پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

امیکرون بدون محدودیت در مشهد!

  • کد خبر: ۹۷۷۱۴
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
امیکرون بدون محدودیت در مشهد!
با وجود افزایش روزانه مبتلایان و بستری ها، ستاد استانی مقابله با کرونا هیچ محدودیت جدیدی برای مدیریت وضعیت خطرناک مشهد و استان مصوب نکرده است

وثوقی | شهرآرانیوز؛ درحالی که موج ششم کرونا یک به یک رنگ بندی شهرستان‌های استان را تغییر می‌دهد، هنوز شاهد تصمیم مناسبی برای مقابله با پیشروی افسارگسیخته تعداد مبتلایان به کرونا در استان نیستیم. براساس اعلام سامانه «ماسک»، شهرستان تربت حیدریه رنگ قرمز کرونایی به خود گرفت.

خیز ششم کرونا درحالی این روز‌ها جولان می‌دهد که شاهد تغییر اساسی در سیاست‌های دولت برای مقابله با کرونا بوده ایم؛ سیاست‌هایی که با تفویض اختیار به متولیان و مسئولان استانی، نوید تصمیم گیری به موقع، اثرگذار و متناسب با نیاز استان را می‌داد، اما تاکنون جز پاس کاری بین ستاد‌های مختلف برای تصمیم گیری و تأکید بر دستورالعمل‌های معمول، موضوع جدیدی عاید مشهد و استان نشده است. این رویکرد در مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا نیز به چشم می‌خورد.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره مصوبات نشست روز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا که قرا بود دیروز ابلاغ شود به خبرنگار ما گفت: مقرر شد با توجه به تشکیل و راه اندازی ستاد مقابله با کرونای شهرستان مشهد، همه مباحث مربوط به کرونای شهرستان‌ها در ستاد شهرستان مطرح و تصمیم گیری شود.

محمد پهلوان کاشی افزود: با توجه به قدرت زیاد شیوع ویروس امیکرون و طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه «امید»، محدودیت‌ها به صورت جدی بر اساس مدیریت هوشمند اعمال می‌شود.

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه ها، ادامه داد: با هدف کنترل بیماری کرونا، دستورالعمل‌ها و مدیریت هوشمند بیماری کرونا در کنار تزریق دز سوم واکسن با جدیت در دستورکار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد.

پهلوان بیان کرد: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، همایش‌ها در مکان‌های مسقف با رعایت ۳۰ درصد ظرفیت فضا و حداکثر زمان یک ساعت ونیم مجوز برگزاری خواهند داشت.

آمار کرونایی‌های مشهد به ۲۴۳۸ مبتلا در روز رسید

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۴۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های سرپایی و بستری قطعی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شدند، اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده علائم ابتلا به کرونا ضمن تماس با سامانه تلفنی ۱۹۱ به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت منتخب یا درمانگاه مراجعه کنند.

پهلوان با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی و بستری به سرعت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال افزایش است، گفت: هم اکنون علاوه بر ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا، ۱۵۰ درمانگاه در سطوح یک و دو به بیماران خدمات ارائه می‌دهند و در صورت نیاز، بیماران به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۸۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند و از این تعداد ۴۳۱ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۱۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۷۸ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مراجعه شهروندان مشهدی به مراکز تشخیص کرونا ۴ برابر شد

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات روزانه شهروندان مشهدی به مراکز منتخب تشخیص کرونا در این کلان شهر با ۴ برابر افزایش نسبت به روز‌های گذشته، به بیش از ۳۰۰۰ نفر در روز رسیده است. محمدحسن درخشان افزود: پاسخ آزمایش طبی تشخیص ابتلا به ویروس کرونا برای ۵۰درصد از این مراجعان مثبت است.

بستری ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شریعتی

رئیس بیمارستان تخصصی شریعتی، از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به این مرکز درمانی افزایش پیدا کرده است، به نحوی که هم اکنون ۱۹ بیمار در این مرکز تحت درمان هستند. محمدرضا حسینعلی زاده ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی نسبت به روز‌های قبل افزایش ۵۰ درصدی داشته است که برخی از آن‌ها نیاز به بستری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->