سرخط خبرها

انهدام باند سرقت‌های سریالی از کشتزار‌های مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۳۸۲
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
انهدام باند سرقت‌های سریالی از کشتزار‌های مشهد
دستگیری مجرمانی که با سوءا ستفاده از رها شدن تجهیزات کشاورزی، نقشه‌های شوم خود را اجرا می‌کردند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ اعضای باند سرقت‌های سریالی در مزارع کشاورزی اطراف مشهد در عملیاتی ضربتی از سوی مأموران انتظامی ردزنی و دستگیر شدند و راز مجرمانه آن‌ها برای قانون فاش شد.
تحقیقات این پرونده درست زمانی آغاز شد که یکی از کشاورزان منطقه آبروان به پاسگاه انتظامی محل مراجعه کرد و مدعی شد ادوات کشاورزی او که سر زمین رها شده بودند، همگی سرقت شده اند. با اعلام شکایت پرونده‌ای در همین باره روی میز مأموران دایره تجسس پاسگاه آبروان گشوده و پیگیری‌های پلیسی آغاز شد.

بررسی ها، پرونده ادامه داشت تا اینکه چند مورد سرقت تجهیزات کشاورزی دیگر به پاسگاه اعلام شد و تحقیقات این پرونده ابعاد تازه تری پیدا کرد. در بررسی‌های تکمیلی پرونده‌های گشوده شده اطلاعاتی به دست آمد که نشان از فعالیت یک باند سرقت در این منطقه داشت. اگرچه سارقان با این خیال که ردی از خود باقی نگذاشته به کار خود ادامه می‌دادند، اما چند دوربین مداربسته تصاویر آن‌ها را به همراه ادوات کشاورزی سرقت شده، ثبت کرده بودند.

با به دست آمدن سرنخی از متهمان مأموران انتظامی موفق به ردزنی متهم اصلی پرونده در مشهد شدند و به تعقیب او پرداختند. زمانی نگذشت که این فرد هنگامی که تصمیم داشت وارد مخفیگاهش شود دستگیر شد. مأموران پاسگاه انتظامی آبروان پس از دستگیری این متهم که به نوعی سردسته باند سرقت‌های سریالی بود، موفق به کشف سرنخ دیگری از همدستان او شدند. سرنخی که خیلی زود مجریان قانون را به دو همدست این فرد رساند و آن هارا جلب قانون کرد.

انکار سرقت

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح دیگر جزئیات این پرونده گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزهکاری بودند و جرم را به گردن دوستان خود می‌انداختند. این افراد ابتدا خیال همکاری با پلیس را نداشتند و با کتمان حقیقت تصمیم به گمراه کردن مأموران داشتند، اما زمانی نگذشت که مستندات موجود در پرونده قفل دهانشان را گشود و آن‌ها را وادار به اعتراف کرد.
سرهنگ حسین دهقانپور افزود: اگرچه تعداد سرقت‌های بیشتری در این پرونده متصور است، اما متهمان تاکنون به ارتکاب پنج فقره سرقت ادوات گران قمیت کشاورزی از مزارع حوالی مشهد اعتراف کرده اند. تحقیقات این پرونده تا بررسی همه جانبه آن شامل میزان سرقت‌های انجام شده و شناسایی مال خران اموال مسروقه ادامه دارد.

دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به دو پرونده پلیسی دیگر گفت: مأموران کلانتری امام رضا (ع) و قاسم آباد در دو عملیات مجزا موفق به شناسایی و دستگیری دو تن از توزیع کنندگان مواد افیونی در مشهد شدند.

سرهنگ دهقانپور ادامه داد: در مرحله اول این عملیات مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری امام رضا (ع) با استفاده از منابع اطلاعاتی رد زنی چهل ساله که از توزیع کنندگان مواد مخدر در مشهد بود را زدند و او را در منطقه امامیه دستگیر کردند. مأموران از این فرد یک دستگاه خودرو پژو پارس را توقیف و مقادیری مواد مخدر به همراه چهار میلیون تومان وجه نقد را کشف کردند. در بخش دیگری از این عملیات یک زن و پنج مرد که برای تهیه مواد مخدر به سراغ متهم آمده بودند نیز دستگیر و به کمپ ترک اعتیاد منتقل شدند.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: در مرحله دوم این عملیات هم مأموران کلانتری قاسم آباد در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی خود یکی از توزیع کنندگان مواد افیونی را شناسایی و دستگیر کردند. از این فرد نیز مقادیری مواد افیونی کشف و ضبط شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->