ کرونایی مشهد، موج ششم کرونا وارد مرحله جدید خود در مشهد و برخی شهر‌های خراسان رضوی شده است؛ از همین رو شامگاه سه شنبه، جلسه فوری ستاد مقابله با کرونای استان تشکیل و دستورات لازم از جمله آماده باش صددرصدی همه مراکز درمانی از سوی استاندار خراسان رضوی صادر شد. همچنین برخی محدودیت‌های مربوط به شهر‌های قرمز از دیروز در مشهد اعمال شده است.

استاندار خراسان رضوی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با قرمزشدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد باید به طور صددرصد در آماده باش باشند.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا وارد شرایطی خاص شده است، افزود: بر این اساس، کمیته‌های مربوط و اصناف، ضریب دقت و هوشیاری را به شدت افزایش دهند تا میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ارتقا یابد.

همچنین ضرورت دارد با استفاده از رسانه ها، تبلیغات محیطی و پیامک، مردم بیش از پیش درباره بحران کرونا هوشیار شوند تا دستورات بهداشتی پیشگیرانه در بالاترین سطح رعایت شود.

وی ادامه داد: فعالیت مدارس خراسان‌رضوی در مناطق قرمز و نارنجی شیوع ویروس کرونا، کاملا غیرحضوری است. همچنین در مناطق زرد کرونایی به محض مشاهده نشانه‌های بیماری در حتی یک معلم یا دانش آموز، بلافاصله وضعیت مدرسه و کلاس بررسی می‌شود تا درصورت شیوع کرونا، با فوریت تعطیل شود.

نظری همچنین به نحوه برگزاری تجمعات اشاره و بیان کرد: فعالیت در مکان‌های تجمع، فقط برای مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه، آن هم با گنجایش ۲۵ درصد فضا، مجاز است. ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت شود. همچنین ستاد اختصاصی اصناف در مشهد باید تشکیل شود تا ضریب رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.

اعمال محدودیت‌های کرونایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جلسه با بیان اینکه هشت شهرستان به رنگ نارنجی کرونایی در آمده اند، گفت: در شهر‌های قرمز و نارنجی، مدارس و دانشگاه‌ها تا دوهفته به صورت غیر حضوری برگزار خواهند شد.

محمد‌علی کیانی ادامه داد: با تصمیمی که در ستاد مقابله با کرونای استان گرفته شد، از دیروز در شهر‌های قرمز و نارنجی، رستوران‌ها تنها مجاز به ارائه غذا به صورت بیرون بر هستند و تالار‌ها و برخی مکان‌های ورزشی همچون استخر‌ها و سالن ورزشی به مدت دو هفته تعطیل شده اند.

پس از این جلسه، استاندار خراسان رضوی با حضور در اورژانس بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) ضمن بررسی اقدامات انجام شده در جریان روند خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

۲۶۸۰ تخت برای بیماران کرونایی

به گزارش وبدا، شاپور بدیعی، معاون درمان و فرمانده قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از این بازدید و در نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴۰ درمانگاه بخش خصوصی، بیمارستان‌ها و مراکز تکمیل درمان و مراکز پرستاری، از جمله سطوح برنامه ریزی شده برای خدمات رسانی به بیماران در موج ششم کرونا محسوب می‌شوند گفت: ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بستری برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا پیش بینی شده است که بر اساس نیاز و تعداد بیماران از آن‌ها استفاده می‌شود.

روند بستری در مشهد افزایشی است

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه روند بستری شدن بیماران و مراجعان سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است، افزود: در حال حاضر ۶۸۶ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شده اند و از این تعداد، ۴۷۸ بیمار در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

محمد پهلوان کاشی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲۵۲ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۸۲ نفر از این تعداد در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

مثبت شدن ۵۰ درصد آزمایش‌ها

محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با اشاره به افزایش درخور توجه آما ر آزمایش‌های مثبت کرونا گفت: آزمایش‌های مثبت پی سی آر نسبت به روز‌های ابتدای بهمن، افزایش ۵۰ درصدی داشته که این موضوع، نشان دهنده چرخش سریع ویروس در جامعه است.

کمبود داروی کرونا نداریم

به گزارش ایسنا، ناصر وحدتی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به وضعیت موجودی دارو‌های کرونا افزود: اکنون هیچ گونه کمبود و مشکلی در بازار وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->