تورم خوراکی‌ها ترمز گرفت؟

قیمت 20 قلم کالا طی یک‌ ماه کاهش یافت

گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد بعد از 18ماه افزایش تورم مواد غذایی، روند گرانی برخی اقلام متوقف و حتی منفی شده است. با این حال، از آنجا که در چند هفته اخیر قیمت برخی از کالاهای اساسی مانند چای رشد زیادی داشته، این مسئله در عمل سبب کم‌رنگ‌تر شدن روند کاهش تورم سایر کالاها شده است. به گزارش روابط عمومی استانداری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد تنطیم بازار استان گفت: در بازه زمانی یک‌ماهه، حدود 52 قلم کالا را رصد کردیم. از این تعداد، 20 قلم با کاهش قیمت همراه بوده است.
علی رسولیان اظهار کرد: عمده این کالاها که با کاهش قیمت همراه بوده است شامل مصالح ساختمانی و گوشت می‌شود. علاوه بر این، 16 قلم کالا با افزایش قیمت روبه‌رو شده و 16 قلم بدون تغییر قیمت باقی مانده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه قیمت بیشتر کالاها به‌ویژه اقلام اساسی در استان از متوسط کشوری پایین‌تر است تصریح کرد: در ماه‌های محرم و صفر، کالاهای اساسی مورد نیاز هیئت‌های مذهبی مانند شکر، برنج و گوشت بدون هیچ مشکلی تأمین می‌شود و در این زمینه اتاق اصناف همکاری خواهد کرد. وی اضافه کرد: قیمت مرغ در استان از متوسط کشوری 1000 تومان ارزان‌تر و نیز قیمت هر کیلو گوشت قرمز لاشه گوسفندی در استان 85 هزار تومان بوده است. این رقم در میانگین کشوری 98 هزار تومان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بیان کرد: قیمت هر کیلو گوسفند زنده در استان 43 هزار تومان است در صورتی که قیمت هر کیلو گوشت زنده در میانگین کشوری 47 هزار تومان است. وی با اشاره به اینکه قیمت لوبیا و عدس در استان از میانگین کشوری کمتر است گفت: قیمت هر بسته چای نیز در استان 65 هزار تومان است در صورتی که این مبلغ در میانگین کشوری 66 هزار تومان می‌باشد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->