نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

صفر تا صد ماجرای کودتای اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون علیه رئیس فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۹۸۸۹۰
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
صفر تا صد ماجرای کودتای اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون علیه رئیس فدراسیون فوتبال
پنج عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با امضای نامه‌ای از رئیس این فدراسیون خواسته‌اند زمینه برگزاری جلسه‌ای را فراهم کنند که قرار است در آن رئیس عزل و سرپرست جدید برای فدراسیون انتخاب شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پنج عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با امضای نامه‌ای از رئیس این فدراسیون خواسته‌اند زمینه برگزاری جلسه‌ای را فراهم کنند که قرار است در آن رئیس عزل و سرپرست جدید برای فدراسیون انتخاب شود. به‌گزارش مهر، تیم‌ملی فوتبال ایران موفق شد با هدایت دراگان اسکوچیچ جشن صعود زودهنگام به جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر را در پایان بازی با عراق در هفته هفتم رقابت‌های انتخابی بگیرد تا فدراسیون فوتبال نیز به‌تبع آن خودش را در این اتفاق سهیم بداند و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با افتخار از تاریخ‌سازی فوتبالیست‌ها در دوران ریاستش در فدراسیون فوتبال صحبت کند. عزیزی‌خادم که با مشاوران و مدیران فدراسیون‌نشین بر طبل شادانه صعود می‌کوبیدند، فقط چند روز پس از آن با بیانیه‌ها و توئیت‌های کوبنده نزدیک‌ترین حامیانشان در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد.

قضیه پیچیده اساسنامه

انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی اسفند سال گذشته با حاشیه و چالش‌های فراوان برگزار شد که پس از استعفای مهدی تاج و روی‌کارآمدن حیدر بهاروند به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال، به اساسنامه جدید به‌عنوان مرجع قانونی توجه شد تا امثال علی کریمی بتوانند برای پست ریاست شرکت کنند. اما درنهایت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم توانست با کسب بیشتر آرا به مهم‌ترین عنوان ریاست برسد.

زمانی که دست عزیزی خالی شد

عزیزی‌خادم درحالی به ریاست فدراسیون فوتبال رسید که علی خطیر مشاور اصلی او بود، اما موافقت‌نکردن نهاد‌های بازرسی با حضور او در جایگاه دبیرکلی باعث شد یار غار عزیزی‌خادم به یکی از بزرگ‌ترین مخالفان رئیس تبدیل شود. خطیر آغازکننده مسیری بود که در ادامه آن مهرداد سراجی و سپس احسان اصولی در آن قرار گرفتند.

عزیزی‌خادم درحالی یک‌به‌یک اطرافیانش را ازدست‌رفته می‌دید که انتخاب‌هایش همچنان فردمحور بود. او غلامرضا رفیعی را مشاور حقوقی‌اش کرد تا احمدرضا براتی رفته‌رفته از او و کار‌های حقوقی فدراسیون دست بکشد. انتصاباتی که به سرپرست تیم‌ملی بزرگ‌سالان نیز رسید، اما اصرار رئیس روی اسم مجتبی خورشیدی سبب شد او در همه بازی‌های تیم‌ملی برای رسیدن به جام‌جهانی حضور داشته باشد.

جرقه مشکلات مالی

مدیرعامل باشگاه سایپا که با نارنجی‌پوشان طعم سقوط به لیگ دسته‌اول را چشید، پس از چند جلسه رفت‌وآمد به فدراسیون فوتبال و رفتن با عزیزی‌خادم به چند مراسم مهم، ناگهان به چهره اصلی جبهه مخالف رئیس تبدیل شد.
سراجی پس از گذشت شش ماه از فعالیت عزیزی‌خادم خواستار دریافت صورت‌حساب‌های مالی شد. او ذی‌حساب امینش را نیز به فدراسیون اعلام کرد، اما تعیین‌تکلیف‌نشدن پرونده پیچیده مارک ویلموتس از سوی دادگاه عالی ورزش باعث شد امور رسیدگی به مسائل مالی فدراسیون نیز نیمه‌کاره بماند.

چالش پاداش ملی‌پوشان

برد‌های پی‌درپی تیم‌ملی ایران باعث شد بازیکنان تیم‌ملی ایران خواستار دریافت پاداش‌هایشان شوند، اما عزیزی‌خادم برای اینکه پاداش بدهد، منتظر دستور هیئت‌رئیسه ماند. بااین‌حال، هیئت‌رئیسه نیز پس از کش‌وقوس‌های فراوان با برخی تغییرات موافقت کرد، اما عزیزی‌خادم بازهم مبلغی را به حساب بازیکنان و اعضای تیم‌ملی ایران واریز کرد که اندکی از مبلغ مصوب هیئت‌رئیسه بیشتر بود.

CAS سراجی را شاکی کرد

باشگاه سایپا پس از سقوط به لیگ دسته‌اول فوتبال بابت حکم کمیته استیناف مبنی‌بر اعلام نتیجه رأی بازی جنجالی با پیکان به‌سود تیم حریف، پرونده را به دادگاه عالی ورزش کشاند تا مدیرعامل سایپا پیگیری‌اش برای عزل موقت عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون را با جدیت بیشتری دنبال کند.

مشکل اصلی، اساسنامه یا حاشیه‌هایش؟

غلامرضا رفیعی، مشاور جنجالی رئیس فدراسیون فوتبال، پس از صعود تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی از موافقت فیفا با اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال خبر داد. اساسنامه‌ای که ماه‌ها محل بحث مسئولان فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی بود، با مصاحبه رفیعی به تأیید فیفا رسید، اما تنی چند از اعضای هیئت‌رئیسه نه‌تن‌ها بابت این موضوع خوش‌حال نشدند، بلکه از تأیید آن به‌دست فیفا تعجب کردند. از قرار معلوم فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و صرفا برای حل مشکل اساسنامه، نامه دیوان عدالت اداری را به فدراسیون جهانی ارسال می‌کند تا آن‌ها را به‌عنوان عالی‌ترین مرجع مستقل معرفی و طبق آن اعلام کند فدراسیون فوتبال به‌عنوان نهادی «غیرانتفاعی و غیردولتی» فعالیت می‌کند.

نامه‌ای که همه را به جان هم انداخت

پس از این، تنی چند از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خواستار قرائت پاسخ فیفا درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال شدند، اما به‌نظر می‌رسد فدراسیون نه‌تن‌ها پاسخ اصحاب رسانه را دراین‌زمینه نداده، بلکه فعلا از نمایش آن به اعضای هیئت‌رئیسه نیز امتناع کرده است. موضوعی که چالشی جدی در فدراسیون فوتبال شده است تا متن صعود تیم‌ملی ایران و اصل پذیرش اساسنامه فدراسیون فوتبال به‌دست فیفا به حاشیه برود و جنگ قدرت در داخل هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به اوج برسد.

دوستانی که دشمن شدند

پرسش دیگر درباره نامه اعضای هیئت‌رئیسه برای عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم این است که کدام‌یک از هشت عضو حق‌رأی‌دار هیئت‌رئیسه نامه را امضا کرده‌اند. در نامه‌ای که به‌صورت غیررسمی و به‌طبع از سوی مخالفان رئیس منتشر شده است، نام پنج عضو هیئت‌رئیسه وجود دارد که شامل مهرداد سراجی، شهره موسوی، میرشاد ماجدی، احسان اصولی و بهرام رضاییان می‌شود.

پنجشنبه، روز سرنوشت‌ساز

با نهایی‌شدن ارسال نامه به رئیس، حالا باید دید عزیزی‌خادم چه زمانی نشست مدنظر اعضای هیئت‌رئیسه را برگزار خواهد کرد. از پنجشنبه این هفته به‌عنوان روز برگزاری این جلسه سرنوشت‌ساز نام برده شده است؛ جلسه‌ای که در آن یا عزیزی‌خادم اعضای هیئت‌رئیسه را قانع می‌کند یا اینکه جایش را به سرپرست موقت خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->