سرخط خبرها

شهرک مهرگان در آستانه ۱۰ سالگی!

  • کد خبر: ۳۰۴۲۴
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
شهرک مهرگان در آستانه ۱۰ سالگی!
شهرک مهرگان در شمال شهر مشهد و منطقه ۳ قرار گرفته است...

فیضی/شهرآرانیوز - مهرگان نام یکی از محلات منطقه ماست. این محله در شمال شهر مشهد و منطقه ۳ قرار گرفته است. بعد از مهرگان منطقه شهری تمام و وارد محدوده روستایی همچون فارمد و... می‌شود. مهرگان که قدمتش حدود ۱۰ سال است در قالب طرح مسکن مهر ساخته شد.

برای ورود به محله یا شهرک مهرگان باید از مسیر جاده سیمان از محلات حاشیه‌ای دروی، سیس‌آباد و روستا‌های دهرود، همت‌آباد، علی‌آباد و حسین‌آباد عبور کنید تا به محله قرقی برسید. حدود یک کیلومتر که از قرقی بگذرید سمت چپ خیابان، تابلو بزرگی علامت به سمت شهرک مهرگان را نشان می‌دهد حدود یک کیلومتر هم از این مسیر باید طی کنید تا به ورودی شهرک مهرگان برسید. در این شماره نگاهی گذرا به گوشه و کنار این شهرک می‌اندازیم.


زندگی در جریان است...
شهرک مهرگان در حال حاضر جزو محدوده خدماتی شهرداری منطقه ۳ است البته مهرگان و قرقی را جزو محلات منفصل می‌شناسند. فاصله شهرک مهرگان تا حرم مطهر حدود ۱۶ کیلومتر است. به این صورت که از ابتدای خیابان رسالت شمالی تا بعد از سیس‌آباد جزو محدوده شهری به شمار می‌آید. منطقه شهری که تمام شد باید از روستا‌های دهرود، همت‌آباد و علی‌آباد بگذرید تا دوباره به محدوده خدماتی شهرداری منطقه ۳ وارد شوید.

قرقی و مهرگان جزو محله‌های منطقه ۳ هستند و می‌توان گفت به همدیگر متصل‌اند. از زمان راه‌اندازی شهرک مهرگان درمانگاه، ایستگاه آتش‌نشانی، ایستگاه کلانتری و... ساخته شده است و شهروندان زندگی بهتری را در این شهرک سپری می‌کنند.
وارد مهرگان که می‌شوید اولین چیزی که توجه هر فرد را به خودش جلب می‌کند خانه‌های یک شکل است. این واحد‌های مسکونی در بلوک‌های ویلایی دوطبقه شامل همکف و اول ساخته شده‌اند و دارای زمینی به مساحت بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر مربعی هستند و واحد‌ها از دو طرف به خیابان پنجره دارند و بسیار خوش نقشه و آفتابگیرند.
منازل مسکونی شهرک مهرگان در سه فاز طراحی شدند. فاز اول آن با حدود ۱۸۶ واحد مسکونی سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ تکمیل و تحویل شهروندان شد. فاز دوم سال ۱۳۹۵ بخشی تکمیل شده و فروخته شده است. فاز سوم هم با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست ساخت است.


شهرکی مطابق با آخرین فناوری‌های نوین صنعتی
شهرک مهرگان در ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ با کم و کاستی‌هایی که داشت تحویل شهرداری مشهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی وقت خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه ناحیه شهرداری منطقه ۳ در شهرک مهرگان بیان کرد: واحد‌های مسکونی شهرک مهرگان مطابق با آخرین فناوری‌های نوین صنعتی ساخته‌شده است.
محمدرضا قلندر در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در ساخت‌وساز‌ها باید به روش‌هایی روی آورد که علاوه بر افزایش سرعت ساخت، مقاومت سازه‌ها نیز تضمین شده باشد. شهرک مهرگان مشهد هم اکنون در استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در کشور نمونه است.


امدادرسانی در مهرگان کمتر از ۳ دقیقه
ایستگاه شماره ۴۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ورودی شهرک مهرگان ساخته شده است. خرداد ۱۳۹۵ این ایستگاه با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان افتتاح شد و فعالیتش را به‌طور رسمی آغاز کرد. قبل از اینکه ایستگاه شماره ۴۵ به بهره‌برداری برسد هر اتفاقی که در محدوده مهرگان رخ می‌داد خودرو‌های امدادرسان آتش‌نشانی خود را از ایستگاه طبرسی دوم، ایستگاه اول خواجه ربیع و ایستگاه گلشهر، با حداقل زمان ۲۰دقیقه‌ای به محل حادثه می‌رساندند. به‌یقین طی این زمان خسارت واردشده بسیار زیاد بود، اما حالا سر فاصله خدمات همین ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک مهرگان، کمتر از ۳ دقیقه است و البته خدماتش فراتر از مهرگان است. بار‌ها خبر حوادث در جاده کلات، شهرک صنعتی و روستا‌های محور کلات به گوشمان خورده است و اولین ایستگاهی که خود را به محل حادثه رسانده بچه‌های آتش نشان ایستگاه ۴۵ مهرگان بوده‌اند. آن‌ها بار‌ها جلو بسیاری از حوادث ایستاده‌اند و منجی جان شهروندان شده‌اند.


افزایش امنیت در مهرگان
یکی از دغدغه‌های نیروی انتظامی در کشور و محلات کم‌برخوردار افزایش امنیت در محله‌هاست. تا همین چند سال قبل اگر تاکسی می‌خواستیم و نام جاده سیمان را می‌بردیم راننده جرئت نمی‌کرد در این محدوده مسافر جابه‌جا کند، اما با حضور و افزایش کلانتری‌ها امنیت بسیار خوبی در حاشیه شهر برقرار شد. شهریور سال ۱۳۹۵ در مشهد سه کلانتری با حضور فرمانده کل نیروی انتظامی افتتاح شد؛ کلانتری رسالت و دیگری کلانتری شهرک مهرگان در منطقه ما بود. طبق نظر شهروندان در محله مهرگان با حضور نیرو‌های کلانتری، امنیت شهروندان تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->