گام دوم بر صحنه نمایشنامه‌خوانی

گروه ادبیات و اندیشه| «جشنواره نمایشنامه‌خوانی منتخب آثار گام دوم» در حوزه هنری مشهد در حال برگزاری است. این برنامه که از دیروز آغاز شده است، با محوریت گزیده‌ای از آثار شرکت‌کننده در نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم اجرا می‌شود.
برپایه این گزارش، امروز سه‌شنبه 10 دی، از ساعت 16 نمایشنامه «پاریس مشهد یا خانه امن کبوتران» نوشته پریسا کیومرثی با خوانش‌گردانی ایمان رمضانی قرائت می‌شود. ساعت 17:30 نیز «رنگین‌کمان یخی» به قلم آرزو شیخی و با خوانش‌گردانی محبوبه پاداش خوانده می‌شود. اجرای «یه جور دیگه یعنی همین» نوشته هوشنگ جاوید که خوانش‌گردانش امیراحسان امیرپور است، ساعت 19 خواهد بود و ساعت 20:15 هم به «شنا در رؤیای مردی در تبعید ابدی» از محمد اسکندرزاده و با خوانش‌گردانی علی ضمیری اختصاص دارد.
فردا چهارشنبه 11 دی، نمایشنامه «قرص» به قلم کاوه مهدوی ارائه خواهد شد که خوانش‌گردان آن میترا بابایی است. 17:30 ساعت اجرای متن «شهربانو» نوشته سعید‌بادینی با خوانش‌گردانی پرستش سلطانی خواهد بود و «تردست» سیروس همتی را سعید صادقی در ساعت 20:15 خوانش‌گردانی می‌کند.
در همین روز از ساعت 19 یک نشست تخصصی با عنوان «جایگاه اقتباس در ادبیات نمایشی ایران» با حضور نادر برهانی‌مرند، نصرا... قادری، شهرام زرگر و سعید تشکری برگزار می‌شود.
محل برگزاری این برنامه‌ها تماشاخانه استاد حسین نوری در حوزه هنری خراسان رضوی (بین هاشمیه 20 و 22) است.
همچنین این گزارش حاکی است آیین پایانی جشنواره نمایشنامه‌خوانی منتخب آثار گام دوم، روز پنجشنبه 12 دی از ساعت 11:45 در سالن اصلی تئاتر شهر واقع در مجتمع فرهنگی و هنری امام‌رضا برگزار خواهد شد.
روز گذشته در این جشنواره متن‌های «تن‌تن‌بازی و سندبادبازی» نوشته محمدرضا رسولی با خوانش‌گردانی امین قدمگاهی، «خاخام» از زهرا شریفی با خوانش‌گردانی
محمدرضا علوی، «کجایی ابراهیم؟» به قلم لیلا عاج با خوانش‌گردانی رامین رمضانیان و «فرنگیس» نوشته مریم رمضانی با خوانش‌گردانی جلال کریم‌زاده قرائت شده بود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->