وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

درباره مهدی منصوب، هنرمند مشهدی که در جبهه سلاح قلم نیز بر دست می‌گرفت

  • کد خبر: ۴۴۶۶۷
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
درباره مهدی منصوب، هنرمند مشهدی که در جبهه سلاح قلم نیز بر دست می‌گرفت
آذر ۱۳۴۲ در مشهد مقدس دیده به جهان گشود. از همان کودکی ویژگی‌های برجسته و درخشان در وجودش دیده می‌شد. در کنار تحصیل در دانشگاه، ذوق هنری‌اش او را به طرف فراگیری هنر خوش‌نویسی کشاند. حدود سال ۱۳۶۲ بود که به طور جدی زیر نظر استادانی که در حرم مطهر رضوی به آموزش این هنر مشغول بودند خطاطی را آغاز کرد.
شهرآرانیوز - آذر ۱۳۴۲ در مشهد مقدس دیده به جهان گشود. از همان کودکی ویژگی‌های برجسته و درخشان در وجودش دیده می‌شد. باهوش بود. از هر چیزی بیشتر به دستورات دینی و مذهبی توجه داشت. از تنبلی و راحت‌طلبی دوری می‌کرد. با همه مودب و بااخلاق بود و پدرش از داشتن چنین فرزندی به خود می‌بالید. اطرافیانش می‌گویند مهدی منصوب، شخصیتی بی‌نظیر و سرشار از نبوغ بوده و در هر کاری که گام می‌نهاده موفق ظاهر می‌شده است. در کنار فعالیت‌های علمی، هنری و ورزشی، به مسائل سیاسی و انقلابی بی‌تفاوت نبوده و در همه مراحل پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال داشته است. برای تحصیل در دانشگاه رشته مهندسی عمران دانشگاه گیلان پذیرفته شد.
 
در کنار تحصیل در دانشگاه، ذوق هنری‌اش او را به طرف فراگیری هنر خوش‌نویسی کشاند. حدود سال ۱۳۶۲ بود که به طور جدی زیر نظر استادانی که در حرم مطهر رضوی به آموزش این هنر مشغول بودند خطاطی را آغاز کرد. از آن پس صحن انقلاب محل رفت و آمد او شد. از خطاطی او برای شعارنویسی در راهپیمایی‌ها استفاده می‌شد. خطاطی‌ها و خوش‌نویسی‌های او همچنین محیط پایگاه‌های بسیج، مساجد، دانشگاه‌ها و خطوط مقدم جبهه را به زیبایی آراسته بود و برایش تفاوتی نداشت خطش روی مقوا، پارچه، تابلو، دیوار و ... باشد، او به فکر استفاده از هنرش برای روحیه دادن به مردم و رزمندگان و تبلیغ دین و انقلاب بود.
 
پس از سال ۶۲ تا زمان شهادت با علاقه فراوان به مشق خوش‌نویسی پرداخت و آثار فراوانی را به یادگار گذاشت. اغلب آثارش مضامینی مذهبی و انقلابی دارند. از او چند دفتر خوش‌نویسی نیز به یادگار مانده است. سر انجام عشق به دین و میهن و دفاع از مردم و رهبرش او را پس از هشت مرحله حضور در جبهه به دیدار حق کشاند. پیش از شهادتش در بخش‌های مختلف جبهه همانند یگان تبلیغی، فرهنگی، ادوات و دیده‌بانی، دریایی، مهندسی، رزمی، اطلاعات و عملیات حضور داشت. مهدی منصوب هنگام انجام عملیات شناسایی، در جزیره مجنون به شهادت رسید و به جمع دوستان شهیدش پیوست.
 
 
 
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
 
 
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
 
 
درباره مهدی منصوب، هنرمند مشهدی که در جبهه سلاح قلم نیز بر دست می‌گرفت
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->