تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برای حل مشکلات زمین‌های بایر حاشیه شهر

  • کد خبر: ۹۹۶۵
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
برنامه‌ریزی برای حل مشکلات زمین‌های بایر حاشیه شهر
جلسه ستاد سامان‌دهی مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد با مسئولان استانی و شهری برگزار شد
«برای رفع محرومیت از حاشیه شهر باید از ظرفیت‌ها و نیرو‌های انسانی همان مناطق استفاده شود.» این را نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی روز گذشته در جلسه ستاد سامان‌دهی مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد، اقدامات بسیار خوبی به‌ویژه با همکاری سپاه پاسداران برای ساخت امکانات و مراکز فرهنگی و ورزشی انجام شده است.
به گزارش آستان‌نیوز، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در ادامه افزود: عموم مردم حاشیه شهر مشهد مردمی انقلابی و متدین هستند و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رسیدگی و رفع مشکلات آن‌ها به کار ببرند.
به گفته وی، آستان قدس رضوی در ۳ سال اخیر با تمام امکانات و توان برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد به میدان آمده و از زمان حضور تولیت جدید اقدامات این آستان در حوزه محرومیت‌زدایی و فرهنگی بسیار قوی‌تر شده است.
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه امروز نقش آستان قدس رضوی در همکاری برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد یک نقش فوق‌العاده است، اضافه کرد: آستان قدس در ستاد سامان‌دهی حاشیه شهر، نقشی چشمگیر و تعیین‌کننده دارد؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون بخش عمده اقدامات محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر مشهد به دست این نهاد انجام می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست از عزم آستان قدس رضوی برای همکاری با این ستاد و تلاش برای رفع مشکلات مناطق حاشیه شهر مشهد سخن گفت و با اشاره به توفیقات و دستاورد‌های این ستاد در رفع مشکلات حاشیه شهر، اظهار کرد: به برکت همدلی، همراهی و همکاری دلسوزانه همه مجموعه‌های شهری و استانی حول نماینده محترم، ولی فقیه در استان، ستاد سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد توفیقات بسیار خوبی را تاکنون به‌دست آورده است.
حجت‌الاسلام احمد مروی اظهار کرد: اولویت آستان قدس رضوی رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری است؛ بنابراین از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت و مشکلات حاشیه شهر مشهد فروگذار نخواهیم کرد. وی در ادامه به مشکلات زمین‌های بایر آستان قدس در حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و افزود: از زمین‌های حاشیه شهر بار‌ها بازدید کرده‌ام و به‌تازگی نیز از این زمین‌ها بازدید کردم. این زمین‌ها شرایط خوبی ندارند و مردم هم درباره اینکه زمین‌های رهاشده ناامنی ایجاد کرده‌اند، شکایت‌هایی دارند.
وی با بیان اینکه من به دوستان گفتم فرض کنیم خودمان کنار این زمین‌ها زندگی می‌کنیم، افزود: به مدیران املاک و اراضی آستان قدس گفته‌ام بنشینند و یک راهی برای سروسامان دادن به این زمین‌ها پیدا کنند تا از رهگذر زمین‌های آستان قدس برای مردم مشکلی ایجاد نشود.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تأکید بر اینکه انجام پروژه‌های عمرانی و درمانگاهی در حاشیه شهر مشهد در برنامه‌های آستان قدس رضوی است، گفت: در تلاشیم تا در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد درمانگاه و دارالشفای مجهز و مناسب احداث کنیم تا از این طریق درباره محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت اقدام کرده باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->