۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گورخر‌ها دست‌به‌جریمه می‌شوند!

  • کد خبر: ۹۸۹۰۳
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
گورخر‌ها دست‌به‌جریمه می‌شوند!
سال ۱۹۵۱ میلادی، که تقاطع‌های پرترافیک بریتانیا برای حفاظت بیشتر از جان عابران پیاده نقاشی می‌شد، کسی ایده مشخصی برای نام‌گذاری آن‌ها نداشت، اما وقتی عابران و شهروندان از دور به آن‌ها نگاه می‌کردند، به دلیل ترکیب رنگ سفید آن‌ها با سیاهی آسفالت، به یاد گورخر می‌افتادند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ سال ۱۹۵۱ میلادی، که تقاطع‌های پرترافیک بریتانیا برای حفاظت بیشتر از جان عابران پیاده نقاشی می‌شد، کسی ایده مشخصی برای نام‌گذاری آن‌ها نداشت، اما وقتی عابران و شهروندان از دور به آن‌ها نگاه می‌کردند، به دلیل ترکیب رنگ سفید آن‌ها با سیاهی آسفالت، به یاد گورخر می‌افتادند. به این ترتیب، تقاطع‌های گورخری وارد ادبیات ترافیک شهری شد و امروزه از نوع دیجیتالی تا سنگ فرش سنتی آن در گوشه و کنار شهر‌ها حضور دارد.

ایده استفاده از خطوط ویژه عابرپیاده توانست تا مدت‌ها جان عابران زیادی را نجات دهد، اما به نظر می‌رسد اطمینان خاطر بیش‌ازاندازه عابران پیاده در حال تغییر این رویه باشد. بر اساس بیشتر دستور‌های ترافیکی، حق تقدم همواره با عابران پیاده است، اما کدام عابران پیاده؟ آمار‌ها نشان می‌دهند گروه سنی ۱۲ تا ۲۵ سال بیشترین تعداد مجروحان و جان‌باختگان سوانح عابران پیاده را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهند. به عبارت دیگر، در حالی که تصور می‌شود با کهولت سن و سختی در جابه‌جایی افراد بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند، این نوجوانان و جوانان سربه‌هوا هستند که حادثه‌آفرین می‌شوند.

بررسی قوانین در کشور‌های مختلف نشان می‌دهد متولیان امر ترافیک برای سامان‌دهی نحوه آمدوشد عابران پیاده، علاوه بر استفاده از فناوری‌ها نوین مانند افزایش روشنایی، حسگر‌های حرکتی و افزایش علائم ترافیکی، به سراغ قوانین و جریمه‌های بازدارنده نیز رفته‌اند. برای نمونه، اگر عابران پیاده هنگام عبور از عرض خیابان مشغول کار با تلفن همراه یا تجهیزات مشابه آن باشند، با توجه به عرض معبر، از ۲۰ تا ۴۰ یورو جریمه می‌شوند.

در ایالات مختلف استرالیا برای عبور از نقاط بدون خط‌کشی گورخری بین ۴۲ تا ۸۳ دلار استرالیا جریمه در نظر گرفته شده است. در ایالات متحده نیز این مسئله به چالشی بین حامیان حقوق شهروندان و ضرورت محدودسازی رانندگان و قانون‌گذاران تبدیل شده است. اما به طور مشخص، در ایالت ماساچوست که در گذشته میزان جریمه برای تخلف اول یک دلار و برای مرتبه دوم و پس از آن دو دلار در نظر گرفته شده بود، به‌زودی با افزایشی چشمگیر برای مرتبه اول به
۲۵ دلار، برای بار دوم به ۵۰ دلار و برای سوم و پس از آن به ۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

منابع:

New bill proposes increased fines, crackdown on Massachusetts jaywalkers – Boston 25 News

Shocking fines for pedestrians who break the law | OverSixty

Lithuanians face fines for using phones while crossing the street - Emerging Europe (emerging-europe.com)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->