سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اعضای شورای اجتماعی محله بهشتی مطرح کردند

سامان‌دهی مشاغل مزاحم در بولوار نامجو

  • کد خبر: ۹۹۹۳
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
سامان‌دهی مشاغل مزاحم در بولوار نامجو
موسوی‌زاده - بولوار نامجو یکی از خیابان‌های محله بهشتی است که از سال‌ها پیش مرکزی برای تعمیرات خودرو از قبیل مکانیکی، تعویض روغن، صافکاری، نقاشی و... بوده است به‌طوری که با ورود به این بولوار مغازه‌های زیادی را می‌توانید ببینید که در حال تعمیر خودرو هستند که یا سدمعبر کرده‌اند یا سروصدای زیادی تولید می‌کنند. ساکنان این محدوده نسبت به این موضوع که باید با سد معبر‌هایی که این مشاغل ایجاد می‌کنند روبه‌رو شوند گلایه دارند و بار‌ها پیگیر جابه‌جایی آن‌ها از این محدوده بوده‌اند. درخواست مردم این محله تذکر یا پیگیری برای حل این مشکل است به همین منظور نظر اعضای شورای اجتماعی محله بهشتی و برنامه‌ای را که برای سامان‌دهی مشاغل آلاینده و مزاحم دارند جویا شدیم.

ژیان، عضو شورای اجتماعی محله بهشتی، با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌های تعمیر خودرو علاوه‌بر اشغال پیاده‌رو‌ها در حاشیه خیابان، حتی در کوچه‌های اطراف نیز خودرو‌ها را برای تعمیر پارک می‌کنند، گفت: با نگاه به بولوار نامجو می‌توانید مشاهده کنید که این مغازه‌ها در طبقه بالایشان مسکونی هستند و فردی که در این منزل زندگی می‌کند قطعا در طول روز از سر و صدا‌های ایجاد شده رنج می‌برد.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر تصمیمات گرفته شده مبنی بر جابه‌جایی مشاغل مزاحم از سوی شهرداری است. حتی مشاغل مزاحم در برخی نقاط شهر مشهد نیز در راستای اجرای این طرح جابه‌جا شده‌اند، اما بولوار نامجو جزو محدوده‌هایی بود که جابه‌جایی صورت نگرفته است.
این مشکل مردمی دغدغه اعضای شورای اجتماعی محله بهشتی نیز هست و در همین راستا جلسه‌ای را با واحد سد معبر شهرداری برای تذکر به این مغازه‌ها به‌منظور جلوگیری از پارک خودرو در حاشیه پیاده‌رو و همچنین تصمیم برای سامان‌دهی و جابه‌جایی این مشاغل برگزار می‌کنیم.
شاهچراغیان، دیگر عضو شورای اجتماعی محله بهشتی، نیز با اشاره به اینکه هنوز برنامه مشخصی برای سامان‌دهی مشاغل مزاحم بعد از جابه‌جایی تعدادی از آن‌ها در چند سال گذشته تدوین نشده است، اظهار کرد: به نظر من باید با شهرداری جلسه‌ای گذاشت و حرف‌های اهالی را به آن‌ها منتقل و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع شد.
وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که مغازه‌های بولوار نامجو نیز در صورت جابه‌جایی و... با مشکل بیکاری روبه‌رو نشوند و برنامه به‌گونه‌ای مدون شود که هم مغازه‌داران و هم اهالی محله رضایت داشته باشند.
شاهچراغیان افزود: همان‌طور که شورای اجتماعی محله به‌دنبال ایجاد فضای سبز، پارکینگ و... درراستای رفاه حال هم‌محله‌ای‌های خود است مشکلاتی که از سوی مردم به ما منتقل می‌شود نیز در جلساتی که با مدیران شهری داریم مطرح می‌کنیم تا شاهد برطرف‌شدن این مشکلات در بازه زمانی کوتاه‌تری باشیم.
شهرام تدین، نایب رئیس شورای اجتماعی محله بهشتی، نیز در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر موضوع سامان‌دهی مشاغل مزاحم به ویژه در کلان‌شهر‌ها به عنوان یک مشکل مطرح است، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر شهرداری برای سامان‌دهی مشاغلی مانند تعمیرگاه‌های خودرو دست به اقداماتی زد به عنوان مثال در بولوار نامجو که مغازه‌های زیاد صافکاری و... وجود دارد ابلاغ کرد که باید چاله تعمیر داشته باشند حتی اگر کار آن‌ها بدون نیاز به این چاله انجام می‌شد.
وی افزود: بیشتر افرادی که مغازه تعمیرات خودرو در بولوار نامجو دارند خودشان ساکن همین محله هستند و از وضعیت آلودگی صوتی یا هوایی آن باخبرند، اما برخی از اهالی نیز نسبت به این موضوع گلایه‌هایی دارند. به عنوان مثال می‌گویند مدارس زیادی در همین خیابان وجود دارد که عبور زیاد خودرو‌ها برای تردد دانش‌آموزان خطرآفرین است در همین راستا این مشکل را در جلسه با شهرداری منطقه و همچنین شورای اجتماعی محله مطرح می‌کنیم تا برطرف شود.
تدین ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌تواند کمک‌کننده باشد تا هم به فردی که مغازه تعمیرات دارد و هم به ساکنان محله لطمه وارد نشود، اصلاح پیاده‌روهاست که هم تعمیرکار و هم عابر پیاده بتواند بدون مزاحمت از آن استفاده کند، ضمن اینکه باید طرحی که شهرداری مبنی بر جابه‌جایی این مشاغل داشته نیز اجرا شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->