قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد
سرخط خبرها

ماجرای پل‌دزدی غرب تهران چه بود؟

  • کد خبر: ۹۹۳۷۶
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
ماجرای پل‌دزدی غرب تهران چه بود؟
دهم بهمن ماه امسال بود که ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از سرقت عجیب یک پل در بزرگراه شهید همدانی خبر داده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت جزئیات بیشتر از سرقت این پل را افشا کرده است، او درباره سرقت پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی و رودخانه ورد آورد گفت: سارقان و عوامل این سرقت مدت‌ها پیش و قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع دستگیر شدند. ما هزاران قطعه پیچ سرقت شده از این پل را که در ده‌ها گونی ریخته شده بود، کشف کردیم و به شهرداری تهران تحویل دادیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه چند نفر در این پرونده دستگیر شدند، گفت: ۱۴ نفر را در این پرونده شناسایی و دستگیر کردیم.

ردپای برخی پیمانکاران شهرداری در سرقت پل و دیگر تجهیزات شهری

رحیمی اما از موضوعی دیگر نیز پرده برداشت و گفت: متاسفانه با دستگیری این افراد مشخص شد که سارقان از پیمانکاران همان پل بودند و البته در حال حاضر هم ازسوی پلیس به مرجع قضایی تحویل داده شده و در زندان هستند. این افراد پیچ‌های پل را باز کرده و به سرقت بردند و با این اقدام خود ایمنی پل را با مشکلات جدی روبه رو کرده بودند.

وی به سرقت دیگر تجهیزات و امکانات شهری نیز اشاره کرد و افزود: همانطور که گفتم در این پرونده متهمان از پیمانکاران پل بودند، اما متاسفانه باید بگویم که در بسیاری از موارد مربوط به سرقت علائم و وسائل شهری نیز سارقان از پیمانکاران طرف قرار داد شهرداری هستند و همین علائم راهنمایی و رانندگی، صداگیر و ... را سرقت می‌کنند. بعد هم که آنها را دستگیر می‌کنیم می‌گویند پول ما را نداده اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه چرا پلیس دستگیری این افراد را رسانه‌ای نکرده بود، توضیح داد: ما قبل از رسانه‌ای شدن موضوع سرقت پل، این‌ها را دستگیر کردیم و اتفاقا در طرح رعد هم آوردیم. اما به قدری کشفیات طرح رعد ما بالاست که احتمالا این موارد به چشم خبرنگاران و رسانه ها نیامد.

اظهارات رییس پلیس پایتخت از انجام این سرقت و دیگر موارد مشابه از سوی برخی از پیمانکاران شهرداری یا افراد مرتبط با آنان نشان می‌دهد که لازم است شهرداری تهران نظارت بیشتری بر نحوه انتخاب پیمانکاران عمرانی و همچنین نظارت بر فعالیت و صلاحیت آنان داشته باشد.

گزارش شبکه تهران در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ درباره این سرقت عجیب را ببینید:

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->