در پی اظهارات مدیر روابطعمومی دانشگاه علومپزشکی مشهد، درباره پذیرش نشدن بیمه سلامت بیماران در بیمارستان فوقتخصصی رضوی که بهتازگی در رسانهها مطرح شده بود، روابطعمومی این بیمارستان به این صحبتها واکنش نشان داد. به گزارش آستاننیوز، در متن جوابیه بیمارستان رضوی به این موضوع آمده است: این بیمارستان تقریبا با تمام بیمهها قرارداد دارد و افراد زیر پوشش ۵۴سازمان بیمهگر میتوانند از خدمات درمانی این مجموعه بهرهمند شوند. همچنین این بیمارستان در پایان سال۹۷ حدود ۱۴۰میلیارد تومان از بیمهها طلب داشت و هماکنون حدود ۱۲۰میلیارد تومان طلبکار است. بیمه سلامت همگانی که تنها بیمه رایگان برای افراد کمدرآمد و محروم جامعه است، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت فقط در مراکز درمانی دولتی پذیرفته میشود و طبق اعلام این وزارتخانه، بیماران زیر پوشش این بیمه امکان بهرهمندی از خدمات بیمارستانهای خصوصی را ندارند. به عبارت دیگر، دولت و وزارت بهداشت ارتباط این بیمهشدگان را با تمام بخش خصوصی قطع کرده است، نه اینکه بیمارستان رضوی با این بیمه لغو قرارداد کرده باشد. جای بسی تعجب است که مدیر روابطعمومی دانشگاه علومپزشکی مشهد از این دستورالعمل اطلاعی ندارد و با اظهارنظرهای غیرواقع، خدمات و تلاشهای شبانهروزی کادر درمانی این بیمارستان را نادیده میانگارد. بنا بر تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، بیمارستان فوقتخصصی رضوی خود را به خدمترسانی به تمامی مراجعان ملزم میداند و تعرفه دریافتی نیز مطابق قوانین وزارت بهداشت است. در ضمن این بیمارستان هیچگونه کمک و یارانهای از بخشهای دولتی دریافت نمیکند و مالیات و عوارض و تمامی کسورات قانونی را نیز بهصورت کامل به دولت و شهرداری پرداخت میکند.