«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

از این به بعد بلیت سفر به فضا فروخته می‌شود

  • کد خبر: ۷۴۱۰۶
  • ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
از این به بعد بلیت سفر به فضا فروخته می‌شود
در حالی‌که رسانه‌ها مدت‌هاست از سفر برنامه‌ریزی شده گردشگری جف بزوس به عنوان تنها دستاورد شرکت فضایی ثروتمندترین انسان کره زمین می‌گفتند، میلیاردری دیگر زودتر از او اولین سفر سیاحتی به فضای خارج از اتمسفر زمین را انجام داد. ریچارد برانسون با هوانورد اختصاصی خودش که مجهز به راکت و ساخت شرکت فضایی خودش بود، به همراه دخترش و ۴ نفر دیگر به لبه فضا رفت.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز - در حالی‌که رسانه‌ها مدت‌هاست از سفر برنامه‌ریزی شده گردشگری جف بزوس به عنوان تنها دستاورد شرکت فضایی ثروتمندترین انسان کره زمین می‌گفتند، میلیاردری دیگر زودتر از او اولین سفر سیاحتی به فضای خارج از اتمسفر زمین را انجام داد. ریچارد برانسون با هوانورد اختصاصی خودش که مجهز به راکت و ساخت شرکت فضایی خودش بود، به همراه دخترش و ۴ نفر دیگر به لبه فضا رفت.

 


 

اولین سفر توریستی به فضا با موفقیت انجام شد + تصاویر و جزئیات

 


 

او یکشنبه‌ای که گذشت دو و نیم بعدازظهر به وقت گرینویچ به سمت نقطه‌ای که آسمان در آن سیاه می‌شود پرواز کرد و ماجراجویی فضایی‌اش روی آسمان نیومکزیکو آمریکا را یک ساعت و نیم بعد به پایان رساند. برانسون ۷۱ ساله رؤیای سفر توریستی به فضا را از سال ۲۰۰۳ در سرش دارد. او ابتدا قصد داشت سال ۲۰۰۷ اولین سفر را انجام دهد، اما در آزمایش‌های این اقدام، سوانح مرگباری، این سفر را به عقب انداخت. این میلیاردر بریتانیایی که نامش در بین ثروتمندترین انسان‌های دنیا در فهرست مجله فوربز هم دیده می‌شود، می‌خواهد از سال دیگر برای سفر به فضا بلیت بفروشد.

 


 

رقابت ۲میلیاردر برای سفر به فضا | درباره سفر به فضا چه می‌دانیم؟

 


او می‌گوید سفر به فضا رؤیای کودکی‌اش بوده و بی‌شک کودکان و انسان‌های زیادی چنین رؤیایی دارند. او گفته می‌خواهد در صد سال آینده صد‌ها هزار نفر را به این رؤیا برساند. نام فضاپیمای برانسون، یونیتی است. این فضاپیما بر یک هوانورد بسیار بزرگ‌تر سوار است که آن را تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری بالا می‌برد و رها می‌کند. پس از آن موتور راکتی که در پشت یونیتی نصب شده فعال می‌شود و آن را به سوی فضا پرتاب می‌کند. بیشترین ارتفاع پرواز یونیتی حدود ۹۰ کیلومتر است و در نقطه اوج پرواز مسافران به مدت چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و با رها شدن در فضای کابین از پنجره‌ها نمای بیرون را تماشا می‌کنند.


 

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز | بیلیونر‌ها

 


 

نکته درخور توجه و جالب در رسانه‌ای شدن این خبر زمانی بود که برانسون عکسی در کنار ایلان ماسک، مرد شماره یک فضایی دنیا منتشر کرد که نشان می‌دهد او رابطه خوبی با ماسک دارد. این اتفاق یک بار دیگر باعث شکست فضایی جف بزوس شد. میلیاردری که ماه‌هاست روی پروژه سفر گردشگری فضایی‌اش مانور تبلیغاتی می‌کند. بزوس پیش از این اعلام کرده بود که سه‌شنبه ۲۹ تیرماه با فضاپیمای ساخت شرکت فضایی خودش (بلواورجین) به فضا سفر خواهد کرد. تا کنون تنها ۵۸۳ نفر و اغلب فضانوردان شرکت‌های بزرگ فضایی دنیا و با اهداف علمی از فاصله ۵۰ مایلی زمین دورتر شده‌اند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->