شهرداری منطقه 12 مشهد روز گذشته اولین روز الکترونیک خود را آغاز کرد و فصل جدیدی را در ارائه خدمات در حوزه شهر هوشمند به وجود آورد.
به گزارش شهرآرا، با آغاز به کار این سامانه، درهای شهرداری این منطقه به روی مراجعان حضوری بسته شده و از آنها خواسته شده است تا با مراجعه به وبسایت ec.mashhad.ir خدمات خود را درخواست بدهند. همچنین شهروندان میتوانند در صورت نیاز به آموزش استفاده از این سامانه، به طبقه همکف ساختمان شهرداری منطقه مراجعه کنند.
شهردار منطقه 12 نیز در حاشیه این مراسم با اعلام اینکه سامانه اینترنتی شهرداری این منطقه، 48 خدمت پرکاربرد شهروندان را ارائه میدهد، گفت: راهاندازی این سامانه به معنی حذف رویههای کاری نیست و به عنوان مثال در حوزه شهرسازی شهروندان پس از ثبت اولیه درخواست خود و بر اساس اعلام سامانه، میتوانند به کمیتههای فنی مراجعه حضوری داشته باشند و همچنان قدرت چانهزنی برای آنها فراهم است.
علی زینتبخش همچنین با اشاره به فراهم بودن مکانی برای استفاده از خدمات الکترونیک شهرداری منطقه 12، گفت: این مکان با داشتن سامانههای رایانهای و وب کیوسک، برای آموزش و آگاهسازی شهروندان مهیا شده است.
وی درباره مزایای این طرح نیز اینچنین یاد کرد که این سامانه موجب کاهش سرانه سفرهای زائد درونشهری و افزایش شفافیت و سرعت روندها میشود و همچنین با کاهش مراجعات حضوری فرصت محاسبه دقیق برای کارشناسان شهرداری و افزایش دقت عمل آنها به وجود میآید. معاونت برنامهریزی شهرداری مشهد قصد دارد درصورت موفقیتآمیز بودن این طرح، خدمات دیگر مناطق شهرداری را بر بستر اینترنت ارائه دهد.