«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

همه درباره سفر به ماه یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوند!

  • کد خبر: ۹۹۰۲۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
همه درباره سفر به ماه یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوند!
آرمسترانگ، اولین فضانوردی بود که روی ماه قدم گذاشت؛ اما مردم چه چیزی را درباره فرود روی ماه اشتباه برداشت کرده اند؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ نیل آرمسترانگ، اولین فضانوردی بود که در سال ۱۹۶۹ روی ماه قدم گذاشت و پس از آن یوجین سرنان و هریسون اشمیت، آخرین افرادی بودند که این مأموریت را به سرانجام رساندند. (هریسون اشمیت آخرین نفر بود و قبل از آن یوجین سرنان بود که در آپولو ۱۱ روی ماه گام نهاد.)

تصوری اشتباه درباره فرود روی ماه

اگر واقعا به این مسئله دقت کنید و به آن بیندیشید، متوجه خواهید شد کاری که ناسا در آن زمان انجام داده، شگفت انگیز است. برای شروع این مقاله بد نیست ابتدا بدانیم که موشک آپولو ۱۱ دارای پردازنده‌ای بود که ۰.۰۴۳ مگاهرتز توان پردازشی داشت در حالی که طبق استاندارد کسب وکارها، آیفون ۱۰۰ هزار برابر از آن قدرتمندتر بود.

به عنوان مأموریتی که از نظر سطح فناوری در لبه مرز بود (یعنی اینکه در آن زمان فناوری چندان پیشرفته نبود تا امید سفر به ماه داشته باشیم) آپولو و کاری که نیل آرمسترانگ کرد یک موقعیت فوق العاده خطیر بود و آن زمانی که آرمسترانگ از فرودگر عقاب ناسا پیاده شد، چشم و گوش جهانیان در زمین به او و اولین کلماتی که گفت خیره شده بود. اختلافی که همواره وجود داشته؛ درباره اولین کلماتی است که نیل آرمسترانگ به عنوان اولین انسانی که توانسته روی ماه بایستد، بر زبان آورده است. اغلب افرادی که با آرمسترانگ آشنا هستند معتقدند که وی اشتباهی صحبت کرده است. گفته می‌شود او گفته: «این یک گام کوچک برای «یک» انسان و یکی از جهش‌های غول آسا برای بشریت است!

اگر به دقت و از لحاظ دستور زبانی به جمله‌ای که آرمسترانگ گفته است نگاه کنیم، به سرعت متوجه خواهیم شد که «یک» بین «برای» و «انسان» وجود ندارد. خود آرمسترانگ همیشه بر این نکته اصرار داشته که کلمه «یک» را جا انداخته وگرنه قصد داشته است آن را در جمله تاریخی اش وارد کند.

رمز و راز کلمه گمشده در سال ۲۰۰۶ حل شد

نیل آرمسترانگ با وجود چیز‌های زیادی که ممکن است اشتباه پیش بروند و ذهن او را مشغول نگاه دارند، می‌گوید وقتی برای اولین بار از فرودگر ماه خارج شدم، انرژی زیادی نداشتم تا بتوانم درست فکر کنم. آرمسترانگ درباره آن کلمات معروف به آسوشیتدپرس گفت: پس از فرود به آن فکر کردم و از آنجایی که کار‌های زیادی برای انجام دادن داشتیم، این چیزی نبود که من واقعاً روی آن تمرکز کنم، بلکه فقط چیزی بود که به طور ناخودآگاه بر زبان راندم.
منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->