چرا علی کریمی شرکت در برنامه دورهمی را رد کرد؟

نه جادوگر به نمایش «مدیری»!

محمدناصر حق‌خواه/ شهرآرانیوز - بعضی‌ها همیشه در اوج‌اند. وقتی میانه میدان و اوج کار حرفه‌ای‌شان است، بهترین نوع خود هستند. وقتی به حاشیه می‌روند، غلیظ‌ترین حواشی را می‌سازند. وقتی دعوا می‌کنند، جنگی‌ترین هستند و وقتی دنبال عدالت‌اند، منصف‌ترین. در میان این «بعضی‌ها»، بعضی‌ها هستند که حتی وقتی از دور خارج می‌شوند و نیستند و طبق اصول کنار گود بودن نباید دیده شوند، آن‌قدر سایه سنگینی دارند که باز هم دیده می‌شوند؛ پررنــگ‌تر و جــذاب‌تـر از آدم‌های میانه گود. بعضی‌ها این شکلی‌اند؛ مثل علی کریمی.
حالا خبری آمده که علـی کریمی دعــوت مهران‌مدیری را برای حضور در برنامه دورهمی رد کرده است. اول اینکه تنظیم این خبر کمی با شیطنت همراه بوده، چون دعوت مستقیم و رسمی وجود نداشته است و طبق معمول دورهمی وقتی نام کسی می‌آید، مدیری او را دعوت می‌کند و ماجرای دعوت علی کریمی هم همین بوده است؛ اما تیتر «کریمی دعوت مدیری برای حضور در دورهمی را رد کرد» از یک سو برای بعضی رسانه‌ها جذابیتی دارد که به توضیح اصل ماجرا نمی‌ارزد و از سوی دیگر کریمی هم که اصول مصاحبه را خوب بلد است و بموقع حرف زدنش را هم زیبا انجام می‌دهد، در ادامه اضافه کرده است که شنیده‌ام دورهمی سانسور می‌شود و خود آقای مدیری هم این را گفته‌اند و اگر دورهمی زنده باشد، من در یک برنامه زنده روبه‌روی مردم حاضر می‌شوم. اشاره کریمی به بخشی از استندآپ مهران مدیری در یکی از برنامه‌هاست که گفته بود دورهمی به علل مختلفی سانسور می‌شود و مثال‌هایی که آورد، اتفاقاتی درباره پوشش تماشاچیان برنامه بود، نه حرف‌های میهمانان برنامه که سانسور می‌شود.
علی کریمی با دست گذاشتن روی این موضوع، هم به ماجرای سانسورهای دورهمی واکنش نشان داده و هم با اعلام اینکه اگر این برنامه زنده باشد در دورهمی حاضر خواهد شد، فشار افکار عمومی و طرف‌دارانش را از روی خود برداشته است.
آخرین حضور علی کریمی در تلویزیون 2سال قبل اتفاق افتاد که جادوگر با حضور در برنامه نود و مناظره با ساکت، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال، از او، تاج، کفاشیان، فدراسیون فوتبال ایران و مدیریت ورزشی آن به‌شدت انتقاد کرد و یکی از داغ‌ترین و عجیب‌ترین برنامه‌های نود را ساخت. برنامه‌ای که با جملات عجیب کریمی ماندگار شد؛ به‌خصوص این جمله که «تا شماها در این فوتبال هستید، این فوتبال روی خوش نخواهد دید.»
در ادامه این 2سال و با گذر زمان، دیدیم که واقعا اتفاقات عجیبی افتاد و فوتبال ملی ما، چه در انتخاب سرمربی تیم ملی و چه در حواشی ریاست فدراسیون و چه فشارهای بین‌المللی، روز خوش ندید.
مِن‌مِن کردن و شکل لباس پوشیدن کریمی در برابر تسلط مدیرمآبانه ساکت و کلام و آرامش ظاهری او دست‌مایه بعضی مخالفان برای تمسخر کریمی شد، اما آخرین حضور کریمی پیروزی او در این مناظره
بود. علی کریمی خلاف علی دایی که گفته دیگر در تلویزیون حاضر نخواهد شد، تاکنون چنین چیزی را نگفته، اما سوگیری‌های او در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه‌هایش با دیگر رسانه‌ها نشان داده است که حضورش در تلویزیون آن‌قدرها هم کم‌حاشیه نخواهد بود. پس شاید نظر تلویزیون درباره او این باشد: «یا برنامه ضبطی یا هرگز!»

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->