سرخط خبرها

انتظار برای اتصال به اگو

  • کد خبر: ۳۰۶۴۸
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
انتظار برای اتصال به اگو
مشکل فاضلابی که همچنان برخی از شهروندان خیابان فدایی آرزوی حلش را دارند

بخشنده/ شهرآرانیوز - اتصال به سیستم فاضلاب شهری همچنان پس از سال‌ها مطالبه شهروندان در برخی از محلات منطقه به ویژه در محدوده سیدی است. در برخی از محلات منازل مسکونی در یک محدوده یا متصل شدند یا خیر، اما اینکه در یک خیابان چرا برخی از معابرش چند سال پیش متصل شدند و مابقی خیر، موضوعی است که شهروندان ۳ خیابان شهید فدایی ۸، ۶ و ۱۰ از شهرآرامحله خواستار پیگیری آن شدند. خیابان شهید فدایی، با ۸ کوچه از معابر فرعی در محله سیدی است. حدود ۳ سال گذشته منازل مسکونی، در ۵ معبر آن به سیستم فاضلاب شهری متصل شدند، اما دیگر منازل در ۳ معبر دیگر با وجودی که سال‌ها از پرداخت حق انشعاب آن‌ها می‌گذرد همچنان در انتظار به‌سر می‌برند.


•نیم‌اتصال و نیم‌انتظار
مجتمع مذهبی بیت‌الرقیه (س) اکنون هم متصل هست و هم نیست! یک انشعاب از حاشیه شهید دایی ۵۱ به این مجتمع متصل شده است، اما با توجه به اینکه بیشتر بنا به‌ویژه آشپزخانه و اغلب سرویس‌های بهداشتی در فدایی ۸ واقع شده است، مسئولان این مجتمع نمی‌توانند از این انشعاب بهره ببرند. ربیعی، عضو هیئت امنای بیت‌الرقیه (س)، از چگونگی اتصال این مکان مذهبی به سیستم فاضلاب شهری می‌گوید: با توجه به ساختار بنای بیت‌الرقیه (س) تنها تعداد اندکی از سرویس‌های بهداشتی ما به اگو متصل است و بیشتر فاضلاب تولیدی ما راهی چاه می‌شود. ما اگر بخواهیم چاه فاضلاب را به اگو متصل کنیم باید هزینه زیادی را صرف تخریب و بازسازی دوباره این بنا کنیم که با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ها این کار برای ما امکان‌پذیر نیست. ربیعی از مشکلات متصل نبودن فاضلاب این مرکز مذهبی به اگو توضیح می‌دهد: در طول سال ما برنامه‌های متعددی اجرا می‌کنیم که تعداد زیادی از ساکنان سیدی نیز در آن شرکت می‌کنند. متأسفانه در این مدت ما بار‌ها شاهد بودیم که فاضلاب و بوی بدی محیط را فرا گرفته است. البته پر شدن چاه‌های فاضلاب مشکل تمام منازل مسکونی است که با توجه به مساحت کم منازل مسکونی و نزدیکی چاه‌ها به یکدیگر خطرآفرین است و سلامت شهروندان را نیز به خطر می‌اندازد.
از سال ۹۰ اهالی این محله با توجه به مشکلاتی که از فاضلاب دارند، به پرداخت هزینه اتصال به سیستم فاضلاب شهری اقدام کردند. کرمانی از شهروندان این محله با طرح یک سؤال می‌گوید: اغلب شهروندان این محله هزینه اتصال به اگو را سال‌ها پیش پرداخت کردند و حالا سؤال دارند که چرا هنوز به اگو متصل نشدند؟
وی با اشاره به مساحت کم منازل مسکونی در این محله و مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده است، ادامه می‌دهد: منازل اینجا مساحت کمی دارند و به واسطه شیب این خیابان، نمی‌توان چاه عمیق حفر کرد. به همین دلیل متصل نشدن به اگو مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده که ریزش چاه و تخلیه پشت سر هم یکی از آن‌هاست. برای نمونه همین چند روز پیش، چاه فاضلاب در منزل شهروندی که خرداد سال ۹۱ مبلغ یک میلیون تومان برای بنای ۳ طبقه خود واریز کرده بود دچار ریزش شد. از دیگر مشکلات اهالی اینجا، شهروندانی هستند که برای حل مشکل پر شدن چاه‌های خود، فاضلاب را به بیرون از منزل هدایت می‌کنند. متأسفانه این کار به‌ویژه در فصل گرما باعث بروز مشکلات زیادی از جمله پیدا شدن موش، حشرات و بوی نامطبوع در این مکان شده است.


•پیگیری‌های بی‌نتیجه
نیکو اقبال از جمله شهروندانی است که در اول آبان ۹۱ بهای اتصال به اگو را پرداخت، اما هر چه صبر کرد طی این سال‌ها خبری از اتصال به اگو نشد، برای همین با رفتن به اداره‌های مختلف این مطالبه خود را بیان کرده است. شهروند محله سیدی از مشکلاتی که به واسطه وصل نبودن به اگو دارد، می‌گوید: چاه‌های فاضلاب در این محله به دلیل عمق کمی که دارند، مدام پر می‌شوند. ما به طور میانگین هر ۱۸ روز به تخلیه چاه اقدام و در هر نوبت حدود ۸۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم. اگر بخواهیم یا توان پرداخت نداشته باشیم نیز مجبور هستیم فاضلاب را به بیرون از منزل هدایت کنیم که مشکلات خاص خودش را دارد. نیکو اقبال از نتیجه پیگیری‌های مستمر خود توضیح می‌دهد: ۳ سال گذشته پیمانکاری آمد و تمام منازل مسکونی شهید دایی ۵۱ را متصل کردند، اما نوبت به ما ۳ کوچه که رسید کار را رها کرد و رفت! با توجه به مشکلاتی که مردم در اینجا دارند من حدود ۵۰ بار برای اتصال اگو نقاط باقی مانده مراجعه کردم و متأسفانه هر بار می‌گفتند یک ماه دیگر متصل خواهید شد. البته سال گذشته گفتند یک مشکل فنی داریم و قول می‌دهیم پس از اتصال بولوار صبا به سراغ شما نیز بیاییم که این بولوار هم وصل شد، اما کسی سراغی از ما نگرفت.


•اتصال در پاییز
محتشمی، مدیر روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب مشهد، در پاسخ به زمان اتصال معابر باقی مانده در خیابان شهید فدایی می‌گوید: اردیبهشت امسال کار اتصال این ۳ معبر انجام شده و اینجا آماده بهره‌برداری است. محتشمی با اشاره به اولویت‌های این سازمان برای انجام پروژه‌ها ادامه می‌دهد: البته اتصال انشعابات در ادامه با توجه به اولویت‌های شرکت و به احتمال زیاد در مهرماه انجام خواهد شد. مدیر روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب در پاسخ به علت جا ماندن این ۳ معبر در این مدت می‌افزاید: اتصال هر خیابان شرایط، برنامه‌ریزی، ضوابط خاص و حتی پیمانکاران خاص خودش را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->