توان اجرای آیین‌نامه‌های بهداشتی را در کنکور نداریم

«ضمانت اجرایی برای رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی نداریم، باید ابتدا بیماری را کنترل و بعد امتحانات را برگزار کنیم.» این اظهارنظر رئیس کمیسیون بهداشت مجلس است که ضمن بیان آن، از تصمیم مجلس برای ارائه طرحی دوفوریتی مبنی بر لغو همه کنکورها خبر داده و گفته است که این طرح هنوز قطعی نشده است و امروز تعیین‌تکلیف می‌شود.
حسینعلی شهریاری درباره تکلیف برگزاری آزمون‌های سراسری اظهار کرد: بارها نظرات خود را به رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت به‌صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم. مشکل ما این است که آیین‌نامه می‌نویسیم، اما در عمل اجرایی نمی‌‌شود. دیروز (جمعه) در حوزه‌های امتحانی مشکلات جدی وجود داشت. ضمن اینکه باید استان‌های گرمسیری مانند خوزستان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان را هم ببینیم. تصور کنید فردی 4ساعت ماسک بزند و در فضای سرپوشیده‌ای که نمی‌توان کولر را هم به‌علت انتقال آلودگی روشن کرد، بنشیند و امتحان بدهد.
او درباره نامه‌نگاری با وزیر علوم و وزیر بهداشت گفت: بنده و دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش، نامه‌ای به وزیر علوم و وزیر بهداشت نوشتیم و قرار است مسئله دوباره بررسی شود. تعدادی از نمایندگان هم نامه نوشته‌ و دوباره نگرانی خود را اعلام کرده‌اند. سلامتی فرزندان ما در اولویت است. قرار نیست به‌علت شرکت در کنکور در شرایط نامناسب، شماری از داوطلبان یا اعضای خانواده‌شان جان خود را از دست بدهند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->