سرخط خبرها

پردیس تئاتر مشهد در مسیرِ واگذاری به بخش‌خصوصی

  • کد خبر: ۱۰۱۰۷۱
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
پردیس تئاتر مشهد در مسیرِ واگذاری به بخش‌خصوصی
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه تا دی ۱۴۰۰ مراحل ساخت پردیس تئاتر شهر مشهد ۴۱ درصد پیشرفت داشته، از واگذاری ساخت و ساز این پروژه به بخش خصوصی خبر داد.

زردکانلو | شهرآرانیوز - ۷ آذر ۱۳۹۷ روز مهمی برای هنرمندان تئاتر مشهد بود، روزی که پروژه ساخت پردیس تئاتر شهر مشهد با حضور مسئولان کشوری و شهری در بوستان وفا کلید خورد.

این پروژه  بزرگ دارای ۱۲هزار مترمربع زیربنا و ۱۰هزار مترمربع فضا برای توقفگاه خودرو است. همچنین سالن اصلی این مجموعه از ۵ هزار مترمربع زیربنا و ۷۰۰صندلی برخوردار بوده و البته در کنار آن، احداث نگارخانه، کتابخانه و مجموعه‌های دیگر فراغتی نیز پیش‎بینی شده است.

همان زمان از سوی شهردار وقت این وعده داده شد که پردیس تئاتر شهر مشهد پس از دو سال به بهره برداری برسد، اما این مهم تا به امروز محقق نشده و البته مشکلاتی که کرونا بر تعطیلی‌های پی درپی به وجود آورد را نیز نمی‌توان بی تأثیر دانست. همچنین برهه‌ای میان شورای اسلامی شهر و آستان قدس رضوی بر سر مالکیت زمین اختلاف نظر وجود داشت که مرتفع شد. اما مدیریت شهری در دوره شورای ششم نیز در مدتی که زمام امور شهر را به دست گرفته برای به انجام رسیدن پروژه‌های ناتمام اهتمام ورزیده که پردیس تئاتر شهر مشهد نیز یکی از همین کلان پروژ ه هاست.

پیشرفت ۴۱ درصدی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه تا دی ۱۴۰۰ مراحل ساخت پردیس تئاتر شهر مشهد ۴۱ درصد پیشرفت داشته، از واگذاری ساخت و ساز این پروژه به بخش خصوصی خبر داد. کسانی که تخصص و اشراف بیشتری به اهمیت زیرساخت‌های تئاتر و هنر‌های نمایشی داشته باشند. حسن منصوریان با بیان اینکه در پیشنهاد لایحه بودجه شهرداری مبنی بر تأمین اعتبار چند ده میلیاردی تئاتر شهر باید راه حل ارائه و منبع تأمین اعتبار آن را پیشنهاد دهیم، گفت: پیشنهاد شهرداری این است که این بودجه از سرفصل‌های فرهنگی تأمین شود و ما اگر بخواهیم ۱۰۰ میلیارد برای این پروژه هزینه کنیم تقریبا هیچ زیرساخت فرهنگی دیگر در شهر مانند سالن‌های ورزشی، فرهنگ سرا و ... را نمی‌توانیم بسازیم.

مدیریت شهری متولی تئاتر نیست

به باور او، برای تأمین اعتبار پروژه پردیس تئاتر باید از بخش خصوصی کمک گرفت و بخش خصوصی زمانی که پای کار بیاید در بهره برداری پروژه نیز شریک خواهد بود. مــنصــوریــان با بیـــان اینکــه مدیریت شهری متولی تئاتر نیست، پیشنهاد می‌دهد برای به ثمر رسیدن پروژه پردیس تئاتر شهر مشهد دستگاه‌هایی مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری، چون بهره بردار مستقیم تئاتر هستند با مشارکت بخش خصوصی وارد ساخت و ساز شوند.
به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، با این رویکرد، این مکان فرهنگی زودتر ساخته می‌شود و تأمین اعتبار آن راحت‌تر انجام می‌شود.

همچنین بر مبنای نظر مراکز اصلی متولی تئاتر ساخته می‌شود. منصوریان یادآور می‌شود، این موضوع هنوز در حد پیشنهاد کمیسیون فرهنگی است و کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی نظر خود را نگفته اند و هنوز به دست فرمانداری نرسیده است تا به صورت مصوبه درآید. به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد تاکنون۱۰۰ میلیارد تومان از سوی مدیریت شهری برای ساخت پردیس تئاتر شهر مشهد در دوره شورای ششم هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->