طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

طرح پیشنهاد پرداختی دو ماه عیدی کامل به بازنشستگان تامین‌اجتماعی به وزارت کار ارسال شد (۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۸۳۰۷
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
  • ۳
طرح پیشنهاد پرداختی دو ماه عیدی کامل به بازنشستگان تامین‌اجتماعی به وزارت کار ارسال شد (۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
یک فعال حوزه کار از ارسال طرح پیشنهادی همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به وزارت کار توسط کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رحمت الله پورموسی ، اظهار کرد: پیرو ماده واحده‌ای که قبلا در خصوص همسان سازی عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی به مجلس داده بودیم، به ما اعلام کردند که این طرح باید به قانون تبدیل شود و لذا این طرح پیشنهادی را به کمیسیون اجتماعی بردیم و طی مکاتبه و مذاکره پیگیری کردیم تا به لایحه تبدیل شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان محترم مشهد و کلات، مطلع شدیم که کمیسیون به دلیل آنکه تصمیم گیری در خصوص حقوق و دستمزد شاغلان تامین اجتماعی برعهده شورای عالی کار است، این طرح را به وزارت کار ارسال کرده است تا از سوی شرکای اجتماعی و اعضای شورای عالی کار مورد بررسی قرار گیرد.

این پیشکسوت کارگری تصریح کرد: برابر مصوبه ۱۳۷۰ مجلس، کارگران باید حداقل دو ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی دریافت کنند، ولی وقتی بازنشسته می‌شوند عیدی آن‌ها کارمندی می‌شود و زمانی که از سازمان تامین اجتماعی در این باره توضیح خواستیم، اعلام کردند که در قبال مواردی که کسر بیمه صورت گیرد، خدمات ارائه می‌شود و، چون از عیدی و پاداش پایان سال حق بیمه کسر نمی‌شود نمی‌توان به بازنشستگان عیدی کارگری داد.

پورموسی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد کردیم با توجه به آنکه ۱۴ میلیون کارگر شاغل تامین اجتماعی داریم که به سازمان بیمه پردازی می‌کنند، از میران عیدی و پاداش آن‌ها ۲۰ درصد حق بیمه کسر شود که ۱۳ درصد آن سهم کارفرما و ۷ درصد سهم کارگر است و اگر کارگران بدانند که در دوران بازنشستگی عیدی کارگری می‌گیرند قطعا از این طرح استقبال می‌کنند.

به گفته وی اگر کسر حق بیمه از مبلغ عیدی و پاداش پایان سال کارگران تصویب شود، بودجه‌ای در حساب جداگانه به سازمان تامین اجتماعی وارد می‌شود که سازمان می‌تواند با این مبلغ و به اضافه یک سومی که بابت عیدی همه ساله به بازنشستگان تامین اجتماعی می‌پردازد، دو ماه عیدی کامل را به بازنشستگان پرداخت کند و دیگر نیازی به تامین اعتبار یا پرداخت بدهی دولت برای این طرح نیست.

این پیشکسوت کارگری در پایان تاکید کرد: در صورت نظر مثبت شورای عالی کار و تصویب آن، طرح برای تصویب نهایی به مجلس بازگشته و تبدیل به قانون خواهد شد و کارگرانی که بازنشسته می‌شوند با توجه به کسر مبلغ حق بیمه از عیدی و پاداش دوران خدمت خود از مزایای آن در زمان بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عظیم مرادخانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
باسلام عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم لطفان زیاد کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
خوبه همیشه یک ماه مانده به پایان سال مجلس ومدیران تامین اجتماعی حق جلسی خوبی دریافت می‌کنند به برکت گارگران وبازنشستگان آقای مدیر رئیس محترم مجلس انقلابی مواظب باشید کم نیارید چون گرانی به اوج رسید ما هم خدایی دارم ما که پیش زن بجه شرمندیم شما پیش خدا شرمند نباشید شاید با این کلمه دل سنگ شما به رحم بیاد در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی فکری بکنید انشالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
دیگه عیدی یک فنجان طلا هم بدهید و هر کاری کنید فایده ای ندارد زیرا رفتار و کردار نظام نسبت ب اوضاع زندگی مردم تغییری نکرده بلکه ب تنفر تبدیل شده قلب مردم شکسته شده مانند زن و شوهری که قلب شان نسبت ب زندگی شکسته و دیگر نمی توانند با هم زندگی کنندجمهوری اسلامی هم دیگر نمی تواند با مردم زندگی کندخخخخخخخخخخخخخخخهاهاههاهاهااااااا
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->