سرخط خبرها

شهرآرا، زیر ذره‌بین اهالی منطقه ۳

  • کد خبر: ۱۰۱۲
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۴
شهرآرا، زیر ذره‌بین اهالی منطقه ۳
نشست هم اندیشی «ما و محله ما» برگزار شد

لیلا جان‌قربان
خبرنگار شهرآرا محله

اهالی یکی یکی می‌آیند. یکی از سیس‌آباد، یکی از مجلسی، یکی از خواجه‌ربیع، یکی از سیاسک و یکی از طبرسی.قرار است نشست هم‌اندیشی نقد و تحلیل عملکرد شهرآرا با عنوان«ما ومحله ما» و با حضور تعدادی از نخبگان محله‌های مختلف منطقه3 و مدیران روزنامه شهرآرا برگزار شود.در کنار اهالی، سردبیر شهرآرا محله رضا سلیمان نوری، مدیر روابط عمومی روزنامه وحید عرب، مسئول منطقه 3 حسین بیات، دبیر شهرآرامحله منطقه محمدرضا فیضی و جمعی از مدیران شهرداری منطقه از جمله عباسی معاون فرهنگی، کهن مدیر روابط عمومی و سید هادی صالحی رئیس ناحیه2 شهرداری منطقه در این نشست حضور دارند تا نقاط قوت و ضعف روزنامه را از زبان اهالی روزنامه‌خوان محله بشنوند و در روند کار از آن‌ها بهره ببرند.

 

یک نگاه مثبت
محمدرضا فیضی، دبیر شهرآرامحله منطقه، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم جلسه را آغاز می‌کند. او می‌گوید: طی مدتی که در خدمت مردم منطقه بودم، سعی کردم به جای پرداختن به نقاط ضعف منطقه و مسائل حاشیه‌ای که همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و با پرداختن به آن وجهه بدی به مناطق حاشیه‌ای می‌دهد به نقاط قوت منطقه بپردازم به عنوان نمونه در گزارش‌ها ما به سراغ چهره‌ها و افراد موفق منطقه رفتیم تا نشان دهیم که چه ظرفیت‌های خاصی در این منطقه وجود دارد .نگاه شهرآرا محله به منطقه 3 با تمام وسعتی که دارد و با وجود داشتن مناطق حاشیه‌ای نگاهی مثبت است و هیچ وقت سراغ مسائل منفی که می‌تواند بازتابی نامطلوب داشته باشد در این رسانه نرفته‌ایم. ما به دنبال تغییر نگاه به حاشیه شهر هستیم و در این راستا تمام تلاش خود را می‌کنیم. ضمن اینکه در حد توان رسانه‌ای خود خواسته‌های مردم را پیگیری می‌کنیم و به دنبال حل مشکلات نیز در جریان پیگیری از مسئولان مربوط هستیم.


بدون رودربایستی
در ادامه جلسه، رضا سلیمان نوری، سردبیر شهرآرا محله در سخنان کوتاهی ضمن تأکید بر شنونده بودن، می‌گوید: برای شنیدن صحبت‌های مردم آمده‌ام و می‌خواهم نقاط قوت و ضعف شهرآرا را از زبان شما عزیزان بشنوم. البته از حضور در جمع اهالی منطقه 3 خوش‌حالم و امیدوارم پس از امروز و با اجرای نقطه نظراتی که بیان می‌کنید در مسیر راهی که شروع کرده‌ایم، توانمندتر پیش رویم. ما با انتقاد رشد می‌کنیم. از شما می‌خواهم بدون رودربایستی حرف‌هایتان را بزنید چرا که وظیفه ماست که این حرف‌ها را بشنویم و آن‌ها را اجرا کنیم.


از مردم برای مردم
بعد از صحبت‌های رُک و بی‌پرده سردبیر شهرآرامحله، اهالی شروع به صحبت می‌کنند. سید قاسم بخشیان؛ یکی از سوژه‌های انقلابی و روحانی که گذشته‌ای پر از شکنجه در دوران شاهنشاهی داشته و بعد از انقلاب بر کرسی قضاوت نشسته است به عنوان اولین نفر از اهالی منطقه شروع به صحبت می‌کند. او که از قدیمی‌های محله فاطمیه است، می‌گوید: روزنامه شهرآرا از جمله روزنامه‌هایی است که با استقبال مردم مواجه شده و به خوبی توانسته است در بین مردم مشهد جا باز کند به ویژه اینکه با راه‌اندازی ویژه‌نامه محلات توانسته است عمیق و موضوعی به مسائل مناطق مختلف شهر بپردازد. این روزنامه همیشه خواسته‌های مردم را پیگیری کرده و از مردم برای مردم است.
او در ادامه می‌گوید: امروزه که جریان فضای مجازی بین مردم رواج یافته است و اخبار را از طریق آن دنبال می‌کنند باز هم به روزنامه‌های مکتوبی مانند شهرآرا بیش از این فضا که هیچ اعتباری به منابع آن نیست، می‌توان اعتماد کرد، توقع ما این است که روزنامه به دور از هر جهت‌گیری سیاسی به دنبال خواسته‌های مردم باشد و با تکیه بر منابع مردمی سوژه‌های خود را انتخاب کند.


همراهی و هم‌افزایی
سید هادی صالحی، رئیس ناحیه2 شهرداری منطقه، از دیگر میهمانان این نشست است. او که مسئولی مردمی است و خودش پا به پای ما در محلات طبرسی دنبال حل مشکلات محله بوده است، می‌گوید: همراهی شهرآرا محله با ناحیه ما خیلی خوب بوده است و از این طریق توانسته‌ایم با همراهی و هم‌افزایی، مشکلات مردم را حل کنیم. این رسانه توانسته است تا حدودی دید مردم را به شهرداری اصلاح و توانمندی‌ها و فعالیت‌ها را به خوبی به مردم منتقل کند. پل ارتباطی ما و مردم همین شهرآرامحله است که توقع داریم پیام‌های مردم را بیشتر به گوش ما برساند و روند پیگیری‌های ما را نیز اطلاع‌رسانی کند تا اهالی بدانند درخواستی که مطرح کرده‌اند در روند اجرایی است و چنانچه نتیجه حاصل نشده به خاطر مشکلات دیگری بوده است که سازمان‌های ذی‌ربط ایجاد کرده‌اند یا حتی در روند اجراست و زمان خواهد برد نه اینکه هیچ اتفاقی رخ نداده باشد.


امیدوار به شهرآرا
آقای جباری، معلم قدیمی محله فاطمیه، که این روزها با رأی منتخبان به عنوان نفر اول عضو شورای اجتماعی همین محله انتخاب شده است هم می‌گوید: شهرآرامحله و روزنامه شهرآرا اطلاع‌رسانی‌های خوبی دارد و به نظرم توانسته است، چهره شهرداری را در بین مردم تغییر دهد و نگاه مثبتی به عملکرد شهرداری ایجاد کند اما با این وجود باز هم همه مشکلات را مردم از چشم شهرداری می‌بینند. اگر می‌شد در روزنامه بخشی به این موضوع اختصاص یابد که وظایف هر سازمانی چیست. من امیدوار به شهرآرا هستم و می‌دانم این رسانه می‌تواند مشکلات مردمی را به خوبی پیگیری کند.


گره‌گشای مشکلات
اهالی ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‌های شهرآرامحله منطقه3، با نظرات و پیشنهادهایی که می‌دهند به دنبال هرچه مردمی‌تر و محلی‌تر شدن آن هستند. آن‌ها می‌خواهند رسانه‌ای مردمی داشته باشند که بدون هیچ کم و کاستی حرف‌هایشان را منتشر کند و بدون هیچ رودربایستی پیگیر مشکلاتشان از مسئولان باشد. این‌ها را کارگر از جوانان منطقه بیان کرده است و می‌افزاید: شهرآرامحله همیشه پیگیر مشکلات ما بوده و هست و ما آن را از خانواده خودمان می‌دانیم. هر وقت نکته‌ای مطرح کردیم خبرنگاران در کنار ما پیگیری می‌کنند ولی مسئولان پاسخ درستی نمی‌دهند و مشکل ما حل نمی‌شود. با تمام پیگیری‌هایی که خبرنگاران شهرآرامحله منطقه از مشکلات ما در رسالت 82 داشته‌اند، هنوز ما جوابی نگرفته‌ایم و در آلودگی فاضلاب به سر می‌بریم. خواهشی که من دارم این است که همچنان مسئولان را به محلات بیاورید تا مشکلات ما را از نزدیک ببینند. شاید این روش گره‌گشای مشکلات چندین ساله ما باشد.


اصلی‌ترین مخاطب
نوبت به وحید عرب، مدیر روابط عمومی مؤسسه شهرآرا، می‌رسد. او که اهالی را اصلی‌ترین مخاطب روزنامه می‌داند، می‌گوید: مردم اصلی‌ترین مخاطب ما هستند و مسئولیت ما رفع مشکل مردم است. ما در روزنامه شهرآرا همیشه به دنبال حل مشکلات مردم هستیم و افتخار ما این است که این مشکلات را می‌توانیم پیگیری کنیم. نظرات شما به ما کمک می‌کند و ارزشمند است تا بتوانیم راهی که شروع کرده‌ایم با قدرت ادامه دهیم.


در کنار محله
معصومه دادی، فعال محله بلال هم که حرف‌هایش را به صورت مکتوب برایمان آورده است و ترجیح می‌دهد کمتر وقت جلسه را بگیرد در چند جمله کوتاه می‌گوید: ما خانم‌های محله در بوستان بهار، برنامه‌های متنوعی اجرا کرده‌ایم که برای تقویت هرچه بیشتر این برنامه‌ها به‌ویژه در حوزه سلامت و ورزش نیازمند همراهی هرچه بیشتر مسئولان و کمک‌های مالی هستیم. یکی از مسائلی که ما پیگیر آن بودیم؛ راه‌اندازی سایت بانوان بود که خوشبختانه راه‌اندازی شد ولی متأسفانه در تأمین امنیت این بخش کار زیادی انجام نشده است. منطقه ما مشکلات زیادی دارد و رسیدگی بسیاری می‌خواهد.40 سال است که ساکن همین منطقه هستم و به دنبال حل مشکلات آن بوده‌ام و با شناختی که از محله دارم در کنار بچه‌های شهرآرامحله توانسته‌ام خیلی از مشکلات را مطرح و پیگیری کنم.


الگوسازی رسانه‌ای
خانم موحد، مسئول بخش خواهران کتابخانه مجتمع امام خمینی (ره) واقع در خیابان خواجه‌ربیع23 نیز می‌گوید: خوشبختانه طی این سال‌ها همکاری خوبی بین ما و شهرآرا وجود داشته و اخبار ما به خوبی در این رسانه اطلاع‌رسانی شده است. درخواستی که من از رسانه دارم این است که زیبایی‌های منطقه را به همه نشان دهید تا بدانند منطقه فقط مشکلات نیست و نقاط قوتی در آن وجود دارد. مثلا همین محله خواجه‌ربیع ما قشنگی‌های خاص خودش را دارد که می‌توانید به آن‌ها بپردازید و با برگزاری مسابقات و جشنواره‌هایی اهالی را هم در کار مشارکت دهید. پیشنهاد می‌کنم مسابقه‌ای با موضوع زیبایی‌های محله برگزار کنید تا در قالب‌های مختلف اهالی آثارشان را بفرستند و از برگزیدگان تقدیر و حتی نمایشگاهی هم از این آثار برگزار کنید تا نگاهی نو به این منطقه ایجاد شود یا اینکه فراخوانی برای معرفی چهره‌های برجسته محله بگذارید. افرادی که بدون هیچ وابستگی، کارهای خیرخواهانه در منطقه انجام می‌دهند. از این دست افراد در منطقه خیلی زیاد هستند که هنوز ناشناخته‌اند. به نظرم با معرفی این افراد می‌توانید در ترویج فرهنگ کارهای خیرخواهانه نقش مثبتی داشته باشید. فعالیت‌های مثبت به طور کلی بر جامعه تأثیر مثبت می‌گذارد و شما با اطلاع‌رسانی آن‌ها به جامعه امید می‌دهید. از آنجایی که ما با دانش‌آموزان در ارتباط هستیم و به عنوان تنها کتابخانه ویژه نوجوانان در منطقه فعالیت می‌کنیم، پیشنهاد دارم که به طور ویژه به فعالیت‌های دانش‌آموزی بپردازید و با ذکر نام بچه‌ها انگیزه در آن‌ها ایجاد کنید چرا که این انگیزه به رشد آن‌ها نیز کمک خوبی خواهد کرد.


تداوم نشست‌ها
میهمان دیگر ما نماینده کلانتری خواجه‌ربیع است. سرهنگ بهرامی که با لباس خدمت در این نشست حاضر شده است، می‌گوید: از اینکه چنین جلسه‌ای فراهم کردید تا ما در کنار مردم هم نقطه نظراتمان را بگوییم و هم صحبت‌های مردم را بشنویم، تشکر می‌کنم و امیدوارم که چنین نشست‌هایی تداوم داشته باشد. درباره شهرآرامحله باید بگویم که این هفته‌نامه تا به حال به خوبی مشکلات مردم را منتقل کرده است و هیچ رودربایستی با مسئولان ندارد. ما به عنوان یک نهاد مسئول این قول را می‌دهیم که در کنار شهرآرامحله باشیم و در نیروی انتظامی هر خدمتی که از دستمان بربیاید برای مردم همراه با رسانه انجام دهیم. پیشنهاد می‌دهم تمامی فعالیت‌هایی را که در راستای امنیت منطقه انجام می‌شود، منعکس کنید و همه سازمان‌ها را در کنار هم قرار دهید تا گره از کار مردم باز شود.


منفعت عمومی
آقای حسنی، از فعالان فرهنگی شهرک مهرگان نیز حرفش را این‌گونه شروع می‌کند: من از خبرنگاران شهرآرامحله تشکر ویژه دارم که با پیگیری‌های خود برخی مشکلات شهرک مهرگان را حل کردند و ما نتیجه گرفتیم. در ارتباط با تداوم کار هم پیشنهاد می‌کنم وقتی می‌خواهید گزارش‌های میدانی بگیرید، سراغ قدیمی‌های محله بروید تا بتوانید مشکلات را به خوبی رصد کنید. در خیلی از مناطق، افراد تازه وارد آمده‌اند که به جای مشکل محله فقط مشکل دم در خانه خودشان را می‌گویند و حرفشان منفعت عمومی ندارد. همچنین در منطقه ما نونهالان و نوجوانان ورزشی زیادی هستند که درخواست می‌کنم در شهرآرامحله با آن‌ها گفت‌و‌گو کنید تا برای ادامه در راه سختی که پیش رو دارند، انگیزه پیدا کنند.


همیشه آبادی‌ها
ارجمندی، مسئول برادران کتابخانه امام خمینی (ره) هم می‌گوید: خوشبختانه برعکس دیگر رسانه‌ها شهرآرامحله اهل فرهنگ است و رابطه خوبی با مجموعه ما دارد و با انتقال اخبار فرهنگی که منتقل شده است ما شاهد رشد فرهنگی منطقه بوده‌ایم. شهرآرامحله همیشه آبادی‌ها را منتشر و منتقل کرده و کمک زیادی در رشد منطقه داشته است. پیشنهاد من این است که باتوجه به فراگیر بودن سوژه‌های شهرآرا و نگاه محله‌ای که دارد، توزیع آن به صورت گسترده‌تر انجام شود و در مساجد و فروشگاه‌های بزرگ یا مکان‌های فرهنگی روزنامه به صورت رایگان توزیع شود.


نمره 20
حاج کاظم اسودی، مرد گل دوست منطقه که دیوار خانه‌اش را به دیوار سبز تبدیل کرده است، نیز می‌گوید: از شهرآرا ممنونم که من را رسانه‌ای و فعالیتم را به مردم معرفی کرد و پایم به تلویزیون باز شد. شهرآرامحله را هر هفته مطالعه می‌کنم و اگر بخواهم به آن نمره بدهم؛ 20 است. پیشنهادهایی هم دارم که اگر امکان دارد ستونی با عنوان« مکانیک خود باشیم» در روزنامه راه بیندازید تا مردم بتوانند کارهای ابتدایی خود را انجام دهند یا اینکه ستون پاسخ‌گویی مسئولان داشته باشید یا یک ستون آیا می‌دانید راه بیندازید و در آن اطلاعاتی منتقل کنید که خیلی کوتاه هستند ولی تنوع دارند. این ستون‌ها هم جذابیت دارد و هم چون کوتاه هستند در ذهن مخاطب می‌ماند.


دانشگاه فرهنگ
سیدجواد حسینی، رکورددار کباده کشور و پهلوان محله گاز نیز در این جمع می‌گوید: کار شما، کار ویژه‌ای است. خداوند در قرآن از قلم یاد کرده و به آن سوگند خورده است پس خیلی باید مراقب باشید. این قلم شما وقتی ارزش دارد که احقاق حق کند. به نظر من در روزنامه شما، فرهنگ‌سازی کم است و باید عمیق‌تر به آن بپردازید و ریشه‌ای‌تر عمل کنید. شما فرهنگ سازی را باید از اول مثل یک بچه که کلاس اول می‌رود، شروع کنید و تا دانشگاه فرهنگ مردم را پیش ببرید. با فرهنگ‌سازی خیلی از مشکلات حل می‌شود و مردم حرف هم را بهتر می‌توانند بفهمند. پیشنهاد دیگرم هم این است که کمی تنوع صفحات را بیشتر کنید و جذابیت را بالا ببرید. به نظر من روزنامه شهرآرا باید با دیگر روزنامه‌ها در صفحه‌آرایی تنوع بیشتری داشته باشد و در همان نگاه اول میل به خواندن ایجاد کند.


امید به شهر امید
حاج حسین زارع هم که مانند سیدجواد، مرام پهلوانی دارد و خانواده‌ای ورزشکار تربیت کرده است، می‌گوید: ما از شهرآرامحله تشکر می‌کنیم که در محلات مختلف شهر، نکات ریز را تیز می‌بینند و به آن‌ها می‌پردازند. حقیقت این است که جز تشکر از این هفته‌نامه حرفی نداریم ولی با توجه به اینکه در حوزه ورزش خیلی پیگیریم و دنبال کار بچه‌ها هستیم، می‌خواستم یک نکته خیلی مهم را بگویم و آن این است که همیشه مسئولان در جلسات خوب حرف می‌زنند و قول می‌دهند اما همین که به اجرا می‌رسد هیچ خبری نیست. همین فرهنگ‌سازی که آقایان به آن اشاره کردند بدون پول امکان‌پذیر نیست. الان خیلی‌ها به خاطر شهر از جیب خودشان خرج می‌کنند ولی عمران و فرهنگ‌سازی بدون بودجه نمی‌شود که امیدواریم در این شهر امید هرچه بیشتر به آن توجه شود.


حمایت شهرآرا
آقای رحمانی که همراه تیم سه نفره‌ای از حامیان فرشته‌های محروم روستای علی‌آباد به نشست ما آمده است هم بیان می‌کند: ما حدود 5-6 سال است که در روستای علی‌آباد در همین جاده سیمان به صورت خودجوش و مردمی فعالیت می‌کنیم ولی برای اولین بار این شهرآرامحله بود که فعالیت ما را پوشش رسانه‌ای داد و کمکی در تسریع روند فعالیت‌های ما داشت. شهرآرامحله از ما حمایت کرد و ما به خاطر این حمایت از رسانه مردم مشهد تشکر می‌کنیم. درخواستی که دارم این است که همچنان این رسانه کنار ما باشد تا با انعکاس مشکلات روستای علی‌آباد بتوانیم گام مؤثری در حل مشکلات مردم برداریم.


قدرت رسانه‌ای
به آخرهای جلسه که می‌رسیم صحبت‌ها کوتاه‌تر می‌شود. آقای خوشدل، از دیگر میهمانان این نشست، می‌گوید: شهرآرا مشکلات ما را خیلی خوب پیگیری کرد و از آنجایی که رسانه است و قدرت دارد توانست مسئولان را پای کار بیاورد. فقط درخواستی که من دارم ما را در جریان پیگیری‌هایشان قرار دهند.


صفحه مشکلات و پیگیری‌ها
آقای بیابانی، مسئول خیریه خودجوش حضرت زهرا (س) در چهارده معصوم دروی هم از پوشش برنامه‌های خیریه تشکر می‌کند و می‌خواهد که در تسریع روند دریافت مجوز او را کمک کنیم.
خانم رضوانی نیز که از مشکلات سیاسک دل پری دارد در این نشست می‌گوید: ما اهالی منطقه از شهر شدن روستایمان گلایه داریم. هیچ منفعتی از این اتفاق به ما نرسید جز سختی و مشکلات. درخواستی که از روزنامه دارم این است که هر هفته صفحه‌ای برای بیان مشکلات بگذارد و آن‌قدر پیگیری کند تا نتیجه حاصل شود. همچنین اگر می‌شود به صورت جداگانه محله‌های هر منطقه را در اختیار فروشگاه‌های محله قرار دهید تا ما از آن‌ها بیشتر استفاده کنیم.


ارزش به هنر
آقای کامل، هنرمند محله ما هم که کمی دیرتر به نشست رسیده است، خیلی کوتاه می‌گوید: من برای بیان مشکلی نیامدم، فقط آمدم تا از شما تشکر کنم که به هنر و هنرمند ارزش می‌دهید. شهرآرامحله بعد از اینکه برای مصاحبه با من و برادرم در کار خراطی آمد؛ پیگیر دیگر مشکلات ما هم شد و رفتار انسانی و دوستانه‌ای با ما داشت. من از همه خبرنگاران و عکاسان این محله تشکر می‌کنم و هرجا بروم این نوع رفتار را برای دیگران تعریف خواهم کرد.


شبکه‌سازی و ارتباط‌گیری
مدیر روابط عمومی منطقه آخرین میهمانی است که در این جمع صحبت می‌کند. علی کهن می‌گوید: خیلی از حرف‌ها را دیگر میهمانان زدند و نکته خاصی باقی نمی‌ماند. فقط من از شهرآرامحله می‌خواهم که چند موضوع را به صورت جدی پیگیری کند که اولین موضوع بحث مدیریت واحد شهری است. الان همه انگشت‌ها به سمت شهرداری است در حالی که خیلی از مشکلات وظیفه دیگر سازمان‌هاست. همچنین یک شبکه‌سازی و ارتباط‌گیری گسترده با شهروندان ایجاد کند تا فرایند دریافت نظرها و انتقادها و همچنین انعکاس فعالیت‌ها شفاف انجام شود.
صحبت‌های اهالی که تمام می‌شود، سردبیر شهرآرا محله چند دقیقه‌ای صحبت می‌کند تا به سؤالاتی که مطرح شد تا حدودی پاسخ دهد و جلسه را ختم کند. سلیمان نوری می‌گوید: ما می‌دانیم که در کارمان نقص داریم ولی با همراهی شما آن‌ها را برطرف می‌کنیم. در ارتباط با نکاتی که مطرح کردید خیلی خلاصه بگویم که ما سعی کرده‌ایم خطی و سیاسی نباشیم ولی تا چه اندازه به این نتیجه رسیده‌ایم؛ نظر مردم است. پیشنهاد دارم که در مسیر کاری شهرآرا، شهروندان با ما هم قلم شوند و یادداشت‌های موضوعی برای ما بنویسند تا در شهرآرامحله‌ها منتشر کنیم. همچنین در روزنامه ما صفحه‌ای برای حرف مردم داریم که هم نظرهای مردم منعکس می‌شود و هم مشکلات در آن پیگیری شده است و نتایج منتشر می‌شود. شما در انعکاس توانمندی‌های محله افزون بر یادداشت می‌توانید تصاویری هم به ما بدهید که آن‌ها را هم منتشر خواهیم کرد. ماهنامه‌ای حقوقی به اسم شهردار را هم به تازگی راه انداخته‌ایم که در آن می‌توانید تمام سؤالات حقوقی و قوانین مربوط به شهر را بخوانید. درباره معرفی چهره‌ها و دانش‌آموزان هم ما مشکلی نداریم، شما معرفی کنید، ما به آن‌ها می‌پردازیم و نام هم می‌بریم تا تشویقی برای دیگران باشد. در حوزه توزیع رایگان هم باید بگوییم که ما توزیع رایگان نداریم و از نظر حقوقی هم منع توزیع جداگانه محله را داریم. ما در محله به صورت ویژه پیگیر مشکلات هستیم و چنانچه لازم باشد به صورت گسترده‌تر در صفحات اصلی روزنامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. پیشنهادهای شما، سوژه بسیاری از گزارش‌های ماست و امیدواریم با گسترش و تداوم این جلسات ارتباط‌های بهتری با شما برقرار کنیم و به نکات بیشتری دست یابیم.
نشست در حالی تمام می‌شود که اهالی برای اولین بار توانسته‌اند نشستی بدون رودربایستی با مسئولان شهرآرا داشته باشند و درخواست تداوم این برنامه را دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->