سرخط خبرها
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان دور سوم انتخابات شورا‌های اجتماعی خبر داد

۱۱ محله و شورا‌های جدید در منطقه ما

  • کد خبر: ۹۸۹۰
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
۱۱ محله و شورا‌های جدید در منطقه ما
صدر - هفته گذشته و بعد از انتخابات محله رضائیه و کوی سلمان در نهایت تمامی محله‌های منطقه ما اعضای منتخب شورای اجتماعی جدید خود را شناختند. به همین منظور گفت‌وگویی داشتیم با رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه درباره روند انتخابات و نتایج به دست آمده و همکاری که بعد از این اداره اجتماعی و فرهنگی با شورای اجتماعی محلات خواهد داشت.

رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: منطقه ۵ تا قبل از آغاز به کار انتخابات شورای اجتماعی محلات دارای ۹ محله بود. در طراحی شهری جدید ۲ محله سجادیه و کوی سلمان به محلات منطقه اضافه شد. در گام سوم انتخابات مجامع داوطلبی شورای اجتماعی محلات تمام ۱۱ محله منطقه اعضای منتخب خود را شناخت. به اذعان ناظران و کارشناسان دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه ما یکی از بالاترین مشارکت‌های مردمی را در بین مناطق داشت. حدود ۷۰۰ نفر از ساکنان در سه گام انتخاب محلات منطقه حضور داشتند. گام اول انتخابات از اردیبهشت‌ماه با یک محله آغاز شد. در گام دوم ۳ محله و در گام سوم ۷ محله اعضای منتخب خود را شناختند. خوشبختانه در فرایند برگزاری انتخابات همکاری و مشارکت خیلی خوبی از ساکنان منطقه را شاهد بودیم.
محمد سلطانی با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای شورا‌های گذشته در شورای جدید هم حضور دارند، توضیح داد: انتخاب اعضای جدید با نظر و رأی ساکنان محلات بود. در این انتخابات مردم به افرادی که از نظر ایشان در شورای گذشته خوب کار کرده بودند، رأی دادند.
سلطانی در ادامه با توضیح اینکه برای برخی از مجامع مانند تشکل‌ها به مدرک تحصیلی لیسانس نیاز بوده است، بیان کرد: برای برخی از محلات مانند مهدی‌آباد که تشکل‌هایشان دارای مدرک لیسانس نیستند مشکلاتی را شاهد بودیم. به طور مثال اکنون نماینده تشکل‌ها در شورای اجتماعی محله در مهدی‌آباد نداریم آن هم تنها به این دلیل که حائز شرایط تحصیلی نبودند. با توجه به اینکه این مسئله در قانون انتخابات وارد شده این مسئله را به کارشناسان و مسئولان دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منتقل کردیم تا خود در این باره تصمیم‌گیری کنند.
وی افزود: انتخابات شورای اجتماعی محلات تغییر ماهیتی داشت، اما اینکه در عملکرد شورا نیز تأثیرگذار باشد یا خیر بستگی به افراد انتخاب شده و میزان دغدغه‌مندی اعضای شورا و نمایندگان تشکل‌ها درباره محله خود دارد. در گذشته رئیس و دبیر شورای اجتماعی محلات از اعضای شهرداری بودند، اما اکنون و در ساختار جدید شهرداری یک نماینده به عنوان دبیر دارد. رئیس و نائب رئیس شورای اجتماعی محلات از اعضای شورا و از سوی اعضای منتخب انتخاب می‌شوند، به همین دلیل نقش عمده و کلیدی دست خود مردم است. همه چیز بستگی به عملکرد خود اعضا دارد. هر چقدر که در حوزه محله خودشان دغدغه مندتر و فعال‌تر باشند طبیعتاً نتایج بهتری کسب خواهند کرد و ماحصل آن هم بیشتر متوجه محله خودشان خواهد بود.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نحوه همکاری این اداره با شورای محلات را همچون گذشته دانست و گفت: از آنجایی که دبیر شورای اجتماعی محله، کارشناس اداره فرهنگی منطقه است؛ اداره فرهنگی همچون گذشته و پس از تصویب طرح‌ها در جلسات ماهانه شورای محلات از آن‌ها حمایت می‌کند. اداره فرهنگی تاکنون در کنار اعضای شورای اجتماعی محلات بوده و برای مصوباتی که امکان داشته، اعتبار دریافت کرده است. اجرای طرح‌های موردنظر در محلات منوط به تصویب و هماهنگی بین اداره فرهنگی و سازمان فرهنگی است. افزون بر این همچون گذشته درباره مکاتباتی که با دیگر سازمان‌ها دارند اعضا را همراهی می‌کنیم.
وی افزود: بعد از این جلسه‌ها اعضای شورا در ۳ سطح محله، منطقه و شهری برگزار می‌شود. در صورتی که مسائل محله در جلسه‌های اعضا برطرف نشود در جلسه‌های شورای راهبردی منطقه که در آن رئیس و نایب رئیس شورای اجتماعی هر محله با شهردار و معاونان منطقه حضور دارند، موضوع مطرح می‌شود و اگر بازهم مشکل حل نشد در جلسه‌هایی که در سطح بالاتر با حضور شهردار مشهد و مدیران شهری برگزار می‌شود، مسئله مطرح خواهد شد تا مشکل حل شود.
سلطانی در پایان گفت: بعد از پایان انتخاب برای تمام محلات مشهد و برای آشنایی بیشتر اعضای منتخب با قوانین و وظایف اعضای شورا، کلاس‌های توجیهی در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->