اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | مرگ ۲ موتورسوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است معاون دادستان خراسان رضوی: هر گونه تهدید بهداشت عمومی جرم است فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال کشف اسکلت وسط خانه | ماجرای مرگ عجیب مرگ مرد ۵۳ ساله چه بود؟ «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان‌رضوی فقط ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد
سرخط خبرها

خطراتی که در کمین سرنیشنان خودرو‌های سان‌روف‌دار است

  • کد خبر: ۱۰۱۱۹۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
خطراتی که در کمین سرنیشنان خودرو‌های سان‌روف‌دار است
مشتریان و متقاضیان خرید خودرو توجه ویژه‌ای به آپشن سان‌روف دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن زیبایی خودرو، استفاده از هوای تازه در ماشین و تمایل کودکان خانواده برای بالا رفتن از آن است.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ درست است که هرروز به آپشن‌های خودرو‌هایی که تولید می‌شود چیزی اضافه می‌شود، اما گاهی استفاده نادرست از فناوری زمینه بروز خطرات زیادی را به وجود می‌آورد. برای نمونه، وقتی اولین سان‌روف در سال ۱۹۳۷ میلادی روی یکی از محصولات Nash Motor Company به عنوان آپشن قرار گرفت، برای خیلی‌ها لذت‌بخش بود تا تجربه فضای باز بیشتر، راه فرار اضطراری، لذت‌بردن از تابش نور خورشید در روز یا زیبایی آسمان در شب و دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای را در حین رانندگی داشته باشند. اما در واقعیت، آنچه امروز شاهد آن هستیم نگرانی‌هایی به دنبال دارد که در ادامه با هم می‌خوانیم.

نتایج تحقیقات کارشناس‌های ترافیکی گواهی می‌دهد

*آماری از قربانیان استفاده نادرست از سان‌روف خودرو‌ها وجود ندارد، چون اطلاعات مربوط به آسیب‌دیدگان ناشی از این موضوع به عنوان علت آسیب در هیچ جایی ثبت و ضبط نمی‌شود و تمرکز روی علل تصادف‌هاست.

*بیرون آوردن تمام یا قسمتی از بدن کودکان از سان‌روف خودرو از رفتار‌های پرخطر است.

*در پی ترمز‌های ناگهانی و در تصادفات جلو به عقب یا عقب به جلو که یک طرف درگیر در تصادف، خودروی باشد که کودک از سان‌روف آن بیرون آمده است، می‌تواند به پرتاب‌شدن کودک به بیرون از خودرو منجر شود. اگر هم پرت نشود، قطعا به گردن، قفسه سینه، ستون فقرات، سر یا صورت کودک آسیب وارد می‌شود.

*در صورت واژگونی خودرو، استفاده از سان‌روف به قیمت از دست دادن جان یا معلولیت مادام‌العمر کودکان تمام خواهد شد.

*ماشین در حال حرکت می‌تواند موجب مشکلات تنفسی برای کودکانی شود که از سان‌روف بیرون می‌آیند، زیرا مانع اکسیژن‌رسانی کافی به آنان می‌شود.

*باز بودن کامل سان‌روف در زمان رانندگی باعث کاهش مقاومت پیچشی و پدیده ضربه باد می‌شود. به همین علت، توصیه می‌شود بیش از دوسوم سان‌روف باز نشود.

*کودکان کوچک‌تر از پنج‌ساله نباید از سان‌روف بیرون بیایند. حتما باید روی صندلی کودک در صندلی عقب مستقر شوند.

برابر کد تخلف ۲۱۱۵ جریمه بیرون آوردن دست یا هر یک از اعضای بدن سرنشین از وسیله نقلیه در حال حرکت
۳۱۵۰۰ تومان

۶۳۹ مورد
تعداد اعمال قانون کد تخلف ۲۱۱۵ در ۱۱ ماه نخست سال گذشته در مشهد

برابر کد تخلف ۲۰۲۲ مبلغ جریمه مغایرت مشخصات فنی خودرو با کارت شناسایی وسیله نقلیه
۵۲۵۰۰ تومان

برابر ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، چنانچه قطعه تغییریافته در خودرو فاقد استاندارد‌های لازم و مقررات فنی باشد، نه‌تن‌ها واحد شماره‌گذاری پلیس راهور خدمات نمی‌دهد بلکه به اوراق کردن خودرو اقدام خواهد شد.

۹۲۶ مورد
تعداد اعمال قانون کد تخلف ۲۰۲۲ در ۱۱ ماه نخست امسال در مشهد

متخصصان گوش و حلق و بینی نیز بر این باورند که آلاینده‌های موجود در هوا می‌تواند ریه و بینی کودکی را که از سان‌روف بیرون آمده است تحریک کند و باعث بروز بیماری‌های حساسیت‌زا، آسم و ... شود.

این در حالی است که قرار گرفتن در معرض باد شدید، احتمال بروز بیماری سینوزیت را افزایش می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->