اخبـــار

2 تفاهم‌نامه همکاری در کتابخانه‌های عمومی استان
ــ ــ ــ ــــ

دو توافق‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سومین روز از هفته کتاب، کتاب‌خوانی وکتابدار، امضا شد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مسجد به عنوان سنگر فرهنگی اسلام یاد کرد و گفت: مساجد جلوه‌گاه بروز فعالیت‌های جهادی و ارزشی هستند و تلاش در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از رسالت‌های مشترک کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
محمد ابدالی تکلو مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز از همکاری و همراهی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه استقبال کرد.
حبیب‌ا... آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را آغاز مسیری روشن برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان دانست.ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی‌، اجتماعی و معنوی و ترویج فضایل اخلاقی در جامعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین نوجوانان و جوانان و خانواده‌، بهبود شاخص عدالت اجتماعی‌، توانمندسازی و خودکفایی جوانان و اقشار آسیب‌پذیر در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فضای کارآفرینی و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های فرهنگی نیز از اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان شده است.
ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف تحت پوشش کمیته امداد خصوصا کودکان ونوجوانان، تقویت منابع مورد نیاز اقشار خاص تحت پوشش کمیته امداد، برگزاری مسابقات کتاب وکتاب‌خوانی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف از جمله اهداف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است.


رمانی که در اوج کرونا نوشته شد
ــ ــ ــ ــــ
 رمان «نارنج‌های خیس» اثر زهرا شعفی، نویسنده مشهدی در اوج قرنطینه شکل گرفت. فروردین و اردیبهشت 1399‌، زمانی که بیشتر نهادها، بازارها، حتی جلسه‌های ادبی تعطیل شد، زمان انزوای یک نویسنده‌، زمان تنهایی او با قلمش و تفکرش‌، دنبال پنجره‌های امید است. پنجره‌هایی که باز شوند و کرونا را شکست بدهد. شخصیت اصلی این رمان، دختری تنهاست که با تعطیل‌ شدن دانشگاه‌ها به این فکر می‌افتد که قرنطینه‌اش را در کلبه روستایی و سرسبز مادرش که در یکی از روستاهای ساری است سپری کند. او نرسیده به ساری، توی بیراهه‌ها می‌پیچد، بین دو‌راهی‌ها و سه‌راهی‌ها، اما مسیرش را گم می‌کند و از مکان دیگری به نام روستای بنفشه سر در می‌آورد. از همین‌جاست که وارد ماجراهای زندگی ساکنان بنفشه به‌خصوص میزبانش می‌شود. ماجراهایی که او را درگیر و وارد مرحله جدیدی از زندگی‌اش می‌کند.
رمان «نارنج های خیس» اثر این نویسنده مشهدی را انتشارات طنین قلم منتشر کرده است.


«برج و میدان» منتشر شد
ــ ــ ــ ــــ
 کتاب «برج و میدان» نوشته نیل فرگسن با ترجمه زهرا عالی منتشر شد. قرن بیست‌و‌یکم به «عصر شبکه‌ای» معروف است اما فرگسن در «برج و میدان» استدلال می‌کند که شبکه‌ها به‌هیچ‌وجه پدیده جدیدی نیستند. این کتاب را نشر نو در 808 صفحه به اضافه 16 صفحه عکس رنگی با قیمت ۱۶۸ هزار تومان عرضه کرده‌است.

 

تازه‌ترین اثر داستانی سیدمهدی شجاعی در بازار
ــ ــ ــ ــــ
«هیچ‌کس همه‌چیز را نمی‌داند» تازه‌ترین اثر داستانی نوشته سیدمهدی شجاعی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. انتشارات نیستان در بخش‌هایی از معرفی این کتاب نوشته است: «شجاعی که در سال‌های اخیر وقت قابل توجهی را به تألیف ادبی برای مخاطبان کودک اختصاص داده است در این اثر نیز با بهره‌گیری از قصه‌ای ویژه از زبان یکی از پیامبران آسمانی سعی کرده است تا موضوعی اخلاقی را برای مخاطبان خود بازگو کند. این کتاب برای گروه سنی نوجوان طراحی شده و به زبانی امروزی داستانی کمتر شنیده‌شده از حضرت سلیمان را روایت می‌کند که قابل تسری به تمامی شئون مختلف زیستی نیز هست.»

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->