سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از مشاغل مزاحم در «حر» تا بوی نا مطبوع روبه‌روی پارک رجا

  • کد خبر: ۹۸۹۴
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
از مشاغل مزاحم در «حر» تا بوی نا مطبوع روبه‌روی پارک رجا
شهرکی - تحلیل محتوای پیام‌های مردمی در رسانه‌ها تا حد زیادی می‌تواند کارشناسان و دست‌اندرکاران ذی ربط را متوجه نیاز‌ها و مطالبات مردمی کند و دستگاه‌های مختلف خرد و کلان‌شهری به‌ویژه بخش‌های خدمات‌رسان را از تشکیل سامانه‌های مختلف رسمی همچون (پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی) و... که بودجه‌های کلان می‌طلبد، بی‌نیاز کند. بی‌تردید پیام‌های گاه و بیگاه و درخواست‌های مختلف اهالی گوشه و کنار منطقه ۶ شهرداری به شهرآرامحله هم جزو همین دسته پیام‌ها در مقیاس محلی قرار می‌گیرد. پیام‌هایی که از ترافیک در انتهای آقا مصطفی خمینی ۳۰ می‌گوید تا مزاحمت برخی مشاغل پر سرو صدا در خیابان حر ۵۶ و نبود نظافت مقابل بوستان رجا و مجهزنبودن ایستگاه‌های اتوبوس «محمدآباد» به سایبان و صندلی و....
سمانه قالبی، سرپرست روابط عمومی منطقه، به این پیام‌های مردمی منعکس‌شده در شهرآرامحله منطقه ۶ پاسخ داد. او درباره گلایه شهروند شهرک شهید رجایی مبنی بر وجود کانال آب کثیف و بوی بد در ده متری خاکی قدیم بین شهید بخشی ۵ تا ۹ گفت: معبر یادشده هفته‌ای یک‌بار توسط تانکر فشار قوی شست‌وشو داده می‌شود. وی در پاسخ به شهروندی که درخواست مسدودشدن انتهای معبر آقامصطفی خمینی ۳۰ را به سبب ترافیک سنگین داشت، نیز گفت: طبق شکوائیه مردمی و دستور معاونت دادستان مشهد هر دو معبر ۲۸ و ۳۰ باید ورود ممنوع شود که سال گذشته اصلاح هندسی آن اجرا و علائم ترافیکی نصب شد. شهروندان در صورت داشتن اعتراض دستور لازم را از دادستانی اخذ کنند. قالبی در پاسخ به درخواست شهروند کوی کارمندان هم در زمینه نظافت پل عابر پیاده در خیابان شهید رستمی یک و نظافت خیابان شهید رستمی ۱۹ نیز بیان کرد: پل عابر پیاده در محدوده منطقه ۵ است، اما نظافت شهید رستمی ۱۹ روزانه به‌جز روز‌های تعطیل انجام می‌شود. معضل دیگری که «قالبی» درباره آن توضیح داد دپوی پسماند‌های آموزش و پرورش ناحیه ۵ در میدان عدالت دور رینگ بود. وی در این باره گفت: ماشین جمع‌آوری زباله برای تخلیه مخازن ۱۱۰۰ لیتری داخل اداره آموزش و پرورش طبق روال مانند دیگر قسمت‌های ناحیه مراجعه دارد و تخلیه انجام می‌شود، بعضی مواقع به‌دلیل پارک خودرو‌ها مقابل مخازن با مشکل روبه‌رو می‌شود و طبق صحبت‌های اخیر بنا شده است در صورت مراجعه‌نکردن؛ به مسئول خدمات شهری ناحیه‌یک اطلاع دهند تا بررسی و علت جمع‌آوری‌نشدن توسط شرکت مربوطه خواسته شود. درضمن مخزن ۱۱۰۰ لیتری داخل اداره آموزش پرورش با توجه به درخواست‌های مکرر مسئولان آن اداره توسط این ناحیه تهیه شده و هیچ‌گونه قراردادی درباره جمع‌آوری زباله آن اداره با شهرداری بسته نشده است. سرپرست روابط عمومی منطقه درباره نیمه‌تمام رهاشدن پروژه تعویض جداول معبر شهرک شهید بهشتی، کنار بلوک ۴۱ نیز گفت: عملیات جدول‌گذاری تکمیل شده است و پروژه در مرحله روکش آسفالت است. قالبی درباره انتقاد مطرح شده از سوی یکی از شهروند ساکن منطقه درباره آسفالت‌نشدن لبه جداول خیابان عماریاسر ۱ حدفاصل خیابان‌های شهید مؤمن ۱۲ و ۱۴ پس از گذشت حدود ۳ هفته از اتمام پروژه بهسازی جداول آن هم بیان کرد: دو طرف خیابان شهید مؤمن به صورت جدول تک جهت اجرای پیاده‌روسازی انجام شده است که درحال حاضر زیرسازی انجام شده و بعد از اتمام زیرسازی دو طرف معابر آسفالت خواهد شد. درباره درخواست یکی از معلمان منطقه برای نظافت زمین روبه روی پارک رجا در خیابان حر ۴۶ و بوی نامطبوع سطل‌های بزرگ زباله مستقر در مجاورت هنرستان دخترانه «محمودزاده» هم سرپرست روابط عمومی منطقه ۶ گفت: مالک زمین یادشده آستان قدس رضوی است و تاکنون طرح‌ها و پیشنهاد‌های زیادی مانند ایجاد بازار‌های عرضه ارزاق عمومی، زمین ورزشی و... از طرف شهرداری ارائه شده که با همه آن‌ها از طرف آستان قدس مخالفت شده است. هدف از جانمایی مخازن ۱۱۰۰ لیتری نیز جمع‌آوری سرجاروی پاکبانان است که مخازن یادشده روزانه حداقل سه مرتبه تخلیه و با آهک گندزدایی و هفته‌ای یک مرتبه هم به وسیله خودروی مکانیزه مخزن‌شوی، نظافت و شست‌وشو می‌شوند. قالبی در پاسخ به درددل یکی از شهروندان ساکن محله محمدآباد درباره مجهزنبودن ایستگاه‌های اتوبوس به سایبان و صندلی همچنین گفت: درباره مسائل مرتبط با سازمان اتوبوس‌رانی شهروندان می‌توانند درخواست خود را از طریق این سازمان پیگیری کنند.
سرپرست روابط عمومی منطقه ۶ درباره مزاحمت برخی مشاغل در ابتدای حر ۵۶ نیز گفت: همه مشاغل مزاحم در شهرداری دارای پرونده شغلی‌اند و مرتب توسط کارشناس سامان‌دهی مشاغل شهری بازدید و رصد می‌شوند. اگر شهروندی فقط از واحد صنفی مشخصی شکایت دارد با ذکر آدرس دقیق اعلام کند. قالبی درباره مرمت‌نشدن آسفالت میلان‌های چمن و شهید رستمی پس از حفاری برای ترمیم لوله‌های آب و فاضلاب‌شده این‌گونه پاسخ داد: پیگیری لازم برای مرمت انجام شد و مرمت حفاری‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های خدماتی برعهده آن شرکت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->