مدیر عالی حرم مطهر رضوی :

خدمات شهرداری در دهه آخر صفر متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود

گزارش خبری
شهردار مشهد با مدیر عالی حرم‌مطهر رضوی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار، موضوعات متعددی ازجمله قطارشهری مشهد، مسیر‌های تشرف، ره‌باغ‌های بافت پیرامونی حرم‌مطهر و راهکار‌های خدمت شایسته به زائران به‌خصوص در پیک‌های زیارتی بررسی شد.
محمدرضا قلندرشریف در حاشیه این دیدار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: امسال تلاش‌ها متمرکز بر این بود که علاوه بر خدمات سال‌های گذشته، استقبال و پذیرایی از زائران در موکب‌های پیرامون حرم‌مطهر به شکل شایسته‌تری انجام شود.
وی افزود: در پیک زیارتی دهه آخر صفر۱۴۰۴، برای ما دو موضوع اهمیت داشت که آن را پررنگ‌تر از سال گذشته دنبال کردیم؛ یکی تکریم زائران از استقبال و اقامت تا بدرقه و دیگری ایمنی و سلامت مهمانان امام‌هشتم‌(ع) بود.
شهردار مشهد درباره اقدامات صورت‌گرفته برای این دو دغدغه مهم، بیان کرد: در این راستا متمرکز شدیم تا مشکلات مربوط به انشعابات گاز و چالش‌های حوزه پذیرایی در موکب‌های پیرامون حرم‌مطهر برطرف شود. همچنین امسال با مشارکت شرکت گاز توانستیم به‌صورت دائم انشعاب گاز برای هر موکب ایجاد کنیم که مشکلات آن‌ها را به‌طور دائم برطرف کرد.
وی بیان کرد: علاوه بر موضوع گاز، توانستیم با مشارکت شرکت آب‌وفاضلاب مشهد به چالش‌های بهداشتی حوزه فاضلاب نیز رسیدگی کنیم. بر این اساس، با ایجاد انشعاب اگو و لوله‌کشی دائم آب آشامیدنی، معضل همیشگی موکب‌ها در بخش چاه‌های جذبی برطرف شد.


همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای خدمت به زائران و مجاوران
قلندرشریف با قدرشناسی از حضور مردم، تلاش مدیریت‌شهری و مدیریت کلان آستان قدس رضوی، به‌ویژه تولیت این آستان، بیان کرد: در حوزه قطارشهری اگر مساعدت تولیت برای ایجاد ایستگاه باب‌الجواد(ع) نبود، امسال این دستاورد‌ها برای فاز نخست خط سوم قطارشهری حاصل نمی‌شد و این موضوع رهاورد همکاری بین مدیریت‌شهری و آستان قدس رضوی بود. در بخش پروژه‌های شهری نیز ما تا پیش از این شاهد وقوع ترافیک‌های سنگین و ایجاد چالش برای زائران در مسیر‌های تشرفشان بودیم، اما این مصادیق همچون پروژه میدان انقلاب‌اسلامی، به برکت دستور تولیت و همکاری آستان قدس به‌سرعت برطرف شدند. قلندرشریف تصریح کرد: ازجمله اهداف ما برای تسهیل تشرف زائران، پروژه بزرگ و پیچیده کریدور شمال به جنوب مشهدالرضا‌(ع) بود که میدان انقلاب با دوازده زیرپروژه آن، بخش اصلی در این مسیر محسوب می‌شد. خوشبختانه در این پروژه، به‌موازات حفظ مسیر تردد برای مردم، ابتدا تعدادی از این پروژه در ضلع شمالی پروژه تکمیل شد و بخش اصلی با اتصال بولوار نماز به بولوار امام‌خمینی‌(ره) در ضلع جنوبی به بهره‌برداری رسید.
وی تأکید کرد: ما همیشه با همکارانمان در آستان قدس رضوی در تعامل نزدیک بوده‌ایم و این تعاملات کارگشاست که البته مردم بیش از همه از برکات آن منتفع خواهند شد.


خدمات شهرداری بهتر از سال‌های گذشته بود
مدیر عالی حرم‌مطهر رضوی نیز در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: در جریان دیداری که امشب برگزار شد، پیام تقدیر و تشکر مجموعه آستان قدس رضوی از مجموعه مدیریت‌شهری و به‌خصوص شهرداری را به شهردار مشهد ابلاغ کردیم. در هر حال، ما همواره در دهه آخر صفر شاهد اوج حضور زائران هستیم، اما امسال گستره خدمت به مهمانان امام هشتم(ع) بسیار روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته ارائه شد و این موضوع درخور قدردانی است. رضا خوراکیان افزود:‌ شهرداری مشهد امسال در بخش‌های مختلف خدماتی ازجمله ایمن‌سازی مواکب، اقدامات کم‌نظیری انجام داد که سطح خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر را تا حد زیادی بهبود بخشید. در این میان، در بیش از 120موکبی که برپا شد، شاهد اتصال دائمی به اگو بودیم. همچنین در حوزه گاز و سوخت موردنیاز برای پخت غذا، بخش درخورتوجهی از مشکلات موکب‌داران در سال‌های اخیر به برکت اراده مدیریت‌شهری برطرف شد و انشعابات دائمی گاز بدون انجام فرایند مرسوم اداری و به شکل جهادی شکل گرفت. وی ادامه داد: در بخش‌های فرهنگی نیز اقدامات بسیار مطلوبی انجام شد؛ به‌خصوص در حوزه رسانه‌ای که مجموعه شهرآرا توانست هم گستره خدمت‌رسانی را به‌شکلی شایسته منعکس کند و هم نیازهای زوار را پیگیری کند.
مدیرعالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: به همین دلیل، امروز این جلسه برگزار شد و در آن موضوعات متعددی ازجمله قطارشهری مشهد، مسیر‌های تشرف، ره‌باغ‌های بافت پیرامونی حرم مطهر و راهکار‌های خدمت شایسته به زائران به‌خصوص در پیک‌های زیارتی بررسی شد. تلاش ما بر این است که در مناسبت‌های بعدی، بهتر از گذشته انجام وظیفه کنیم و باورمان این است که همه ما خادم مهمانان امام هشتم(ع) هستیم و تفاوتی میان آستان قدس‌رضوی و عزیزان حوزه مدیریت‌شهری وجود ندارد. وی با اشاره به خدمت‌رسانی مؤثر خط3 قطارشهری مشهد به‌عنوان رهاورد همکاری آستان قدس‌رضوی و مجموعه مدیریت‌شهری گفت: حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهدالرضا(ع) همیشه ازجمله مسائل مهم برای زائران است که خوشبختانه امسال با پوشش کامل ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی در سطح شهر روبه‌رو بودیم.
به گفته خوراکیان، در وضعیتی که به اقتضای حجم سنگین حضور زائران و تشرف مستمر هیئت‌های مذهبی، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در بافت پیرامونی غالبا مسدود بودند و امکان خدمت‌رسانی برای اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و سرویس‌های حمل‌ونقل درون‌شهری وجود نداشت، زیرساخت قطارشهری مشهد، به‌خصوص در فاز سوم، پای کار آمد و خدمت بزرگی انجام داد تا تشرف ایمن و سریع زائران محقق شود. این نتیجه همکاری خادمان شهر امام‌رضا(ع) است که پروژه‌ها به سرانجام می‌رسند و خدمت به زائران، کامل‌تر محقق می‌شود.

پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->