سرخط خبرها
استاندار خراسان رضوی:

«کارگروه ملی زیارت» هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۱۴۰
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۲
«کارگروه ملی زیارت» هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود
کارگروه ملی زیارت پس از سال‌ها اغما قرار است دوباره جان بگیرد و همان‌طور که چند روز پیش نیز شهرآرا زمان برپایی آن را از قول محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، تا پایان همین ماه اعلام کرده بود، دیروز استاندار خراسان‌رضوی بر این موضوع صحه گذاشت و از برپایی این نشست در هفته آینده خبر داد.
علیرضا رزم‌حسینی دیروز در مراسم گردهمایی سالانه رؤسا و مسئولان ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه کارگروه ملی زیارت با مصوبه دولت تشکیل شده است، گفت: هفته آینده در مشهد با حضور اعضای کارگروه نشستی برگزار خواهد شد که درباره بحث‌های مربوط به زیارت، مسائل زیرساختی و مسائل فرهنگی و فعال‌تر شدن بخش غیردولتی بحث خواهد شد.
محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس کارگروه، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی به‌عنوان دبیر کارگروه و همچنین عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، عنایت‌ا... رحیمی استاندار فارس، بهرام سرمست استاندار قم و مصطفی خاکسارقهرودی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، از اعضای کارگروه ملی زیارت هستند.
استاندار خراسان‌رضوی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه اقدامات شکل‌گرفته حول محور ستاد عتبات عالیات کشور با محوریت بازسازی اماکن مقدسه آثار درخشانی در منطقه بر جای گذاشته است، ادامه داد: ستاد عتبات عالیات موفق شده است که اعتماد مردم را جلب کند و ما شاهد هستیم مردم نذورات خود را در راه خدا می‌دهند.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، وی با اشاره به اهمیت مراسم جهانی اربعین حسینی، تصریح کرد: زائران زیادی از کشور‌های مختلف با نژاد‌های گوناگون در این مراسم جهانی حضور پیدا می‌کنند و این حضور خالصانه نشان‌دهنده اثر بازدارنده بزرگی است که اربعین حسینی از خود به جای می‌گذارد.
رزم‌حسینی با بیان اینکه اگر بیگانگان بگذارند و دست از اختلاف‌افکنی بردارند، امت واحده اسلامی مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی شکل خواهد گرفت، یادآور شد: بیگانگان تلاش می‌کنند که بین کشور‌های اسلامی اختلاف‌افکنی کنند؛ بنابراین اگر به سمت خرد جمعی حرکت کنیم، می‌توانیم شاهد تحقق امت واحده اسلامی باشیم.
وی با اشاره به اینکه کدورت‌های تاریخی بین ۲ ملت ایران و عراق از بین رفته است، تأکید کرد: هر چقدر به سمت گسترش روابط بین ۲ کشور قدم برداریم، امنیت ما در منطقه پایدارتر می‌شود.
استاندار خراسان‌رضوی ضمن ارائه آماری در حوزه گردشگری مذهبی مشهد مقدس، بیان کرد: هرسال ۳۰ میلیون زائر داخلی و بین ۲ تا ۳ میلیون زائر خارجی که بیشترشان از برادران عراقی هستند، به مشهد مقدس مشرف می‌شوند؛ از طرفی نزدیک به ۱۰۰ هزار زائر خارجی از امکانات حوزه گردشگری سلامت در خراسان‌رضوی بهره‌مند شده‌اند.
رزم‌حسینی با بیان اینکه اقدامات شکل‌گرفته حول محور ستاد عتبات عالیات کشور با محوریت بازسازی اماکن مقدسه آثار درخشانی در منطقه از خود به جای گذاشته است، افزود: به‌واسطه این اقدامات سازنده، گردشگری مذهبی در منطقه به وجود می‌آید. باید گفت کشور‌های اسلامی در منطقه به گسترش گردشگری مذهبی علاقه‌مند هستند و این جمعیت قوی در منطقه نقش بازدارنده ایجاد می‌کند.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه برخی از ضعف‌هایمان در منطقه باید اصلاح شود، تأکید کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر استفاده کنیم و به سمت مردمی‌بودن اقدامات حرکت کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->