نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

تحلیل محمد مایلی‌کهن از اتفاقات فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۱۰۰۰۸۲
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
تحلیل محمد مایلی‌کهن از اتفاقات فدراسیون فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است ریشه این ماجرا وقتی معلوم می‌شودکه نامزد‌های جدید فدراسیون مشخص شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرمربی اسبق تیم ملی معتقد است ریشه‌های عزل عزیزی‌خادم را می‌توان در انتخابات بعدی فدراسیون پیدا کرد. مایلی‌کهن که همواره از چهره‌های خبرساز و مورد توجه فوتبال ایران بوده و در سنوات مختلف در پست‌های مختلف مدیریتی و اجرایی و فنی در فوتبال ایران مشغول به فعالیت بوده است، دیروز در مصاحبه‌ای با ورزش ۳، در رابطه با موضوعات مهمی که این روز‌ها در فوتبال جریان دارند و حاشیه‌سازند، صحبت کرد که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.

عملکرد عزیزی‌خادم بود!

از قول من مطالبی درباره آقای عزیزی‌خادم درج شده است که درست نیست. بنده عادت ندارم فردی را که همه مشغول له‌کردنش هستند، این‌چنین مورد‌حمله قرار بدهم. این رفتار در مرام من نیست. البته با آقای عزیزی‌خادم هیچ صنمی نداشتم و فقط یک‌بار چند دقیقه قبل از بازی دو هفته پیش پیشکسوتان همدیگر را دیدیم و صحبت خاصی هم بین ما رد‌و‌بدل نشد؛ بنابراین وام‌دار ایشان هم نیستم، اما باید بگویم که اگر قرار بر سنجیده‌شدن مدیریت ایشان باشد، باید نتایج فدراسیون در دوره مدیریت وی را مرور کرد که به نظر من نتایج مثبت و خوبی بوده است. از جمله اینکه تیم ملی به جام‌جهانی صعود کرده، تیم ملی امید به دور بعد رفته و در سایر رشته‌ها هم ما شکست خاصی نداشتیم. درزمینه بانوان هم که شرایط تیم‌های ما بسیار خوب بوده است. به‌عنوان یک رئیس فدراسیون، ایشان باید چه‌کاری انجام بدهند؟

به من هم پیشنهاد جادوگر دادند

یکی از صحبت‌هایی که درباره آقای عزیزی‌خادم مطرح می‌شود، مسائل مربوط به جادوگر است. بنده سال‌هاست که در فوتبال هستم و به‌هر‌حال در دوره مربیگری‌ام با این مسائل آشنا بوده‌ام و این حرف‌ها و نقل قول‌ها برایم عجیب است. اتفاقا باید به شما بگویم که آقای اسکندری که حالا بحثش مطرح شده است، در دوره ما، در سایپا هم نامش بود و حتی به من گفتند که پیش ایشان بروم که می‌تواند کمک کند، اما من، چون طرز تفکرم این نبود و اعتقادی به این مسئله نداشتم، سمت این موضوع نرفتم.

نسبت‌دادن یک موفقیت فوتبالی و ورزشی به موضوع جادو‌و‌جنبل واقعا بی‌انصافی است. اگر واقعا این‌چیز‌ها تأثیری در کار صعود ما داشته است، پس چرا کشور‌هایی که در این مسائل صاحب‌سبک هستند و در فرهنگ عمومی‌شان مسائل ماورایی خیلی پررنگ‌تر از ما‌ست، در رشته فوتبال موفق نیستند؟ چرا تیم هند به جام‌جهانی نمی‌رود؟ چرا کشور‌های آفریقایی قدرت‌های اول فوتبال دنیا نیستند؟

البته اصل موضوع وجود دارد، اما اینکه ما چطور به آن نگاه کنیم و چقدر بزرگش کنیم و کجا از آن بهره ببریم و چه سوءاستفاده‌ای از آن علیه کسی کنیم، این‌ها چیز‌هایی است که باید به آن جواب داد! البته در فوتبال شانس داریم، اما شانس عامل اصلی موفقیت یک تیم فوتبال نیست و شما می‌دانید که اتفاقا تیم ملی ما نمایش بسیار خوبی از خودش نشان داده است. حتی به نظرم فاکتور شانس آن‌قدر هم به کمک تیم نیامده است؛ همان‌طور‌که خود من هم زمانی که در تیم ملی بودم، آدم خوش‌شانسی نبودم.

فهرست نامزد‌های فدراسیون فوتبال که مشخص شود، ریشه اتفاقات امروز هم معلوم می‌شود

وقتی هشت عضو هیئت‌رئیسه علیه فردی که با هم کار کرده‌اند رأی می‌دهند، نکته عجیبی است که من پیشتر با آن برخورد نکرده بودم. اساسا این مسئله در فوتبال ایران رایج نبوده که یک هیئت‌رئیسه بخواهد رئیس خود را عوض کند. باید حالا برویم ته این موضوع را دربیاوریم و ببینیم که چه موضوعی انگیزه اعضای هیئت‌رئیسه برای این تغییرات بوده است. به‌هر‌حال من فکر می‌کنم وقتی آقای عزیزی‌خادم در انتخابات قبلی فدراسیون از بعضی از آدم‌ها جلو زد و رأی بیشتری گرفت، باید فکر این‌روز‌ها را هم می‌کرد.

حالا از این به بعد هم یواش‌یواش نام نامزد‌های ریاست فدراسیون مشخص می‌شود. باید ببینیم چه کسانی دوباره برای ریاست نامزد می‌شوند و آن وقت است که باید ریشه ماجرا‌های امروز را پیدا کنیم. باز هم می‌گویم آقای عزیزی‌خادم در کارش به‌عنوان رئیس فدراسیون از نظر من موفق بوده و از این به بعدش را هم منتظر می‌مانیم و می‌بینیم که فدراسیون بعدی ان‌شاءا... چه کار می‌کند و به اصطلاح چه گلی به سر فوتبال می‌زند.

نظرم درباره اسکوچیچ عوض شد

آیا یک مربی دیگر تضمین می‌دهد که عملکرد خوبی داشته باشد؟! هیچ‌کسی نمی‌تواند تضمین بدهد. در جام‌جهانی تیم‌های قَدَری وجود دارند. غیر از کره‌جنوبی که در کشور خودش با یک‌سری امتیازات که داده بودند، توانست چهارم شود، کدام تیم آسیایی توانسته است این کار را انجام دهد؟ آیا اصلا خود استرالیا توانسته ا‌ست؟ به نظرم حق اسکوچیچ است که در جام جهانی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد و اگر این کار را نکنیم، نالوطی‌گری است. البته من پیشتر با اسکوچیچ موافق نبودم؛ ولی بعد از نتایجی که کسب کرد، نظرم عوض شد و بی‌انصافی است اگر مربی دیگری جای او بیاوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->