برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

ملاک‌های دریافت «بسته معیشتی» اعلام شد

  • کد خبر: ۹۹۰۴
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
  • ۱
ملاک‌های دریافت «بسته معیشتی» اعلام شد
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه گفت: برمبنای ساختار خانواده، سرپرست و افراد ذیل او مشخص هستند و وسع مالی مجموع اعضای خانوار سنجیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه ضمن یادآوری اینکه افرادی که خودشان را ذی حق می‌دانسته‌اند و بسته معیشتی نگرفته‌اند می‌توانند ظرف ۱۰ روز تعیین شده درخواست خود را در سامانه#۶۳۶۹* ثبت کنند، توضیحاتی درخصوص ملاک‌های شمولیت افراد برای دریافت این بسته را تشریح کرد.
حسین میرزایی در پاسخ به اینکه چه کسانی بسته حمایتی را دریافت کرده‌اند و ملاک‌های شمولیت این افراد چه بوده است؟ اظهار کرد: به عنوان مثال اگر شما خودرویی خریداری کنید، ملکی معامله می‌کنید و یا به سفر خارجی می‌روید، حقوقی برای شما واریز می‌شود، جایی بیمه پرداز یا کارفرما هستید و ... این اطلاعات همگی ثبت شده‌اند و این داده‌ها از بخش‌های مختلف مبتنی بر کد ملی در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نیز وجود دارد.
وی افزود: برمبنای ساختار خانواده، سرپرست و افراد ذیل او مشخص هستند و وسع مالی مجموع اعضای خانوار سنجیده می‌شود. گاهی اوقات پدر فوت کرده و مادر سرپرست است و فرزندان به دلایل مختلف مانند تجرد یا عدم تفکیک یارانه پس از ازدواج از مسیر مادر یارانه می‌گیرند. حال اگر همه این فرزندان شاغل هستند، حقوق‌هایی دارند و صاحب مسکن و خانه هستند، مجموع این دارایی‌ها به حساب خانواده و مادر لحاظ می‌شود و وسع کل خانواده را در نظر می‌گیرند. ممکن است بپرسند «مادر پیر ما کار نمی‌کند چرا یارانه نمی‌گیرد؟» علت این است که وسع مالی اعضای خانوار بررسی شده است.
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه با بیان اینکه بنابراین اگر زیرمجموعه پدر هستید و پدر سرپرست است؛ حتی اگر ازدواج کرده باشید، ولی یارانه خود را تفکیک نکرده باشید، باز هم زیرمجموعه پدر هستید.
وی درباره آن دسته از افرادی که طلاق گرفته و تنها زندگی می‌کنند نیز اظهار کرد: ساختار خانواده به‌روزرسانی می‌شود و ما تعداد قابل توجهی خانوار تک نفره داریم که یا دختر بالای ۱۸ سال هستند و خودشان را به عنوان سرپرست معرفی کرده‌اند یا بنا به احکام قضایی و دستور‌های قضایی ساختار خانواده تغییر کرده یا طلاق اتفاق افتاده است و فرد خانوار تک نفره شده است.
میرزایی افزود: بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان جمعیت ایران از نظر وسع مالی رتبه بندی و منظم شده‌اند، یعنی اولین نفر وضع مالی خوب دارد و پایین‌ترین سطح جدول کمترین وسع مالی را دارد. ما از پایین به بالا ۶۰ میلیون را جدا کرده‌ایم و بسته معیشتی شان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با این حال مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ثبت کدملی در سامانه#۶۳۶۹* تعیین شده است تا افرادی که خودشان را ذی حق می‌دانسته‌اند و بسته معیشتی نگرفته‌اند درخواست خود را ثبت کنند گفت: سرپرست خانوار باید با شماره تلفن همراهی که متعلق به خودش است وارد شده و کدملی اش را در سامانه#۶۳۶۹* ثبت کند. بعد از ثبت درخواست، ظرف ۲۴ ساعت از زمان ثبت، یک پیامک برای سرپرست ارسال می‌شود. اگر افراد مشمول باشند، پیامکی مبنی بر مشمول بودن دریافت می‌کنند. به عنوان مثال گاهی اوقات مبلغ واریز شده، اما ممکن است پیامک از سوی بانک ارسال نشده باشد، اما اگر مشمول نباشند یک کدرهگیری برایشان ارسال می‌شود و فرد ۴۸ ساعت بعد از دریافت کدرهگیری باید وارد سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد بشوند. سامانه آماده است و اطلاع رسانی درباره سامانه متعاقبا صورت خواهد گرفت.

منبع: جماران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
پدرم فوت کرده و مادر من یک زن سرپرست خانوار است و ماهانه 500 تومان مستمری از تامین اجتماعی دریافت میکنه.مستاجر هم هستند.
به ایشان هم یارانه معیشتی تعلق نگرفته
از این دولت بی تدبیر هیچ درخواستی ندارم، فقط براشون متاسفم که نتونستن جواب لطف و اعتماد مردم به خودشونو بدن
خودم نوکری مادرم رو میکنم و پیش هیچ احدالناسی سر خم نمیکنم
مدیر پایگاه مخاطب عزیز خبری در روزنامه امروز 11 / 09 / 98 صفحه 2(تریبون شهر) با عنوان "ورود سازمان بازرسی به شكايت جاماندگان طرح معيشتی"کار شده.مطالعه کنید.انشاالله که جواب سوالتونو بگیرید.ممنون از همراهیتون.موفق باشید . روز خوش.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->