برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

سریال «نیسان آبی» با وجود انتقاد‌های فراوان با یک اتفاق خوب به پایان رسید

  • کد خبر: ۱۰۱۰۶۱
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
سریال «نیسان آبی» با وجود انتقاد‌های فراوان با یک اتفاق خوب به پایان رسید
سریال «نیسان آبی» به کارگردانی منوچهر هادی هم تمام شد. با همه انتقاد‌هایی که به این سریال وارد شد، پایان «نیسان آبی» با یک اتفاق متفاوت همراه شد. اتفاقی که واکنش‌های مثبتی را به همراه داشت و همچنین، تلنگری شد برای یادآوری دوباره وضعیت رانندگی و تلفات جاده‌ای که در کشورمان وجود دارد.

سیدزاده | شهرآرانیوز - سریال «نیسان آبی» به کارگردانی منوچهر هادی هم تمام شد و حالا می‌توان برخی حرف وحدیث‌ها و صحبت‌ها و نقد و نظر‌ها درباره این سریال و چندوچون آن را صریح‌تر شنید. نقدونظر‌هایی که البته با توجه به سابقه کار هادی، چندان هم دور از ذهن نبود. کاربر‌هایی که از بی دغدغه بودن و نبود محتوای فرهنگی در این سریال می‌گویند و درمقابل، کارگردانی که به دفاع از کارش برمی خیزد و از این می‌گوید که چنین فیلم‌هایی مخاطب دارند و علاوه بر این، مردم نیاز به خندیدن و شادبودن دارند؛ اتفاقی که پیش از این هم برای کار‌های دیگر او رخ داد و واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی کاملا آن را عیان کرد.

نمونه مشابه و پرسروصدای آن «دل» بود؛ سریالی که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت؛ از بازیگرانی که از ایفای نقش در آن ابراز پشیمانی کردند، تا واکنش‌های منفی زیادی که به پایان بندی آن صورت گرفت. «نیسان آبی» هم حالا تمام شده است و برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به بیان نظراتشان درباره این سریال پرداخته اند. کاربری نوشته است: «واقعا چرا باید به نیسان آبی بخندیم؟» و دیگری گفته است: «از خودم معذرت می‌خوام بابت وقتی که گذاشتم و نیسان آبی رو دیدم.»

با همه این صحبت‌ها و انتقاد‌هایی که به این سریال وارد شد، پایان «نیسان آبی» با یک اتفاق متفاوت همراه شد. پلت فرمی که این سریال در بستر آن پخش می‌شد، اعلام کرد با توجه به آمار درخور توجه تصادفات جاده‌ای و محکومیت مقصران این تصادفات به پرداخت دیه که در برخی موارد به دلیل اینکه فرد خاطی تمکن مالی ندارد، به حکم حبس برای راننده منجر می‌شود، تصمیم بر این شده است تا این اتومبیل به نفع زندانیان دیه به فروش گذاشته شود و این گونه عایدی آن در راه عام المنفعه خرج شود. اتفاقی که واکنش‌های مثبتی را به همراه داشت و همچنین، تلنگری شد برای یادآوری دوباره وضعیت رانندگی و تلفات جاده‌ای که در کشورمان وجود دارد.

نمایش‌ها و اکران فیلم‌ها با اهداف خیریه و درنتیجه کمک کردن به یک قشر خاص، شاید وجهه دیگری از این گونه اقدامات باشد که تقریبا به یکی از رسوم سینماگران و فیلم ساز‌ها بدل شده است. به عنوان نمونه اخیر آن، می‌توان به فیلم سینمایی «ماهان» اشاره کرد که در جشنواره فجر امسال اکران و اعلام شد عواید فروش این فیلم به بیماران سرطانی اختصاص پیدا می‌کند.

حمید شاه حاتمی، کارگردان این فیلم، در نشست خبری فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: «مهم‌ترین ویژگی فیلم برای من این است که درآمد آن برای بچه‌های سرطانی هزینه شود.» جدا از بستر شبکه نمایش خانگی و سینما، در صداوسیما و برنامه‌های پرمخاطب آن مثل «ماه  عسل» هم بار‌ها شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم؛ اینکه سامانه‌ای با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی به مردم معرفی می‌شود و عده زیادی از مردم هم برای کمک به هم نوعانشان پیش قدم می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->