نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تلاش‌های مجدانه کارگران طرح استقبال از بهار پررنگ‌تر به اطلاع شهروندان برسد

  • کد خبر: ۱۰۱۳۴۸
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تلاش‌های مجدانه کارگران طرح استقبال از بهار پررنگ‌تر به اطلاع شهروندان برسد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جانبازان شهدای زنده انقلاب‌اند که سند مبارزه با استکبار جهانی هستند.

همتی|شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امیدواریم به برکت این ایام و مدد اهل بیت (ع)، در ارائه خدمات حوزه شهری به شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی، موفق‌تر از گذشته عمل نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تلاش‌های مجدانه کارگران خدمات شهری که درصدد هستند تا چهره شهر را در ایام نوروز به بهترین شکل تزیین نمایند، کمتر به اطلاع عموم رسیده و شهرداری در فضای اطلاع‌رسانی خود باید بیش از پیش این زحمات خالصانه را به تصویر بکشد.
وی با تبریک سوم شعبان، روز پاسدار، به تمامی پاسداران و پرچم‌داران امنیت کشور، گفت: استقلال و امنیت امروز این مرز و بوم را مرهون و مدیون پاسداران، بسیجیان و ارتش و نیروی انتظامی هستیم.

موحدیان در ادامه با اشاره فراهم آمدن مقدمات اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱، افزود: از شهرداری مشهد، معاونت خدمات و محیط‌‌ زیست شهری و قشر زحمتکش و میدانی شهرداری بابت تلاش‌های شبانه‌روزی در این ایام، کمال تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: تلاش‌های مجدانه کارگران خدمات شهری که درصدد هستند تا چهره شهر را در ایام نوروز به بهترین شکل تزیین نمایند، کمتر به اطلاع عموم رسیده و شهرداری در فضای اطلاع‌رسانی خود باید بیش از پیش این زحمات خالصانه را به تصویر بکشد.

موحدیان با اشاره به هم‌زمانی ایام نوروز با نیمه شعبان و همچنین ماه مبارک رمضان، گفت: براساس همین تقارن مبارک، المان‌های نوروزی، به صورت المان‌های تعاملی شکل گرفته که شایسته تقدیر است.

وی در ادامه از شهروندان مشهدی خواست تا این روز‌ها با توجه به فعالیت گسترده و شبانه‌روزی نیرو‌های شهرداری برای فضاآرایی شهر، توجه بیشتری به این عزیزان داشته باشند و با احتیاط بیشتری در سطح شهر تردد نمایند.

موحدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با فروکش‌کردن میزان ابتلای افراد به کرونا و بهبود شرایط، زائران بیشتری را در مشهد مقدس داشته و خدمتگزار خوبی برای زائران بارگاه منور رضوی باشیم.

وی همچنین با تبریک روز جانباز، ایشان را شهدای زنده انقلاب و سند جنایت صدام‌حسین و حامیان رژیم ستمگر بعث عراق دانست که مشاهده آن‌ها، تداعی‌کننده مظلومیت رزمندگان در دوران جنگ است.

در بحث کمک‌های مردمی در ایام کرونا مردم در کشور و استان گل کاشتند

رضا سلم‌آبادی، مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی، که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد در شورا حضور یافت، گفت: کمیته امداد با توجه به اینکه نهاد انقلابی است در شروع انقلاب شکل گرفت و فعالیت‌هایش خاص‌تر و با‌کیفیت‌تر شد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در بحث امر به معروف و دفاع از آرمان‌های انقلاب که محرومان مورد توجه بودند، پیش‌قدم بود، افزود: مردم ما در ایران در کار‌های خیر همیشه پیش‌قدم بودند، یک زمانی قله‌های ما رسیدن به شهادت بود امروز قله کشور ما رفع فقر است که باید جهت‌گیری رفتار‌های اجتماعی به این سمت‌و‌سو برود و فاصله اقتصادی کم‌رنگ‌تر شود.
اگر بنا بر تسهیل باشد، کار‌های انسان‌دوستانه نیاز است و ارزش‌های دینی باید پر‌رنگ‌تر شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمار یک فرد برای رفع نیاز خورد و خوراک خود، ۳۱۰۰کلیو کالری نیازمند است که حساب کردیم با ۳۵۰هزار تومانی که به خانوار می‌دهیم تنها ۱۹۰۰کیلو‌کالری کفاف رفع نیاز‌های خورد و خوراک فرد می‌شود  و این در حالی است که حداقل  یک میلیون تومان نیاز است تا مایحتاج (خورد و خوراک) فرد تأمین شود؛ خیلی از مباحث دیگر مثل مسکن و درمان در نظر گرفته نشده که اگر این موارد هم در نظر بگیریم فاصله زیادی با خط فقر داریم.
به گفته وی، امسال چند اقدام خوبی از جمله امداد هوشمند کارمد از دی‌ماه اجرا شد که ۲۷وب سرویس سازمان مختلف شکل گرفته که برای شناسایی افراد نیازمند، بسیار مؤثر است.  
وی در ادامه با اشاره بر اینکه در بحث کمک‌های مردمی در ایام کرونا مردم در کشور و استان گل کاشتند، افزود: چندین برابر قبل از دوران کرونا مردم در این ایام کمک کردند که نشان‌دهنده این است که مردم خود‌جوش وارد این کار شدند.

وی اظهارکرد: شورای شهر و مدیریت شهری، حوائج بسیاری از مردم در حوزه‌های مربوط به شهر و شهرداری را پاسخگویی و حل‌و‌فصل می‌نماید و از این حیث، کمال و تقدیر را از شورای شهر داریم.

سلم‌آبادی با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، نهادی انقلابی است که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی شکل گرفت و روز‌به‌روز، نوع فعالیت‌های این مجموعه تغییر یافته، گفت: پس از ایثارگران و جانبازان، محرومان بودند که به منظور دفاع از آرمان‌های انقلاب، پا به عرصه گذاشتند

وی افزود: امام راحل (ره) می‌‎فرمایند که اگر بتوانیم اقدام سازنده‌ای در بحث تکفل خانواده‌های نیازمند انجام دهیم، وظیفه اصلی نظام را اجرایی ساخته‌ایم؛ بسیار خرسندیم که امروز به همت مردم، خیران، سازمان‌های مختلف و ... اقدامات سازنده‌ای بنا به فرمایشات بنیان‌گذار کبیر انقلاب شکل گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی، قله‌های کشور، جنگ بود، ولی الان این قله‌ها، اشتغال‌زایی و رفع بیکاری و فقر است؛ کمیته امداد براساس همین مهم، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت، ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

سلم‌آبادی با تأکید بر لزوم تقویت پیوند‌های اجتماعی و خانواده با جهت‌گیری رفتار‌های فردی و اجتماعی، گفت: برای گام‌برداشتن در مسیر تحقق این مهم، باید سعی بر توانمندسازی اقتصادی مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و شرایط سخت پیش آمده برای اقشار ضعیف جامعه، اظهار کرد: در این ایام، مردم ما به معنی واقعی گل کاشتند و براساس آمار، کمک‌های مردمی طی ۲ سال اخیر، به‌مراتب بیشتر از کمک‌های پیش از دوران کروناست؛ این نشان داد که مردم ایران، برای یاری‌رساندن به هم‌نوعان خود منتظر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نمی‌شوند و آتش به اختیار، قدم در عرصه می‌گذارند.

سلم آبادی در پایان از شورای شهر خواست تا بخشی از فضا‌های اطلاع‌رسانی در اختیار شهرداری به معرفی طرح‌های کمیته امداد اختصاص یابد.

در حاشیه این جلسه از شورا از دو جانباز گران‌قدر تقدیر به عمل آمد؛ همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شهادت جانباز شیمایی غلامرضا دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد را که امروز به درجه رفیع شهادت نائل شد، تسلیت گفت.

مصوبات

نام‌گذاری معابر فرعی به‌نام شهدای گران‌قدر

نام‌گذاری معبر فرعی شهید کاشانی۷۳ واقع در خیابان شهید کاشانی با حفظ شماره به نام شهید محمد مهدی متدین طوسی (منطقه۲)

نام‌گذاری معبر فرعی رسالت ۱۰۶واقع در بلوار رسالت با حفظ شماره به نام شهید حجی محمد نجاتی (منطقه۳)

نام‌گذاری معبر فرعی شهید فاطمیان۱۱/۲ واقع در خیابان مهر مادر با حفظ شماره به نام شهید غلامرضا خدادوست (منطقه۳)

نام‌گذاری معبر فرعی شهید مفتح ۳۸واقع در در بلوار شهید مفتح با حفظ شماره به نام شهید جعفر برومندنیا (منطقه۴)

تصویب تعیین ذی‌حساب اول معاونت اقتصادی

ماده واحده: در راستای اجرای تبصره ۲۷ مصوبه شماره ۶۰۱۴/۹۱/۳/ش مورخ ۲۲/۱۲/۹۱ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با عنایت به انتصاب آقای محمود عیدی به عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد مقدس، تعیین نامبرده به عنوان عامل ذیحساب اول، ویژه حوزه معاونت اقتصادی برای عضویت در کمیسیون عالی معاملات و کمیسیون‌های مندرج در آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری به صورت مستقل مورد موافقت قرار گرفت.

تبصره: از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، مصوبه شماره ۷۴۱۵/۹۹/۵/ش مورخ ۲۱/۰۵/۱۳۹۹ لغو می‌شود.

تصویب لایحه ارتقای نقش مساجد به‌عنوان یک عنصر هویت بخش (مسجد محوری)

 ماده‌واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به استناد بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به منظور احیای نقش مساجد در حکمرانی اسلامی جهت ارتقای کیفیت محلات در ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حل مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی در اختیار خود با هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط، حداکثر طی مدت یک ماه نسبت به تدوین لایحه‌ای در این خصوص، با لحاظ بند‌های ذیل و در سه بخش نمونه سازی، الگوسازی و عمومی سازی اقدام و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
۱- گسترش کمی و کیفی مساجد مبتنی بر معماری اسلامی ایرانی و توسعه‌ متوازن در کلیه‌ طرح‌های توسعه‌ای؛
۲- پایدارسازی و توسعه‌ی منابع مالی مساجد مبتنی بر قوانین شهری و شهرداری؛
۳- رشد و ارتقای سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی مساجد به منظور تربیت و کادرسازی فرهنگی جامعه شهری و دستیابی به سطح مطلوبی از اثربخشی در مدیریت مساجد؛
۴- ارتقای کارکرد‌های فرهنگی اجتماعی مساجد در راستای مدیریت فرهنگی اجتماعی محله؛
۵- ارتقای نقش مساجد در تصمیم‌سازی و حکمرانی محلی و شهری و ایجاد درگاه خدمات به مردم در سطح محلات؛
۶-ارتقای نقش و جایگاه مساجد در هویت بخشی و روند توسعه‌ شهری و بازآفرینی محلات؛
۷- هم‌افزایی و شبکه‌سازی مساجد در سطح محلات، مناطق و شهر مشهد مقدس، به‌منظور حل مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی.
تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است آثار مالی ناشی از این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی نماید.

تصویب اصلاح مصوبه صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک

ماده‌واحده: با عنایت به مصوبه شماره ۳۳۵۰/۹۹/۵/ش مورخ ۱۳/۳/۱۳۹۹ با موضوع صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک، به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای شهروندان و جذب مشترکین جدید در فرآیند مذکور به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، در مجوزهای صادره من بعد، حداقل قیمت خرید پسماند از مشترکین را (موضوع بند ۲ مصوبه مزبور را) از ۳۵% به ۵۵% ارزش روز پسماند خشک افزایش داده و متناسب با آن ۱۰% از سهم شهرداری را (مندرج در ماده واحده مصوبه مزبور را) کاهش دهد. بر این مبنا از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، سهم شهرداری از ۱۵% به ۵% ارزش روز پسماند خشک در هر تراکنش کاهش می‌یابد.
تبصره۱- کمیته تعین درصد پایه نسبت به اعمال هرگونه تغییر در سهم شهرداری در بازه ۵% تا ۱۵% بر حسب توسعه طرح و وضعیت روز بازار به کمیته تعیین درصد پایه مندرج در آیین نامه، مجاز می باشد.
تبصره۲- سایر مفاد مندرج در مصوبه مزبور به قوت خود باقی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->