به گزارش شهرآرانیوز، خودروهایی که در اینجا معرفی شدهاند حولوحوش مدل ۲۰۱۰ هستند و کارکرد آنها بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ کیلومتر است. همچنین همهٔ این خودروها کارشناسی شده و در وضعیت خوب و بدون مشکلی قرار دارند. پس بیایید ببینیم با حدود ۳۰۰ میلیون تومان یعنی پولی که در ایران میتوان با آن پژو ۴۰۵ یا ۲۰۶ نو خرید، در ایالاتمتحده چه خودروهای کارکردهای میتوان سوار شد.
بامو ۳۳۵i مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۳۳۶ دلار
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۶ ثانیه |
لیست را با بامو سری ۳ مدل ۲۰۱۱ آغاز میکنیم که آخرین مدل از نسل E93 محسوب میشود. این انتخابی عالی خواهد بود زیرا در این مدل، بامو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ۳۳۵i که با کد N54 شناخته میشود را با موتور N55 جایگزین کرد. البته ساختار این پیشرانهها یکسان است اما موتور جدیدتر بجای دو توربوشارژر از یک توربوشارژر توئین اسکرول استفاده میکند. قدرت این موتور همان ۳۰۰ اسب بخار قبل است ولی اوج گشتاور خود را چند صد rpm زودتر از موتور N54 ارائه میکند. پیشرانهٔ N55 همچنین سادهتر و قابلاعتمادتر از N54 است.
جگوار XJ8 مدل ۲۰۰۹
قیمت: ۸,۸۷۲ دلار
پیشرانه | ۴.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه |
جگوار XJ خودرویی عالی برای داشتن اسب بخار زیاد با قیمت کم است زیرا ارزش خود را در نمونههای کارکرد به شکل وحشتناکی از دست میدهد. بااینحال، مدل ۲۰۰۹ این خودرو میتواند انتخاب خوبی باشد زیرا این آخرین مدل تا پیش از معرفی نسل جدید بود. XJ8 مدل ۲۰۰۹ به یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که هرچند از پیشرانهٔ سوپرشارژ ۴۰۰ اسب بخاری نسخهٔ XJR برخوردار نیست اما زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. البته قیمت XJR هم خیلی بیشتر از ۱۰ هزار دلار نیست.
رنجروور اسپرت مدل ۲۰۰۹
قیمت: ۸,۸۶۵ دلار
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه |
اولین شاسیبلند این لیست رنجروور اسپرت مدل ۲۰۰۹ است که بهصورت استاندارد با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی ۳۰۰ اسب بخاری عرضه میشد. البته از این خودرو نباید انتظار پرفورمنس چشمگیری را داشت زیرا وزن بسیار سنگین ۲۵۸۵ کیلوگرمی دارد. بااینحال، با خرید این خودرو میتوان با کمتر از ۱۰ هزار دلار مالک یک شاسیبلند لوکس با موتور V8 شد. البته به لطف قابلیت اطمینان افسانهای محصولات لندروور، باید مقداری پول برای تعمیرات آن کنار گذاشت!
ساب ۵-۹ آئرو مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۸,۸۳۰ دلار
پیشرانه | ۲.۸ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه |
این خودرو متعلق به سالهای پایانی فعالیت ساب است. نسل دوم ۵-۹ که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، برای آن زمان طراحی کاملاً جدیدی داشت که آن را به خودروی منحصربهفردی تبدیل میکرد. هماکنون اگر بتوان نسخهٔ پرچمدار این خودرو بنام آئرو را پیدا کرد، میتوان پشت فرمان یک سدان لوکس سوئدی با ظاهر عالی و پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری V6 توربوشارژ منحصربهفرد با ۳۰۰ اسب بخار قدرت نشست. این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز بود که آن را به گزینهٔ مناسبی برای مناطق سردسیری تبدیل میکند. بااینحال، ازآنجاییکه ساب دیگر وجود ندارد، ممکن است یافتن قطعات ۵-۹ کمی مشکل باشد اما این هزینهٔ کمی برای داشتن خودروی واقعاً منحصربهفردی مثل این سدان سوئدی خواهد بود.
ولوو S60 T6 مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۱۴ دلار
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
خودروی بعدی لیست هم سوئدی و یک جواهر مطلق است. ولوو S60 T6 مدل ۲۰۱۱ در این لیست خودرویی غیرمعمول محسوب میشود زیرا سال ۲۰۱۱ بجای پایان این نسل، دوران آغازین آن بود. یک سال قبل یعنی در سال ۲۰۱۰ نسل دوم S60 با ظاهر جدید شیک و پویایی رانندگی چابک معرفی شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. ازآنجاییکه این نسل نزدیک به ۹ سال بدون تغییر بزرگی در طراحی تولید شد، حتی مدلهای اولیهٔ آنهم هنوز مدرن و تازه به نظر میرسند.
بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۳
قیمت: ۹,۰۵۹ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۳ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه |
نسل دوم بیوک لاکراس پلتفرم مشترکی با ساب ۵-۹ داشت اما از پیشرانهٔ متفاوتی استفاده میکرد. قویترین موتوری که زیر کاپوت این سدان آمریکایی قرار میگرفت یک ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۳ اسب بخار قدرت بود. این نیرو به چرخهای جلو منتقل میشد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود داشت. علاوه بر این، با حدود ۳ هزار دلار کمتر از قیمت لاکراس مدل ۲۰۱۳ میتوان یک لاکراس سوپر مدل ۲۰۰۹ از نسل قبلی را خرید که آنهم محرک جلو است و ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت را از یک موتور ۵.۳ لیتری V8 میگیرد.
شورلت ایمپالا SS مدل ۲۰۰۹
قیمت: ۶,۰۹۱ دلار
پیشرانه | ۵.۳ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه |
شورلت ایمپالا SS مدل ۲۰۰۹ در اصل پسرعموی بیوک لاکراس سوپر مذکور محسوب میشود زیرا این خودرو هم به همان پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 بلوک کوچک LS4 مجهز است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد. البته نام ایمپالا SS جذابیت و سابقهٔ بیشتری نسبت به لاکراس دارد. همچنین یک سدان محرک جلو با پیشرانهٔ V8 هم چیزی است که این روزها هرگز در بازار نمیبینیم. همهٔ اینها در کنار قیمت تنها ۶ هزار دلاری، ایمپالا SS را به گزینهٔ جذابی تبدیل میکنند.
کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۳۴۳ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۴ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۲ ثانیه |
یکی از جذابترین خودروهای این لیست همین است. کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۱ یک سدان لوکس عالی با هندلینگ مناسب بود که حالا میتوان یک نمونه از آن را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خرید. این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آشنای جنرال موتورز مجهز است که ۳۰۴ اسب بخار قدرت دارد و آن را به چرخهای عقب انتقال میدهد. این نسل از CTS همچنین بهترین طراحی را در تاریخ این خودرو داشت و در ظاهر واقعاً خیرهکننده به نظر میرسد. علاوه بر این، اگر یک مدل به عقب برگردیم حتی میتوان نسخهٔ استیشن این خودرو را هم خرید که البته قیمت آن کمی بیشتر از ۱۰ هزار دلار است.
فورد موستانگ V6 مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۰۴۲ دلار
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۵ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه |
قبلاً میشد یک موستانگ GT هشت سیلندر با مدلی حولوحوش ۲۰۱۰ را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خرید اما افزایش قیمت خودروهای کارکرده طی یکی دو سال اخیر موجب شده در حال حاضر با این پول فقط بتوان نسخهٔ V6 موستانگ را خرید. بااینحال مشکلی نیست زیرا موستانگ V6 مدل ۲۰۱۱ هنوز هم ماسل کار قدرتمندی با ۳۰۵ اسب بخار قدرت است. البته اکثر نمونههای کارکردهٔ این خودرو اتوماتیک هستند اما با کمی جستجو میتوان نمونهٔ دستی تمیز آن را هم پیدا کرد.
هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۰۶ دلار
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۶ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
شاید فراموش کرده باشید اما یک دهه پیش هیوندای هم ماسل کار تولید میکرد. این خودرو جنسیس کوپه با پیشرانهٔ شش سیلندر ۳۰۶ اسب بخاری بود. هرچند جنسیس کوپه در زمان تولید هیچگاه به فروش زیادی دست پیدا نکرد اما امروز راهی عالی برای متمایز شدن در دریایی از موستانگها، کاماروها و چلنجرها محسوب میشود.
شورلت کامارو RS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۷۲ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۱۲ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه |
دقیقاً مثل موستانگ، قبلاً میشد یک شورلت کامارو کارکرده V8 را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خرید اما حالا با این پول باید به مدل V6 اکتفا کرد. بااینحال حداقل خریداران کامارو میتوانند به دارندگان موستانگ فخر بفروشند زیرا پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری جنرال موتورز ۳۱۲ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه موتور فورد ۳۰۵ اسب بخار قدرت تولید میکند.
اینفینیتی G37 مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۹,۵۸۸ دلار
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
اینفینیتی G37 پیشرانهٔ مشترکی با نیسان ۳۷۰Z دارد که یک ۳.۷ لیتری V6 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت است. این خودرو اما علاوه بر برخورداری از پیشرانهٔ قدرتمند، ظاهر فوقالعادهای هم دارد که جذاب و عالی به نظر میرسد. G37 مدل ۲۰۱۰ در دو نسخهٔ سدان و کوپه با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار قابل خریداری است. البته انتخاب نمونههای چهارچرخ محرک ممکن است قیمت را به بیش از ۱۰ هزار دلار افزایش دهد و بنابراین بهتر است سراغ نسخهٔ محرک عقب رفت که حال و هوای اسپرتتری هم دارند.
لینکلن MKS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۶۴۵ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۵۵ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه |
MKS سدان پرچمدار لینکلن بود که در سال ۲۰۰۹ بهعنوان نسخهٔ لوکستر فورد تاروس متولد شد. این خودرو یکی از اولین استفادهکنندهها از پیشرانههای V6 اکوبوست جدید فورد بود. در سینهٔ MKS یک موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته بود و بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشد. البته MKS هرچند خودروی سریعی بود اما ابعاد بزرگ و وزن بسیار سنگینی داشت و به همین دلیل از پویایی رانندگی چندانی برخوردار نبود. بااینحال، MKS با قدرت بالای خود در نیمهٔ اول این لیست قرار میگیرد.
جیپ کُماندر مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۷,۹۵۰ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۵ ثانیه |
کُماندر یک شاسیبلند سه ردیفه با عمری کوتاه از جیپ بود که با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی ۳۵۷ اسب بخاری قابل خریداری بود. کُماندر در ظاهر به معنای واقعی کلمه یک جعبهٔ چرخدار بود و هرچند بههیچوجه خودروی سریعی نبود اما تواناییهای آفرود واقعی داشت و شورلت سابربن را اذیت میکرد. البته به خاطر موتور V8 بزرگ و آئرودینامیک بسیار ضعیف، کُماندر مصرف سوخت بالایی داشت و طبق اعلام EPA در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۱۵.۷ لیتر بنزین مصرف میکرد.
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۸,۱۶۵ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۴ ثانیه |
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۰ پیشرانهٔ مشترکی با کماندر داشت اما سبکتر، توانمندتر و از هر لحاظ خودروی بهتری بود. مدل ۲۰۱۰ آخرین سال عمر نسل سوم گرند چروکی بود و طراحی آن هنوز تیز و جعبهای شکل بود. این خودرو با برخورداری از تواناییهای آفرود افسانهای جیپ و پیشرانهٔ V8 قدرتمند، گزینهٔ ایدهآلی برای خرید محسوب میشود.
بامو ۵۵۰i مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۸,۷۱۷ دلار
پیشرانه | ۴.۸ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۸ ثانیه |
چه کسی فکر میکرد بتوان یک بامو آنهم با پیشرانهٔ V8 را با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خرید؟ خب این نسل از سری ۵ به خاطر طراحی بیرونی که محبوبیت جهانی ندارد، از ارزش کمتری برخوردار است و به همین دلیل امکان دسترسی به پیشرانهٔ بزرگ ۴.۸ لیتری V8 با ۳۶۰ اسب بخار قدرت را با قیمتی کمتر از ۹ هزار دلار فراهم میکند. حتی امکان پیدا کردن نسخهٔ دستی ۵۵۰i بجای اتوماتیک هم وجود دارد. شاید این زیباترین محصول باواریاییها نباشد اما حداقل مثل مدلهای امروزی یک جلوپنجرهٔ عظیم ندارد.
کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۱۰۵ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۳ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه |
کسانی که سدان هشت سیلندر محرک عقبی میخواهند که جدیدتر از سری ۵ باشد میتوانند کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۱۲ را انتخاب کنند. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی مشهور با ۳۶۳ اسب بخار قدرت مجهز بود. در سال ۲۰۱۲ فقط یک سال از معرفی نسل جدید ۳۰۰C میگذشت که با ارتقاءهایی مثل نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی محبوب Uconnect به بازار آمد. هرچند یک دهه از عمر این خودرو میگذرد اما تکنولوژیهای آن در زمان خودش پیشرفته بودند و حتی با استانداردهای امروزی هم خودروی مدرنی محسوب میشود.
فورد تاروس SHO مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۱۰۹ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
کسانی که خواهان پرفورمنس هستند ممکن است هیچگاه فورد تاروس را در نظر نگیرند اما نسخهٔ SHO این خودرو سدان واقعاً اسپرت و قدرتمندی بود. تاروس SHO از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی لینکلن MKZ استفاده میکرد اما ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری داشت. برای این خودرو پکیج پرفورمنس هم ارائه میشد که ویژگیهایی مثل ترمزهای بهتر، حالت اسپرت برای سیستم کنترل پایداری، لاستیکهای تابستانی و حذف چرخ زاپاس برای کاهش وزن را به همراه داشت. بله تاروس هنوز هم خودروی سنگینی بود اما ۳۶۵ اسب بخار قدرت و دو توربوشارژر میتوانستند این اضافهوزن را جبران کنند.
دوج چارجر R/T مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۸,۷۴۸ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۸ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
دقیقاً مثل فورد تاروس که نسخهای ارزانتر از لینکلن MKS محسوب میشود، دوج چارجر هم همین رابطه را با کرایسلر ۳۰۰C دارد. مثل تاروس SHO، چارجر R/T هم پیشرانهٔ مشترکی با ۳۰۰C دارد که کمی قدرت بیشتری تولید میکند. این موتور ۵.۷ لیتری V8 در اینجا ۳۶۸ اسب بخار قدرت دارد. تفاوت مهم اما در اینجا است که برای پیدا کردن یک چارجر R/T با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار باید سراغ مدلهای ۲۰۱۰ رفت که این یعنی نمیتوان نسل جدید آن که با مدل ۲۰۱۱ به بازار آمد را خرید.
هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۷۳۱ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۳۰ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
هیوندای جنسیس با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد و تا سال ۲۰۱۲ با یک پیشرانهٔ عظیم ۵ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت به فروش رسید. این قدرت ۳۰ اسب بخار از توان اولین نسل دوج وایپر بیشتر است و حالا میتوان با کمتر از ۱۰ هزار دلار آن را در اختیار گرفت! جنسیس یک سدان لوکس قدرتمند با هندلینگ خوب و تکنولوژیهای مدرن است که گزینهٔ جذابی با این قیمت محسوب میشود.
جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۹,۰۳۳ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه |
عنوان قویترین خودرویی که در سال ۲۰۲۲ میتوان با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خرید به جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۱۰ میرسد. این سدان بریتانیایی یک موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته XF در زمان تولید خودروی قابلاعتمادی نبود ولی میتوان سراغ نمونههایی رفت که سابقهٔ تعمیر و نگهداری آنها بهطور کامل ثبت شده است و از قدرت فوقالعادهٔ آن لذت برد.
منبع: پدال