سفر توریستی دختران والیبالیست پس از حذف

تیم ملی پس از شکست هنوز بازنگشته است

تیم ملی والیبال بانوان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک۲۰۲۰ در قاره آسیا، 3 بازی انجام داد که با 3 شکست پیاپی مقابل قزاقستان، کره‌جنوبی و اندونزی از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ اما این حضور بدون حاشیه نبود و ابهاماتی را درمورد میزان توجه فدراسیون به بخش بانوان به وجود آورد. از جوان‌گرایی یک‌باره فدراسیون گرفته تا بی‌برنامگی در تهیه بلیت برگشت ملی‌پوشان به ایران که منجر به تحمیل هزینه‌های اضافی برای فدراسیون شد، موضوعی که نشان می‌دهد مسئولان جدید فدراسیون برای والیبال بانوان برنامه‌ای هدف‌دار در پیش ندارند و تصمیمات آنی می‌گیرند.


جوان‌گرایی بدون برنامه
یک ماه قبل فدراسیون از نتیجه‌ای که تیم ملی در قهرمانی آسیا گرفت، رضایت نداشت و در تصمیمی عجولانه ترکیب کلی تیم بزرگ‌سالان را عوض و بازیکنان جوان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد تا زیرنظر میترا شعبانیان خود را برای مسابقاتی به اهمیت انتخابی المپیک آماده کنند و از همان ابتدا هم اعلام شد که هدف تیم ملی، کسب تجربه است نه نتیجه.


اقامت توریستی بدون بلیت برگشت مناسب
مطابق با قانون مسابقات، تیم‌هایی که به نیمه‌نهایی انتخابی المپیک نرسیدند، باید محل اقامت و مسابقات را ترک کنند؛ بنابراین تیم ایران نیز پس از حذف در پایان مرحله گروهی باید به تحویل هتل اقدام می‌کرد، اما بلیت برگشت ملی‌پوشان برای دوشنبه، ۲۳دی، تهیه شده و به این معنی است که فدراسیون ایران باید هزینه ۴ روز اقامت اجباری در تایلند را پرداخت کند و آن‌ها روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه به‌عنوان توریست در تایلند هستند. ازآنجا‌که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و حتی سازمان بازرسی اردوی تمرینی برون‌مرزی برخی تیم‌های فوتبال را برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی لغو کرده، فدراسیون والیبال ایران باید هزینه این 4 روز را پرداخت کند. شاید مسئولان فدراسیون به صعود ایران امیدوار بودند یا بی‌برنامگی باعث شده است تا ملی‌پوشان سفر توریستی هم در تایلند داشته باشند. البته میترا شعبانیان، سرمربی تیم ملی، نیز می‌گوید: ما قرار بود بعد از ۳ مسابقه برگردیم، اما نمی‌دانم بلیت نبوده یا قیمت آن در زمانی که ما می‌خواستیم، بالا بود. هیچ‌کدام علاقه نداشتیم که بمانیم و دوست داریم زودتر برگردیم. فقط بحث بلیت مطرح بوده است. من باز هم این موضوع را پیگیری کردم، گفتند در آن تاریخ بلیت نبوده است؛ البته برای بازیکنان خوب است که بازی فینال را نیز ببینند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->