ورزش بانوان

پشیمانی پریدر از استعفا
شادی پریدر، سرپرست فدراسیون که از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا کرده بود، پس از نشست با وزیر ورزش از این تصمیم منصرف شد و استعفایش را پس گرفت. پریدر سه‌شنبه تصمیم به استعفا گرفت تا بتواند برای ورود به انتخابات فدراسیون شطرنج نام‌نویسی کند، اما یک روز بعد در وزارت ورزش با کیومرث هاشمی، وزیر ورزش، نشستی برگزار کرد و در پایان این نشست از تصمیمش برای استعفا منصرف شد. پریدر می‌گوید: با توصیه‌های وزیر ورزش و درنظرگرفتن آنچه به نفع شطرنج است، تصمیم بر این شد تا استعفایم را پس بگیرم و مأموریتم را برای رسیدگی به شطرنج و مهیاکردن مقدمات برگزاری انتخابات آن را انجام دهم.

 

آغاز لیگ‌برتر شطرنج بانوان با 8 تیم
در پایان مهلت تعیین‌شده برای نام‌نویسی تیم‌های متقاضی حضور در لیگ‌برتر شطرنج، مسئولان هشت تیم به ثبت‌نام اقدام کردند. فصل جدید لیگ‌برتر شطرنج سی‌ام فروردین تا چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود و قرعه‌کشی این فصل مسابقات فردا انجام می‌شود. باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهر رضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه لنگرود گیلان و دانشگاه تهران هشت تیمی هستند که برای حضور در فصل جدید لیگ‌برتر شطرنج اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

حضور اولین داور زن تکواندو ایران در المپیک
داور بین‌المللی تکواندو ایران برای قضاوت در بازی‌های پاراالمپیک پاریس دعوت شد. فدراسیون جهانی سی داور را برای قضاوت در این بازی‌ها انتخاب و معرفی کرد. بر این اساس WT مرجان تیموری، داور بین‌المللی تکواندو کشورمان، را برای قضاوت در بازی‌های پاراالمپیک به پاریس دعوت کرد. این نخستین‌بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن را در بین سی داور نهایی قضاوت‌کننده در بازی‌های پاراالمپیک دارد. تیموری قضاوت در تورنمنت‌های معتبری ازجمله قهرمانی جهان، آسیا و گرندپری‌ها را در کارنامه دارد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->