برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد

  • کد خبر: ۴۴۵۱۴
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
رزمنده عکاس سال ۱۳۳۸، در سالروز ولادت امام کاظم (ع) چشم به جهان گشود. به همین میمنت پدرش که در بارگاه رضوی خادمی می‌کرد، نام مبارک کاظم را بر او نهاد.
رضا زوزنی | شهرآرانیوز - کاظم اخوان تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در مشهد گذراند و دو دیپلم علوم طبیعی و ریاضی گرفت. گاهی در کنار پدرش به زائران رضوی خدمت می‌کرد. این افتخار خانواده آن‌ها بود که نسل در نسل به خدمت امام هشتم (ع) مشغول بودند.
 
 
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
 
 
او همانند بسیاری از هم‌دوره‌ای‌هایش در صفوف مبارزات انقلابیون حضور داشت. همین شور و اشتیاق با او همراه بود تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی به اهواز شتافت. او در ستاد جنگ‌های منظم عضو شد و مقطعی را در کنار شهید مصطفی چمران به دفاع از میهن پرداخت. شمار عملیات‌هایی که او در کنار شهید چمران بوده به عدد ۷۰ می‌رسد. در همه این عملیات‌ها علاوه بر سلاح، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری در دست داشت. تکاپوی او در جهاد چمران را متوجه او ساخته بود. به همین سبب هم‌رزمانش اخوان را «رزمنده عکاس» خطاب می‌کنند.
 
 
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
 
 
در واقع دوران دفاع مقدس بود که از این رزمنده چابک، عکاسی هنرمند پروراند و اخوان تبدیل به یکی از پدیده‌های عکاسی جنگ شد. عکس‌های او که در طول یک سال و نیم حضور مستمرش در جبهه به ثبت رسیده بود سندی برای آیندگان است. زاویه نگاهی که در عکس‌های به جامانده از او دیده می‌شود مشخص می‌کند که برای ثبت هر یک از آن‌ها شجاعانه در میدان نبرد حاضر بوده است. در نمایشگاه بزرگ عکس به مناسبت سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که در موزه هنر‌های معاصر برگزار شد و در آن ۷۵ عکاس حرفه‌ای و آماتور شرکت داشتند، بنا به آرای بازدیدکنندگان به خاطر صمیمیت و ویژگی‌های خاص و تأثیرگذار در ثبت صحنه‌های بدیع و استثنایی، اخوان مقام اول را کسب کرد.
 
تیر ۱۳۶۱ بود که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله گسترده زمینی، هوایی و دریایی کرد. اخوان تصمیم گرفت به لبنان برود و از آنجا عکاسی کند. قبل از ورود به بیروت، در پست بازرسی نیرو‌های فالانژ وابسته به صهیونیست‌ها، در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ و در توطئه مشترک صهیونیست‌ها و فالانژ‌ها ربوده شد و از آن تاریخ تاکنون، وضعیت حیاتی او نامعلوم است. این عکاس هنرمند مشهدی به همراه احمد متوسلیان به این سفر بی‌بازگشت رفت که سرنوشت مشترکی پیدا کردند. هنوز همه دوستدارانش چشم انتظار خبری از او و همراهانش هستند.
 
 
 
 
 
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
 
 
درباره کاظم اخوان، رزمنده عکاس که سال ۱۳۶۱ ربوده شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->