جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره محمدابراهیم اصغرزاده، مستندساز و بازیگری که سال ۱۳۸۰ به شهادت رسید

  • کد خبر: ۴۴۲۰۰
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
درباره محمدابراهیم اصغرزاده، مستندساز و بازیگری که سال ۱۳۸۰ به شهادت رسید
محمدابراهیم اصغرزاده سال ۱۳۴۶ در مشهد به دنیا آمد. انقلاب که شد تنها یازده سال داشت. با سن کم در همه فعالیت‌های جهادی حضور داشت. می‌گویند کوچک‌ترین عضو حزب جمهوری اسلامی بوده است.
درباره محمدابراهیم اصغرزاده، مستندساز و بازیگری که سال ۱۳۸۰ به شهادت رسید
رضا زوزنی | شهرآرانیوز -در نوجوانی و جوانی کار مطبوعاتی را آغاز می‌کند. در کنار آن عکاسی را هم پیش می‌گیرد. سید محمدابراهیم اصغرزاده موسوی سال ۱۳۶۳ که به عنوان عکاس و خبرنگار به جبهه اعزام می‌شود ردای رزم می‌پوشد و رزمنده می‌شود. پس از مجروحیت در عملیات خیبر دوباره به جبهه باز می‌گردد و چند فیلم کوتاه برای رزمندگان می‌سازد.

پس از پایان جنگ در رشته سینما با گرایش تدوین در دانشگاه هنر تهران پذیرفته می‌شود. در همین اثنا ابراهیم حاتمی‌کیا، سینماگر مطرح دفاع مقدس، او را برای بازی در فیلم «مهاجر» برمی‌گزیند. از آن پس اصغرزاده در چند پروژه با حاتمی‌کیا به عنوان بازیگر، دستیارکارگردان، برنامه‌ریز و مجری طرح سینمایی همکاری می‌کند. پس از آن کارش را به عنوان تدوینگر و مستندساز پی می‌گیرد.

در طول عمر حرفه‌ای‌اش در هر نقطه از دنیا که جنگی در می‌گرفت و یک طرف از آن‌ها مسلمانان بودند او با دوربینش در آن جنگ حاضر بود. بوسنی و هزرگوین نخستین جایی بود که بعد از آغاز جنگ در شبه جزیره بالکان به صورت شخصی به آنجا رفت. کشمیر پاکستان، افغانستان، شبه قاره هند، جنوب لبنان و ... کشور‌های دیگری بودند که او برای مستندسازی به آن‌ها سفر کرده بود.
 
 
شهید محمدابراهیم اصغرزاده که در فیلم مهاجر ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد
 
 
تدوین مستند «سکوت طولانی»، که حاصل سفر او به فرانسه درسال ۱۳۷۸ در روز‌های برگزاری جام جهانی فوتبال بود را در گروه «روایت فتح» انجام داد و از آن پس به عنوان کارگردان و تدوینگر در این مجموعه به فعالیت پرداخت. سال ۱۳۸۰ در حالی که برای ادامه تصویربرداری فیلم مستندش «کاغذ‌های بی‌جواب»، درباره مادر شهدای جاویدالاثر به خرم‌آباد می‌رفت، بر اثر سقوط هواپیما به آسمان عروج کرد.
 
 
درباره محمدابراهیم اصغرزاده، مستندساز و بازیگری که سال ۱۳۸۰ به شهادت رسید
 
 
پارت اول
 
پارت دوم
 
پارت سوم
 
پارت چهارم
 
دانلود مستند «کاغدهای بی‌جواب»
 

بازی او در فیلم سینمایی «مهاجر» در نقش محمود به یادماندنی و پس از سه دهه هنوز هم تماشایی است.
 
درباره محمدابراهیم اصغرزاده، مستندساز و بازیگری که سال ۱۳۸۰ به شهادت رسید
 
 
ابراهیم جاتمی‌کیا و سیدمحمدابراهیم اضغرزاده در پشت‌صحنه فیلم «مهاجر»
 
ابراهیم حاتمی‌کیا و سیدمحمدابراهیم اضغرزاده در پشت‌صحنه فیلم «مهاجر»
 
 
درباره محمدابراهیم اصغرزاده، مستندساز و بازیگری که سال ۱۳۸۰ به شهادت رسید
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->