چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اخراج واکسن نزده‌ها از اتوبوس و مترو

  • کد خبر: ۹۹۱۲۵
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
اخراج واکسن نزده‌ها از اتوبوس و مترو
استاندار خراسان رضوی گفت: باید مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس تنها برای افراد واکسینه شده فراهم شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با وجود تأکید بسیار برای همراهی و تزریق هر سه دز واکسن، هنوز برخی شهروندان دز دوم یا سوم را تزریق نکرده اند و بدتر از آن اینکه برخی نیز نه تنها هیچ یک از سه دز را استفاده نکرده اند، بلکه همواره اعلام می‌کنند مایل به تزریق هیچ کدام از دز‌های واکسن نیستند. در همین راستا استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: باید مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس تنها برای افراد واکسینه شده فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس امیکرون و بروز وضعیت قرمز، کماکان مطابق با شرایط اعلام شده قبلی به مدت یک هفته وضعیت مراکز آموزشی استان تمدید و مهد کودک‌ها هم به مدت یک هفته در شهر‌های قرمز تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت تالار‌ها افزود: تالار‌ها همچنین باید با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت و بقیه صندلی‌های خود را خارج کنند.

استفاده از مترو و اتوبوس با ۲ ماسک

وی با بیان اینکه در ارتباط با مترو و اتوبوس‌ها تأکید بر استفاده از دو ماسک است، بیان کرد: باید مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس تنها برای افراد واکسینه شده فراهم شود؛ ضمن اینکه رسانه ملی و رسانه‌ها نیز باید ضریب حساسیت مردم درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خود مراقبتی را افزایش دهند.

نظری با بیان اینکه مراجعه بموقع بیماران به پزشکان باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: در این بین آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان هم همچنان مورد تأکید است.

تست ۷۵ درصد بیماران سرپایی مثبت است

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اکنون روزانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا مراجعه می‌کنند که نتیجه تست ۷۰ تا ۷۵ درصد این بیماران مثبت است.

به گزارش وبدا، محمدحسن درخشان اظهار کرد: در سویه امیکرون آمار ابتلا در کودکان به کرونا افزایش چشمگیری یافته است؛ از این رو از عموم مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامتی کودکان از حضور در دورهمی پرهیز و به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند.

بیمارستان‌های استان، در آمادگی کامل

علی اصغر انجیدنی، دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، هم با بیان اینکه خراسان رضوی اکنون در اوج پیک ششم کرونا در تعداد بیماران سرپایی قرار دارد اظهار کرد: همه بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات مناسب به بیماران بستری و بدحال در آمادگی کامل هستند و پیش بینی‌های لازم برای افزایش ظرفیت تخت‌های بستری و رفع مشکلات و چالش‌ها صورت گرفته است.

واکسیناسیون کامل ۱۱ درصد مادران باردار

محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد تاکنون ۴۴۸۹ مادر باردار، معادل ۱۱.۲ درصد این گروه از مادران در حوزه تحت پوشش دانشگاه واکسیناسیون کامل را انجام داده اند.

مصونیت از سرماخوردگی با واکسن کرونا

عضو کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان نیز به ایرنا گفت که طبق تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون کامل شامل دریافت سه دز واکسن کرونا در ایجاد مصونیت از بیماری سرماخوردگی نیز مؤثر است.

ویدا وکیلی افزود: طبق پژوهش‌های انجام شده در آلمان، دریافت واکسن کرونا به کاهش شدت سرماخوردگی یا سرعت بهبودی آن کمک زیادی می‌کند.

واکسیناسیون ۱۲ هزار نفر در فرهنگ سرا‌های مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یوسف اسماعیل زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، نیز اعلام کرد که چهار فرهنگ سرای امت، حجاب، غدیر و رسانه در حال ارائه خدمات واکسیناسیون به شهروندان هستند و از تاریخ ۹ تا ۲۲ بهمن ۱۲ هزار مراجعه توسط شهروندان به این مراکز برای تزریق سه دز واکسن صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->