زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات آفتاب‌سوختگی را چطور درمان کنیم؟ ۸۵۰۰ پرستار در مشهد و خراسان‌رضوی آماده خدمات‌رسانی در طرح تابستانه هستند
سرخط خبرها

ماجرای تصادف فرزند امام جمعه تفرش چه بود؟

  • کد خبر: ۹۸۳۸۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
  • ۱
ماجرای تصادف فرزند امام جمعه تفرش چه بود؟
کی از نکات عجیب این حادثه مرتبط با راننده خودرو (سمند) مقصر در حادثه بود، راننده‌ای که فقط یازده ساله بود و نه تنها گواهی نامه نداشت، بلکه جایش پشت نیمکت‌های دبستان بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاید برای شما هم رخ داده باشد که هنگام رانندگی پدال گاز و ترمز را اشتباهی فشار بدهید یا دیرتر ترمز کنید یا دچار چندین اشتباه دیگر شوید، هرچند این خطا‌ها بیشتر مختص تازه کاران است. اما پنجشنبه گذشته در یکی از جاده‌های استان مرکزی یکی از همین خطا‌های احتمالی منجر به حادثه‌ای دل خراش شد و سه عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند. ظاهر این حادثه هم شبیه هزاران حادثه رانندگی در سراسر کشور بود، اما هر چه پیگیری‌ها جلوتر رفت، جزئیات بیشتری از حادثه رسانه‌ای شد که حاشیه‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.

یکی از نکات عجیب این حادثه مرتبط با راننده خودرو (سمند) مقصر در حادثه بود، راننده‌ای که فقط یازده ساله بود و نه تنها گواهی نامه نداشت، بلکه جایش پشت نیمکت‌های دبستان بود. نکته بعدی و عجیب‌تر از اولی، مرتبط با هویت همان کودک بود که مشخص شد فرزند یکی از مسئولان شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی است. اما داغ‌ترین حاشیه این حادثه حضور شخص مسئول در صندلی شاگردخودرو به همراه دو سرنشین دیگر بود، به نحوی که آن‌ها شاهدان اصلی این سانحه رانندگی بوده اند.

در خودرو مقابل که یک پژو پرشیا بود نیز اعضای خانواده رئیس شورای روستای کهک از توابع همان شهرستان حضور داشتند که در این سانحه شخص رئیس شورا و دو دختر جوانش جان خود را از دست دادند.
به گفته سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم، بررسی‌ها نشان می‌دهد علت حادثه تجاوز به چپ خودرو سمند بوده است.

۳ روز بعد

با وجود حاشیه‌هایی که این سانحه رانندگی داشت، دیروز خبری در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد که حکایت از عزل مسئول تفرشی داشت و خبرگزاری ایسنا به نقل از حجت الاسلام هادی میرزایی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی از عزل مسئول خاطی خبر داد.
این خبر موج دیگری در فضای مجازی به راه انداخت و کاربران زیادی از این اقدام قاطع و بدون تعارف قدردانی کردند.

مقصر حادثه سرپرست کودک است

یک وکیل دادگستری نیز در واکنش به این حادثه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در حالت کلی پسر ۱۱ ساله طبق قانون نابالغ محسوب شده و به جرمی که مرتکب می‌شود خطای محض گفته می‌شود. تفاوت خطای محض با جرم عمد و شبه عمد این است که در این دو نوع جرم مسئولیت آن با شخص مرتکب است، اما در خطای محض که از سوی کودک صغیر اتفاق افتاده باشد مسئولیت با عاقله فرد مرتکب است که این عاقله شامل پدر و بستگان این شخص می‌شود.

سیدمجتبی حسین پور ادامه داد: اگر سرپرست این کودک در خودرو حضور داشته باشد موضوع را از شمول خطای محض خارج دانسته و آن را شبه عمد قلمداد می‌کنند. یعنی سرپرست این پسر قصوری مرتکب شده که خودرو را در اختیار فرزند صغیرش قرار داده و مسئولیت این حادثه نیز سرپرست کودک است. شرکت بیمه نیز در صورتی که راننده خودرویی که در تصادف مقصر است گواهینامه نداشته باشد خسارت وارده را پرداخت نخواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غ ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
واقعا مایه تاسف است
بهترکه هیچی نگیم واجازه بدیم مغزبفکرفروبره که چراادمی از عقل خویش این نعمت بزرگ خدادی استفاده نکنه واین چراع روشنی بخش رو خاموش کنه وخودرو در ظلمت قراربده.؟
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->