ظرفیت اسکان اضطراری بدون محدودیت در کاشمر ایجاد می‌شود ۱۲ نفر در پی وقوع پس لرزه ۳.۸ ریشتری کاشمر مصدوم شدند (یکم تیرماه ۱۴۰۳) مامور قلابی در مشهد به دام افتاد (یکم تیرماه ۱۴۰۳) دانشگاه شهید بهشتی در خصوص قطع همکاری با محمد فاضلی توضیحاتی ارائه کرد بازگشت نخستین گروه حجاج خراسانی به مشهد مقدس | روند بازگشت حجاج تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد + فیلم واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از فردا شنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۳) +جد‌ول زلزله کاشمر به ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت زد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکم تیرماه ۱۴۰۳) | پیش‌بینی بارش‌های رگباری با احتمال ایجاد سیلاب در خراسان رضوی وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور | اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران (یکم تیرماه ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی + جزئیات (یکم تیر ۱۴۰۳) اجرای حکم قطعی یکی از پرونده‌های وحید اشتری ریزش چاه به عمق ۱۳۰ متر روی کارگر| ۲۰ آتش نشان از ۹ ساعت قبل همچنان مشغول کار هستند حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد| ۷ شهروند توسط آتش‌نشانان نجات یافتند اصلاح فرهنگ سلامت از مهدکودک‌ها و مدارس برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ در ۲۰ تیرماه نجات جان ۶۰ نفر از غرق‌شدگی در مازندران طی ۲۰ روز قتل مرد جوان در خانه ارثی جنوب تهران + جزییات مرد معتاد همسرش را مقابل چشم فرزندان به قتل رساند آتش‌سوزی گسترده در انبار کارخانه تولید موادغذایی در غرب تهران حریق انبار زغال با تلاش ۲۱ آتش‌نشان اطفا شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای شگفت‌انگیز سرقت‌های سریالی در یک کارگاه تولیدی در مشهد

  • کد خبر: ۹۹۱۳۶
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
ماجرای شگفت‌انگیز سرقت‌های سریالی در یک کارگاه تولیدی در مشهد
چند ماه بود که تعدادی از کار‌های آماده شده مشتریان در کارگاه غیب می‌شد. از کارگران اصرار که دیشب کار‌ها آمده تحویل بوده و از مدیر کارگاه انکار که کار انجام نشده و آن‌ها از زیر کار در رفته اند. چند ماه می‌شد که فضای دوستانه و صمیمی کارگاه به میدان جنگ و جروبحث بدل شده بود.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

اول: اعتیاد

مرد جوان چند وقتی بود که دل به کار نمی‌داد. دیر می‌آمد و زود هم کارش را تعطیل می‌کرد. کار مشتریان هم حسابی عقب بود. چهره اش به هم ریخته بود و چشم هایش مدام سنگینی می‌کرد. انگار همه فهمیده بودند که آلوده شده است. او نه تنها مثل سابق کارش را درست انجام نمی‌داد بلکه در چند مرحله هم به صاحب کارش خسارت زد و همین موضوع موجب شد تا صدای مدیر کارگاه دربیاید. او هم فهمیده بود که مرد جوان اعتیاد پیدا کرده است و همین موضوع موجب شده تا در کارش سهل انگاری کند.
جروبحثشان بالا گرفت و در نهایت مرد جوان از کارگاه اخراج شد. همان موقع بود که برای تصفیه حساب با صاحب کارش نقشه شومی طرح کرد.

دوم: چدن‌ها را چه کسی برداشته است؟

چند ماه بود که تعدادی از کار‌های آماده شده مشتریان در کارگاه غیب می‌شد. از کارگران اصرار که دیشب کار‌ها آمده تحویل بوده و از مدیر کارگاه انکار که کار انجام نشده و آن‌ها از زیر کار در رفته اند. چند ماه می‌شد که فضای دوستانه و صمیمی کارگاه به میدان جنگ و جروبحث بدل شده بود. انگار با فرارسیدن شب دسته اجنه به کارگاه حمله می‌کردند و هرچه دلشان می‌خواست را با خود می‌بردند. آخر نه آثار باز شدن در کارگاه وجود داشت و نه تخریب قفل ها.
در این میان کار‌های تولید شده قبل از اینکه به دست مشتری برسند، همگی غیب شده بودند و همین معمای پیچیده موجب شده بود تا صاحب کارگاه موضوع را به پلیس گزارش دهد.

سوم: به یک نفر مظنون هستم

دیگر برای مالک کارگاه مسجل شده بود که محصولات آماده شده سرقت می‌شوند، اما اینکه چه کسی آن‌ها را برداشته، موضوعی بود که او را به همه کارگرانش مظنون کرده بود. بعد از اعلام گزارش سرقت به پلیس، تیمی از مأموران گشتی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به محل اعزام شدند و پس از تنظیم صورت جلسه، ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه شمالی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی قرار گرفت.

مال باخته که مدعی بود چند تن از محصولات چدنی تولید شده کارگاه او سرقت شده در برابر سرتیم تحقیق پرونده خود قرار گرفت. او در پاسخ به سؤال کارآگاهان پلیس مبنی بر اینکه به شخصی مشکوک است، گفت: از ابتدای امسال چندین مرحله از کارگاه سرقت شده است. در هر سرقت حدود ۲۰۰ کیلوگرم قطعات چدنی متعلق به مشتریان سرقت شده است. از آنجا که رفت و آمد کارگران را کنترل کرده ام، سرقت کار آن‌ها نیست، اما به یک نفر مظنون هستم. فکر می‌کنم که این سرقت‌ها کار او باشد. حال اینکه چگونه وارد کارگاه شده و این قطعات سنگین چدن را با خود برده، برای خودم هم جای سؤال است.

چهارم: سرنخ‌ها به کارگر اخراجی رسید

سرنخ‌های کشف شده به تنها مظنون این پرونده یعنی کارگر سابق کارگاه ختم شد. مردی که چند وقت پیش به دلیل سهل انگاری و اعتیاد از سوی مالک کارگاه اخراج شده بود. هیچ یک از کارگران با مرد اخراجی ارتباط نداشتند و ردی از او هم در محل وجود نداشت. نه دوربین‌های مداربسته صحنه ارتکاب سرقت را ثبت کرده بودند و نه شخصی او را دیده بود.
کارآگاهان پلیس در ادامه تحقیقات خود و با کنار هم قرار دادن مستندات، رد کارگر اخراجی را در یکی از مناطق حاشیه‌ای مشهد زدند و او را شناسایی کردند. همین سرنخ مأموران را در یک قدمی سارق سریالی قرار داد و زمانی نگذشت که مجریان قانون این فرد را دستگیر کردند.

پنجم: من سارق نیستم

متهم که حسابی از این حرکت پلیس غافل گیر شده بود مدعی شد هیچ خطایی از او سر نزده است. او بیان کرد که هیچ سرنخی دال بر اینکه نشان دهد سرقت‌ها کار او بوده وجود ندارد. متهم همچنان بر طبل انکار خود می‌کوبید که کشف قطعات چدنی از داخل مخفیگاه او، دیوار انکارهایش را فرو ریخت. دستش برای مجریان قانون رو شد و دیگر حنایش برای پلیس رنگی نداشت از همین رو مرد جوان به ناچار لب باز کرد و به جرم سریالی اش اعتراف کرد.

آخر: فروش اموال سرقتی در سیس آباد

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم تاکنون به سرقت چهار تن چدن از کارگاهی که قبلا در آن کار می‌کرده، اعتراف کرده است. بنا بر نظر کارشناسان ارزش اموال سرقت شده حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ جواد شفیع زاده بیان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی معترف شد که با توجه به آشنایی کامل از موقعیت کارگاه محل‌هایی که بدون سیستم ایمنی بوده در ساعات پایانی شب وارد محل شده و در چند مرحله اقدام به سرقت کرده است. او اموال مسروقه را به مال خری که انبار ضایعاتی در محدوده سیس آباد مشهد داشته فروخته است.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان افزود: کارآگاهان پلیس در ادامه پیگیری‌های خود با استفاده از سرنخ به دست آمده از دومین مهره این پرونده به سراغ او رفتند و این فرد را در منطقه سیس آباد شناسایی و دستگیر کردند. متهمان به دام افتاده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا اعزام و بنا بر احکام صادره قضایی هر دو روانه زندان شدند.
سرهنگ شفیع زاده به شهروندان و کسبه توصیه کرد که با تجهیز کارگاه و محل کسب و کار و حتی خانه خود با سخت افزار‌های ایمنی و هشدار دهنده امنیت این اماکن را افزایش دهند تا از وقوع چنین سرقت‌هایی پیشگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->