کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟ پدیده مد و مدگرایی خوب است یا بد؟ مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته
سرخط خبرها

رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق؛ پررنگ‌ترین و اصلی‌ترین مطالبه معلمان است (۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۸۵۴۱
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق؛ پررنگ‌ترین و اصلی‌ترین مطالبه معلمان است (۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
 دبیرکل سازمان معلمان ایران گفت: ضعف اقتصادی و معیشتی، معلمان را دچار ناکارآمدی، فرسودگی، افسردگی، پرخاشگری و نارضایتی شغلی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، طاهره نقی‌ئی، دبیرکل سازمان معلمان ایران  درباره علت اعتراضات مستمر فرهنگیان توضیح داد: پررنگ‌ترین و اصلی‌ترین مطالبه معلمان، رتبه‌بندی و همسان‌سازی است، البته خواسته‌های دیگری همچون آزادی معلمان زندانی و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی (آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه) همواره مورد توجه معلمان بوده است.

وی افزود: اعتراضات اخیر در اصل ریشه معیشتی دارد؛ لذا می‌توان گفت اعتراضات معلمان در حال حاضر بیشتر اقتصادی است، زیرا وضعیت بد اقتصادی از طرفی خانواده‌های معلمان را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر مجموعه آموزش و فرایند آموزش را هم از کیفیت تهی کرده است.

نقی‌ئی تاکید کرد: وضعیت بد حقوق و دستمزد بازنشستگان، شاغلان را هم تحت تاثیر قرار داده، زیرا شاغلان وضعیت آینده خودشان را هم مبهم می‌بینند. موضوع به امسال و پارسال هم مربوط نیست، سال ۸۵ معلمان در تجمعات‌شان مقابل مجلس خواستار توجه به مسئله معیشت خود شدند، در سال ۸۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد، ولی اجرای ناقص و تبعیض‌آمیز بودن آن باعث شد معلمان از ابتدا معترض باشند و تا امروز هم مسئله حل نشده است.

دبیرکل سازمان معلمان ایران در پاسخ به این سوال که آیا با وجود پیگیری مسئولان درباره رتبه‌بندی این مشکلات حل نخواهد شد؟ گفت: با این لایحه مشکل حل نخواهد شد، چون برای این لایحه بودجه کمی درنظر گرفته شده و به کیفیت‌بخشی توجه خاصی نشده است و از طرفی بسیار با تأخیر اجرا خواهد شد به طوری که احساس می‌شود تا آخر بهمن و اوایل اسفند عملیاتی شود.

نقی‌ئی گفت: اعلام شده بود از اول مهر ۱۴۰۰ رتبه بندی اجرایی می‌شود، اما اجرایی نشد و همچنان میانگین حقوق فرهنگیان به نسبت کارکنان دولت پایین‌تر و قدرت خرید آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش نخواهد یافت در واقع رتبه بندی مرهمی است کوچک برای زخمی بزرگ.

وی با اشاره به منزلت معلمان گفت: با کمال تاسف باید گفت هر چند معلم‌ها با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته‌اند، اما منزلت آن‌ها پیش دانش آموزان، والدین و جامعه به شدت آسیب دیده است. بزرگترین آسیب به دلیل ضعف اقتصادی و معیشتی معلمان است.

وی افزود: این ضعف معلمان را دچار ناکارآمدی، فرسودگی، افسردگی، پرخاشگری و نارضایتی شغلی کرده است و معمولاً کسانی که از لحاظ شغلی آسیب ببینند ناخودآگاه منزلت شغلی‌شان نیز آسیب می‌بیند. معلمی که برای گرفتن حق خود ناچار می‌شود به این در و آن در بزند منزلتش آسیب خواهد خورد.

دبیرکل سازمان معلمان ایران اشاره کرد: اگر مسئولان می‌خواهند منزلت معلمان حفظ شود باید با نماینده‌های واقعی معلمان مذاکره کنند و راه را برای مذاکره باز بگذارند، چون معلمان چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند و اگر مواردی که در قانون آمده اجرایی شود مشکلات آن‌ها به تدریج حل خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->