گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

احیای کارگروه ملی زیارت

  • کد خبر: ۱۳۴۹
  • ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
احیای کارگروه ملی زیارت
استاندار خراسان‌رضوی از موافقت رئیس‌جمهور برای تشکیل دوباره کارگروه ملی زیارت خبر داد

ملیحه فلاح - نخستین نشست خبری استاندار کرمانی خراسان‌رضوی، پنجشنبه گذشته برگزار شد تا علیرضا رزم‌حسینی بعد از گذشت 6 ماه از انتصابش به جمع خبرنگاران بیاید و از مهم‌ترین موضوعات در دست پیگیری استان سخن بگوید. این نشست مطبوعاتی اگر چه با محوریت تشریح برنامه‌های استان برای ایام دهه کرامت تدارک دیده شده بود، اما سکاندار استان خراسان‌رضوی، موضوعات مختلفی را همچون ره‌آورد سفر اخیرش به تهران و دیدار با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با خبرنگاران در میان گذاشت. احیای کارگروه ملی زیارت، آخرین وضعیت طرح مثلث اقتصادی، تلاش برای تدوین منشور همدلی خراسان‌رضوی، طرح انتقال آب از دریای عمان، امنیت مرزی خراسان‌رضوی و اجرای طرح‌های بزرگ در این استان از دیگر محورهای اولین گفت‌وشنود رزم‌حسینی با اصحاب رسانه بود.
استاندار خراسان‌رضوی در این نشست از درخواست احیای کارگروه ملی زیارت در دیدار اخیرش با رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: مشهد شهری ملی است و هر تصمیمی برای توسعه زیرساخت‌های این کلان‌شهر و رفع مشکلات مجاوران و زائران بارگاه رضوی باید در سطح ملی گرفته شود.
رزم‌حسینی به موافقت روحانی برای برگزاری مستمر جلسات کارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس دفتر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: دبیرخانه دائمی این کارگروه در مشهد قرار دارد و از این رو برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در اولین فرصت، نخستین جلسه آن با حضور اعضا به ریاست رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این شهر برگزار شود.
کارگروه ملی زیارت، بهار سال‌٨٨ تشکیل شد و در آن زمان محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، سکانداری آن را به دست معاون اولش سپرد. در ابتدای تصویب تشکیل کارگروه ملی زیارت، قرار بود جلسات این کارگروه به‌ صورت فصلی برگزار شود اما این کارگروه پس از 3 جلسه و طرح و بررسی مصوبات مختلف به مدت یک‌سال تعطیل شد. پس از آن 2‌جلسه دیگر نیز تشکیل شد که آخرین جلسه با حضور احمدی‌نژاد در مشهد بود. با روی کارآمدن دولت یازدهم، برگزاری کارگروه زیارت لغو و تکلیف مصوباتی که حکم مصوبات دولتی و هیئت وزیران را داشت و قرار بود در راستای سامان‌دهی امور زائران ثامن‌الحجج(ع) اجرا شود، مشخص نشد. در همان زمان علیرضا رشیدیان، استاندار وقت خراسان‌رضوی لغو این مصوبه را خسارت‌بار دانست و گفت: این روند مشکلاتی را برای کارگروه زیارت خراسان‌رضوی ایجاد می‌کند.
اما استاندار خراسان رضوی در ادامه نشست خود افزود: همچنین در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت خراسان‌رضوی و اجرای طرح مثلث اقتصادی، پیشنهاد تداوم این نشست‌ها برای در میان گذاشتن مسائل استان‌ها را با رئیس دولت مطرح کردم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.
«استانداران سراسر کشور کابینه دوم آقای رئیس‌جمهور به شمار می‌روند و می‌توانند به کابینه اول دولت کمک کنند.» این موضوع را نیز رزم‌حسینی به گفته خودش در دیدار 3 استاندار خراسان بزرگ با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور بیان کرده است.
رزم‌حسینی همچنین از ارائه گزارشی در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای استان به رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار کرد: خراسان‌رضوی 822 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد که با توجه به فعال شدن پاسگاه‌های مرزی، امنیت بسیار خوبی در نقاط برقرار است.وی به سؤال رئیس‌جمهور درباره وضعیت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی استان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون 75 معین اقتصاد مقاومتی به صورت داوطلبانه مسئولیت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی را در بیش از 50 درصد خراسان‌رضوی بر عهده گرفته‌اند.استاندار خراسان‌رضوی همچنین از موافقت هیئت وزیران به دنبال پیشنهاد مطرح‌شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد در خصوص اعطای تابعیت به فعالان اقتصادی خارجی خبر داد و اضافه کرد: این فعالان می‌توانند با سپرده‌گذاری 250 هزار دلاری در بانک‌های داخلی، تابعیت ایران را دریافت کنند.
رزم‌حسینی به تحقق کامل مصوبات سفرهای استانی ریاست‌جمهوری در دور اول اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 54 درصد مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور تحقق یافته است و تلاش خواهیم کرد که بخش دیگر آن نیز تا پایان سال 99 محقق شود.


انتقال آب از دریای عمان در دستور کار استان
استاندار خراسان‌رضوی در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب از عمان به شرق کشور در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران از چند سال پیش آغاز شده و تا سال 1400 تکمیل خواهد شد که ما نیز از تجربه‌های این پروژه موفق برای اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور استفاده خواهیم کرد.
وی به ابلاغیه رئیس‌جمهور در 19 تیر سال گذشته خطاب به وزیر نیرو در خصوص لزوم ورود بخش خصوصی به بازار آب و برق اشاره و اظهار کرد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در طرح انتقال آب از دریای عمان فراخوان شده‌اند و طی یک‌ماه اخیر شرکت‌های فولادی مانند ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.
استاندار خراسان‌رضوی راه‌اندازی شهرک 250 هکتاری انرژی در نقطه صفر مرزی برای تأمین سوخت کشورهای همسایه را یکی از طرح‌های مهم استان دانست و گفت: طرح همیاران آب به منظور مدیریت واحد آب و خاک، طرح بازآفرینی حاشیه شهر مشهد و ساخت 10 هزار و 800 واحد مسکونی در این مناطق و طرح «نجات» با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان از دیگر طرح‌های مهم کلیدخورده در استان هستند.
رزم‌حسینی همچنین از راه‌اندازی کلینیک صنعتی استان از ابتدای سال جاری با هدف رفع مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: از ابتدای سال، 350 واحد به کلینیک صنعتی استان معرفی شده‌اند که از این تعداد مشکل 150 واحد شناسایی شده است.استاندار خراسان‌رضوی با تأکید براینکه مشی ما مبتنی بر میانه‌روی و اعتدال است، اظهار کرد: در حال حاضر با همه گروه‌های سیاسی که مجوز قانونی دارند، همکاری می‌کنیم و از متخصصان و کارشناسان فعال اقتصادی با گرایش‌های سیاسی مختلف دعوت کردیم تا در جلسات مشورتی اقتصادی و سیاسی استان حضور داشته باشند.«ما به دنبال عقلانیت سیاسی هستیم، نه آرامش سیاسی.» رزم‌حسینی در ادامه با بیان این موضوع، اظهار کرد: اگر فعالان سیاسی از خودگذشتگی داشته باشند، «منشور همدلی خراسان‌رضوی» تدوین می‌شود تا محوریت کار در حوزه سیاسی باشد.استاندار خراسان‌رضوی از کاهش 40 درصدی تجمعات مردمی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سعی کردیم با پیش رو قرار دادن محور گفتمان با معترضان، این مشکلات را کاهش دهیم.


اجرای 9 هزار برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت دهه کرامت
رزم‌حسینی همچنین با اشاره به اجرای 9 هزار برنامه فرهنگی در استان به مناسبت دهه کرامت گفت: ویژه‌برنامه‌های این دهه امسال در قالب فعالیت 12 کمیته تخصصی برگزار می‌شود. به گفته وی کمیته محتوایی آستان قدس رضوی با 30‌عنوان برنامه به دنبال الگوسازی و گرفتن درس‌هایی از سیره امام رضا(ع) است. وی با اشاره به برپایی کمیته تبلیغات شهری با 20‌عنوان برنامه، کمیته ویژه رسانه با 311 عنوان برنامه و کمیته بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با 49 برنامه شاخص گفت: کمیته فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز 30 عنوان برنامه شاخص را در 200 کانون فرهنگی-هنری برگزار می‌کند.
رزم‌حسینی با اشاره به تشکیل کمیته اصناف به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در جشن‌های دهه کرامت اظهار کرد: این کمیته نیز با 20 عنوان برنامه تعریف شده است. همچنین کمیته ویژه بانوان با 228 عنوان برنامه، کمیته ویژه بقاع متبرکه با 10 عنوان برنامه، کمیته ویژه نیروهای مسلح با 12 عنوان برنامه و کمیته تشکل‌های دینی با برپایی 2‌هزار جشن در این دهه فعالیت خواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->