تعطیلی همه فعالیت‌های فرهنگی هنری در شهرهای قرمز استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد که بر اساس آیین‌نامه از پیش‌ تعیین شده رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونا کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مشهد و شهرهای قرمز استان تعطیل خواهد بود. جعفر مروارید در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونای مشهد و پنج شهر استان، گفت: طبق آیین‌نامه‌ای که از پیش موجود بوده و شیوه‌نامه‌ها را بر اساس وضعیت‌های مختلف بیماری کرونا تعریف کرده و با توجه به شیوه‌نامه‌های وضعیت قرمز در شرایط کنونی، بر اساس ابلاغیه ستاد کرونای استان عمل خواهیم کرد. بر همین اساس تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در شهرهای با شرایط قرمز شیوع کرونا تعطیل خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره ارائه تسهیلات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد رونق اقتصاد هنر در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: دو محور را در سال ۱۳۹۹ دنبال کردیم که در سال ۱۴۰۰ نیز این دو محور را ادامه خواهیم داد. یکی از آن‌ها موضوع هنرکارت و دیگری اعطای وام‌های مربوط به کرونا و کسب‌وکارهای فرهنگی بود.
او یادآور شد: اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه که عضو صندوق هنر هستند از حمایت‌ها و کمک‌های حمایتی در سال ۱۳۹۹ بهره‌مند شدند. نزدیک به ۴۰۰۰ نفر عضو این صندوق هستند و ۱۶۰۰ نفر هنرکارت را دریافت کرده‌اند. همچنین در کنار هنرکارت که در سال جدید ادامه خواهد یافت و به امید خدا تقویت خواهد شد، موضوع اعطای وام‌های کسب‌وکار و مربوط به دوران کرونا وجود داشته است که آن هم به صورت ملی، در صنوف مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی پرداخت شد و در سال ۱۴۰۰ نیز امتداد پیدا خواهد کرد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->