اختصاص ۸ مسیر ویژه اتوبوس‌رانی برای تسهیل تردد در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا پنجشنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد شهردار مشهد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا در مشهد خدمت رسانی می‌کنند | مترو در مشهد رایگان است جزئیات ممنوعیت تردد در روز تشییع شهدای خدمت در مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۳) + نقشه محدودیت‌ها بررسی آخرین تمهیدات ترافیکی و حمل‌و‌نقلی خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با حضور شهردار + فیلم مشهدالرضا آماده درآغوش‌گرفتن خادم‌الرضا(ع) خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همه تلاشمان را می‌کنیم تا همشهریان زندگی آرام‌تری داشته باشند

  • کد خبر: ۹۹۰۴۹
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همه تلاشمان را می‌کنیم تا همشهریان زندگی آرام‌تری داشته باشند
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم وارث بدهی‌هایی است که نقشی در آن‌ها نداشته است و همه باید تلاش کنیم که هرچه زودتر مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم و باری از روی دوش این عزیزان برداشته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک ولادت امام‌جواد (ع) و مولی‎‌الموحدین، امام‌علی (ع) و روز پدر، اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم فرزندان خوبی را تربیت کنیم؛ فرزندانی که پدران آینده این مرز و بوم هستند.

موحدیان با تقدیر از حضور پرشور امت ولایی مشهد مقدس در راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا و الزامی بودن راهپیمایی به شکل خودرویی موجب شد که توفیق حضور برخی از مردم در این مراسم و آیین ملی سلب شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به شخصیت والای امام‌علی (ع) پرداخت و تصریح کرد: ایشان از شخصیت بزرگ تاریخی و مقام خاصی برخوردار بود؛ امام‌علی (ع) در دامان پیامبر اعظم (ص) پرورش یافت و از ویژگی‌های خاص ایشان می‌توان به برخورداری از علم و دانش و عمل صالح اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: امیرالمومنین، علی (ع) کار‌های بسیار بزرگی انجام داد و در جنگ‌های متعددی حضور موثر داشت، ولی در شان این رشادت‌ها، هیچ آیه‌ای نازل نشد، اما آنگاه که در حالت رکوع دست مستمندی را گرفتند و قوت خود را شبانه به مساکین و نیازمندان دادند، آیه نازل می‌شود.

موحدیان گفت: بعضی از ما غبطه می‌خوریم که دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده‌ایم، ولی باید توجه داشت که امروز هم فرصت خدمت به مردم برای ما فراهم آمده است؛ در همین سنگر هم می‌توان طی ۳ سال و نیم پیش روی شورای ششم، کار‌های بزرگی انجام داد و کمک کنیم که شهروندان عزیز مشهدی زندگی آرام‌تر و بهتری داشته باشند.

وی در ادامه به بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران اشاره و تصریح کرد: شورای ششم وارث بدهی‌هایی است که نقشی در آن‌ها نداشته است؛ البته وظیفه ما پاسخگویی به مطالبات پیمانکاران است، ولی شرایط بوجود آمده برای شهرداری و بستانکاری پیمانکاران خواسته شورای ششم نبوده و نیست.

موحدیان با بیان اینکه پیمانکاران، همیشه شریک خوبی برای شهرداری بوده و مشارکت سازنده‌ای نیز داشته‌اند، گفت: امیدواریم در این دوران هم این عزیزان با شریک خود که شهرداری است، تامل و همراهی داشته باشند؛ همه باید تلاش کنیم که هرچه زودتر مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم و باری از روی دوش این عزیزان برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل پیمانکاران را می‌دانیم و از شهردار و معاونان وی می‌خواهیم که هرچه سریعتر مسائل آن‌ها حل و فصل نمایند و شورا نیز حمایت لازم را خواهد داشت.

پرداختن به جنبه‌هایی ناب از زندگی نورانی امام علی (ع)،  می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات باشد

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورا در نطق پیش از دستور بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ضرورت پیروی از مشی حضرت علی (علیه السلام) در گام دوم انقلاب شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف کشور، در گرو نقش آفرینی توامان مردان و زنان جامعه در افق‌های ترسیم شده تمدنی است.

وی با بیان اینکه اکنون در گام دوم انقلاب ضرورت پیروی واقعی از راه، روش و مشی عملی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، در عرصه‌های گوناگون زندگی در کنار محبت و ارادت به ایشان صد چندان می‌نماید، افزود: پرداختن به جنبه‌هایی ناب از زندگی نورانی آن امام همام، که تاکنون چندان بدان توجه نشده، می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی بوده و منجر به ارتقاء نگاه عمومی به مقوله مردانگی و جوانمردی گردد.

به گفته وی، متاسفانه نگاه سلیقه‌ای و بعضا جنسیتی برخی افراد به آموزه‌های دینی، موجب برداشتی سطحی و حداقلی مبنی بر حق آمریت خودمحورانه برای مردان گردیده است؛ در حالیکه این قوامیت در تصمیم‌گیری امور خانواده دارای چارچوب‌ها و حدود و ثغوری است، که این اختیار را محل امتحان و آزمایش مرد در برابر تامین حقوق فرزندان و بانوی زندگی‌اش می‌نماید.

وی ادامه داد: از همکاران آقا در شهرداری مشهد در تمامی بخش‌های کارمندی و کارگری که خالصانه خدمت می‌کنند، قدردانی می‌کنیم؛ همچنین تشکر ویژه از حسن یعقوب رسولی گالری به عنوان فردی پاکدست و امانتدار، پاکبانی که با داشتن سه فرزند معلول و شرایط مالی سخت، رقم میلیاردی پیدا کرده بود را صادقانه به صاحبش برگرداند.

مصوبات

نامگذاری یک میدان و ۳معبر در مشهد

نامگذاری بلوار بدون نام واقع در شهرک مهرگان به نام مهررضا (منطقه۳)
نامگذاری میدان بدون نام ولقع در شهر ک مهرگان بهدنام مهرگان (منطقه۳)
نامگذاری معبر فرعی شهید کشمیری۶۲ با حفظ شماره به نام قرقی (منطقه۳)
نام گذاری بلوار جدید الاحداث واقع در شهرک مهرگان به نام عترت واقع در منطقه۳، جهت بررسی بیشتر به کمبته نامگذاری عودت شد.

تصویب تعیین مدیرکل امور مالی به عنوان ذیحساب دوم با قید دو فوریت

مـاده واحـده: به استناد تبصره ۱ بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، انتخاب جناب آقای امیر جباری (مدیرکل امور مالی) به عنوان ذیحساب دوم شهرداری مشهد مقدس مورد تایید قرار گرفت.

تصویب اصلاح درصد و مهلت تخفیف مندرج در مصوبه شماره ۱۸۷۲۱/۱۴۰۰/۶/ش مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۰ با قید دو فوریت

ماده واحده: با توجه به استقبال چشمگیر مردم مشهد مقدس و ضمن تشکر از همه شهروندان، به منظور فراهم نمودن امکان خدمت بهتر و پاسخگویی مناسب از طرف شهرداری مشهد مقدس، موضوع تخفیف. مندرج در مصوبه شماره ۱۸۷۲۱/۱۴۰۰/۶/ش مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۰
به شرح زیر اصلاح گردید.

اعطای ۲۵ درصد تخفیف از تاریخ ۲۲ دی ماه لغایت ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰
اعطای۴۰ درصد تخفیف از تاریخ ۲۲ دی ماه لغایت ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی

لایحه کمک سالانه به ستاد نماز جمعه مشهد

ماده واحده:شهرداری مشهد ملکف است میزان کمک ماهیانه به ستاد نماز جمعه مشهد را از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، به مبلغ ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش دهد.
تبصره۱: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود هر ساله، حداکثر تا ۱۰درصد مبلغ مذکور راافزایش دهد.
تبصره۲:این مصوبه از تاریخ لازم الاجرا شدن جایگزین مصوبه ۴۸۶/۹۳/۴ش مورخ۹۳/۰۱/۲۸ می‌شود.

تبصره۳: شهرداری مشهد مکلف است اثار ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش بینی نماید.

لایحه کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف ایت از تاریخ لازم الجرا سدن این مصوبه، نسبت به اعطای کمک سالانه به ستاد بازسازی عتبات عالیات به میزان ۳برابر سقف معاملات جزء در سال ۱۴۰۰اقدام نمایند.
تبصره۱: شهرداری مکلف است جهت کمک مذکور در سال ها: بعد، پس از رائه‌ی گزارش سالانه توسط ستاد بازسازی عتبات عالبات، در ردیف بودجه سنواتی خود اعتبار لازم را پیش بینی نمایند.
تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است اثار ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش بینی نماید.

به کارگیری سرمایه نیروی انسانی شهرداری و رائه دانش فنی-مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان در کشور‌های جهان اسلام با هدف درامد اقتصادی شهری بین المللی

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است طی مدت ۲ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه، با شناسایی تجاری و ظرفیت‌های فنی و تخصصی موجود در بدنه شهرداری، پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با فعالیت‌های شهراری، چگونگی بهره گیری از ظرفیت خدماتی شهرداری و شرکت‌های دانش بنیان و تسهیلگری در صدور دانش فنی و مهندسی، اجرایی، مشاوره و هوشمندسازی و… به سایر شهر‌های ایران و کشور‌های جهان بویژه کشور‌های جهان اسلام و با هدف ایجاد درامد بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد شهری بین المللی برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.
تبصره: پیمانکاران شهرداری به عنوان ظرفیت فنی ومهندسی شهرداری می‌باشند و بهره گیری از توان علمی وفنی و نیز ظرفیت نیور‌های اجرایی کار ازموده پیمانکاران تخصصی و شرکت‌های دانش بنیان در الویت قرار گیرد.

از تمدید تخفیف عوارض ساختمانی تا ارائه دانش فنی در کشور‌های جهان اسلام


سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به تمدید تخفیف عوارض ساختمانی و همچنین ارائه دانش فنی-مهندسی در کشور‌های جهان اسلام اشاره کرد.
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارکرد: در ابتدای این جلسه، لایحه دو فوریتی تعیین مدیرکل امور مالی به عنوان ذی‌حساب دوم در دستورکار قرار گرفت که پس از موافقت اعضای شورای شهر با دو فوریت این لایحه، به استناد تبصره ۱ بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، انتخاب «امیر جباری» (مدیرکل امور مالی) به‌عنوان ذیحساب دوم شهرداری مشهد مقدس مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ادامه لایحه نامگذاری معابر شهری مورد بررسی قرار گرفت، گفت: براساس تصمیم اعضای شورای شهر، بلوار بدون نام واقع در شهرک مهرگان به نام «مهررضا»، میدان بدون نام واقع در شهرک مهرگان به نام «مهرگان» و معبر فرعی شهید کشمیری ۶۲ با حفظ شماره به نام «قرقی» نامگذاری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از تصویب کمک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد نماز جمعه مشهد مقدس خبر داد و افزود: براین اساس، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود میزان کمک ماهیانه به ستاد نماز جمعه مشهد مقدس را از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، به مبلغ ۲۰ میلیون تومان افزایش دهد؛ ضمن اینکه نسبت به اعطای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات به میزان ۳ برابر سقف معاملات جزء، در سال ۱۴۰۰، یعنی ۱۹۵ میلیون تومان اقدام نماید.

حاجی‌بگلو همچنین تصریح کرد: با توجه به استقبال چشمگیر مردم مشهد مقدس از مصوبه شورای شهر در باب بهره‌گیری از تخفیفات عوارض، به منظور فراهم نمودن امکان خدمت بهتر و پاسخگویی مناسب از طرف شهرداری مشهد مقدس، اعطای ۲۵ درصد تخفیف از تاریخ ۲۲ دی ماه لغایت ۱۸ اسفندماه و اعطای ۴۰ درصد تخفیف در همین بازه زمانی، در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی به تصویب شورای شهر رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین با اشاره به طرحی که از سوی وی مطرح و در جلسه علنی شورای شهر به تصویب رسید، تصریح کرد: طرح بهره‌گیری از سرمایه نیروی انسانی شهرداری و ارائه دانش فنی-مهندسی و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور‌های جهان اسلام با هدف درآمد اقتصادی شهری بین‌المللی در دستورکار قرار گرفت و تصویب شد.

حاجی‌بگلو گفت: براساس این مصوبه، شهرداری مشهد مقدس مکلف است، طی مدت ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه، با شناسایی تجارب و ظرفیت‌های فنی و تخصصی موجود در بدنه شهرداری، پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با فعالیت‌های شهرداری، چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت خدماتی شهرداری و شرکت‌های دانش بنیان و تسهیلگری در صدور دانش فنی و مهندسی، اجرایی، مشاوره، هوشمندسازی و ... به سایر شهر‌های ایران و کشور‌های جهان، بویژه کشور‌های جهان اسلام با هدف ایجاد درآمد بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد شهری بین المللی برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->