رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر افزایش خطرات ناشی از اشعه فرابنفش در ماههای گرم سال، از شهروندان خواست در ساعات اوج تابش خورشید از قرارگرفتن در معرض آفتاب خودداری کنند و با استفاده از کلاه، عینک آفتابی استاندارد و کرم ضدآفتاب، از پوست و چشمهای خود محافظت کنند.
کد خبر: ۴۲۵۱۷۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
عضو هیأتعلمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوقتخصص قرنیه و سگمان قدامی گفت: استفاده از عینک آفتابی تنها برای کاهش شدت نور نیست، بلکه نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای جدی چشمی دارد و عینکهای آفتابی غیراستاندارد حتی میتوانند خطرناکتر از استفاده نکردن از عینک باشند.
کد خبر: ۴۲۱۸۷۷ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
این روزها درباره گرمای هوا و قطعیهای برق زیاد میشنویم، اما شاید کمتر به شاخصuv یا شدت اشعه فرابنفش که با آسیبهایی همچون سوختگی پوست، آسیب به چشم، پیری زودرس و حتی سرطان مرتبط است، توجه کرده باشیم.
کد خبر: ۳۵۳۰۴۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۵/۲۹
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، ضمن توضیح درباره طول موج پرتوهای فرابنفش و اثرات هریک بر بدن انسان، بر ضرورت بهحداقلرساندن مواجهه با نور خورشید و خودمراقبتی در این روزهای فصل تابستان، تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۱۳۷۶ تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
با اعلام هشدار نسبت به شاخص خطرناک اشعه فرابنفش برای روزهای آینده، اورژانس دزفول توصیههایی ضروری را برای پیشگیری و محافظت از پوست ارائه داد.
کد خبر: ۲۴۱۳۴۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عینک آفتابی در جهت حفاظت از اشعه ماوراء بنفش استفاده میشود، حتی در زمانی هم که هوا ابری است این اشعه وجود دارد و بهتر است که از عینک آفتابی استاندارد استفاده شود.
کد خبر: ۲۳۷۹۸۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
در همایش «بیو الکترومغناطیس» دانشگاه علم و صنعت مطرح شد:
بررسیها نشان میدهد پرتوگیری ناشی از تلفنهای همراه در نوجوانان و کودکان به دلیل نازکتر بودن پوست سر و جمجمه بیشتر است.
کد خبر: ۱۶۱۹۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸