ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

«الدن رینگ»، شاهکار تازه میازاکی، انتخاب جذاب برای تجربه کردن در تعطیلات نوروز

  • کد خبر: ۱۰۱۵۴۴
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
«الدن رینگ»، شاهکار تازه میازاکی، انتخاب جذاب برای تجربه کردن در تعطیلات نوروز
شاید از خوش‌شانسی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی ایرانی باشد که «الدن رینگ» Elden Ring درست چند روز قبل از تعطیلات عید به بازار جهانی عرضه شده است و حالا این تعطیلی‌ها بهترین فرصت است که بنشینید و با خیال راحت، چالش دشوار تجربه آخرین شاهکار میازاکی را انجام دهید.

به گزارش شهرآرانیوز - در یک هفته گذشته، اگر سری به کانال‌های بازی‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی بزنید، در بیشتر آن‌ها اثری از تازه‌ترین شاهکار هیده‌تاکا میازاکی، یعنی بازی Elden Ring، خواهید دید. بازی در سبک سولزلایک ساخته شده است، ژانری که به سختی بیش‌از‌حد معروف است و در آن قرار است بار‌ها و بار‌ها شکست بخورید تا آهسته‌آهسته مکانیزم‌های مبارزه با دشمنان مختلف را فرابگیرید و بتوانید در مسیر داستان به پیش بروید. از نکات جالب Elden Ring، قرار گرفتن نام جرج‌آرآر مارتین، خالق داستان سریال معروف بازی تاج و تخت، در این بازی به عنوان نویسنده است. شاید از خوش‌شانسی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی ایرانی باشد که این عنوان درست چند روز قبل از تعطیلات عید به بازار جهانی عرضه شده است و حالا این تعطیلی‌ها بهترین فرصت است که بنشینید و با خیال راحت، چالش دشوار تجربه آخرین شاهکار میازاکی را انجام دهید.

در جست‌وجوی «الدن رینگ»

«الدن رینگ»، شاهکار تازه میازاکی، انتخاب جذاب برای تجربه کردن در تعطیلات نوروز

بازی Elden Ring محصولی است که شباهت‌هایی به ساخته‌های قبلی استودیوی بازی‌سازی فرام‌سافتور دارد، اما المان‌هایی را هم در دل خود قرار داده است تا حس و حال یک محصول جدید و تازه به هواداران این استودیوی ژاپنی انتقال داده شود. داستان بازی حول سرزمینی به نام Lands Between روایت می‌شود که لرد‌های آن پس از ناپدید شدن ملکه ماریکا و تکه تکه‌‌شدن Elden Ring، هرکدام یکی از قسمت‌ها را به دست آورده‌اند.

حال، بازیکن در نقش یک فرد تبعیدشده، به سرزمین Lands Between فراخوانده می‌شود تا همه لرد‌ها را از بین ببرد و قسمت‌های Elden Ring را جمع‌آوری کند. در نتیجه، مسیر تبدیل شدن به الدن‌لرد را طی خواهید کرد.

روایت داستانی بازی‌های فرام‌سافتور معمولا به این شکل است که از طریق یک میان‌پرده در ابتدای بازی، قصه کلی ارائه می‌شود و چیزی که مخاطب را به خود جذب می‌کند، اسطوره‌شناسی است، اطلاعاتی که با گشت‌و‌گذار در جهان بازی، خواندن آیتم‌ها و صحبت با شخصیت‌های بازی و انجام مأموریت‌هایشان کسب می‌شوند. در Elden Ring شاهد یک اسطوره‌شناسی جذاب و جهانی مرموز هستیم که مخاطب را مجبور به گشت‌وگذار در یک دنیای وسیع می‌کند.

هم‌چنین تعامل با شخصیت‌ها سبب می‌شود تا بیش‌ازپیش با آن‌ها آشنا شوید و بعضی از آن‌ها، نقش مهمی در داستان بازی و نحوه اتمام آن دارند، زیرا جدیدترین ساخته فرام‌سافتور دارای پایان‌بندی‌های مختلف است.

شخصی‌سازی در همه جزئیات

«الدن رینگ»، شاهکار تازه میازاکی، انتخاب جذاب برای تجربه کردن در تعطیلات نوروز

با وجود داستان جالب بازی، گیم‌پلی اصلی‌ترین عاملی است که Elden Ring را به یک محصول جذاب، دوست داشتنی و ارزشمند تبدیل کرده است. با شروع بازی، باید کاراکتر خود را بسازید و شخصی‌سازی کنید. سیستم کاراکتر ساختن Elden Ring به شما این اجازه را می‌دهد تا تغییرات مختلفی روی شخصیت خود اعمال کنید و آن را مطابق چیزی که دوست دارید بسازید. هم‌چنین به دنبال آن باید یکی از ۱۰ کلاس بازی را انتخاب کنید، کلاس‌هایی که بعضی از آن‌ها مثل سامورایی، نوار استقامت زیادی را در ابتدای بازی در اختیار شما قرار می‌دهند و بعضی دیگر مثل Astrologer به شما اجازه می‌دهد در استفاده از جادو قدرت بالایی داشته باشید.

البته که رفته‌رفته به لطف سیستم ارتقای شخصیت، می‌توانید تغییراتی روی کلاس خود اعمال کنید و بعضی از آن‌ها را به یک کلاس بالاتر تبدیل کنید تا مزیت‌های بیشتری به دست آورید. به عبارتی، این شما هستید که شیوه مبارزه‌ای خود را تعیین می‌کنید. شخصی‌سازی شیوه مبارزه فقط به انتخاب کلاس و ارتقای کاراکتر ختم نمی‌شود، بلکه سیستم مبارزات و مواردی مثل سلاح‌ها و مهارت‌ها چیزی است که این مورد را بیش‌ازپیش عمیق می‌کند.

سلاح‌های بازی طراحی متنوع و متعددی دارند و می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خودتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این میان جدا از جادو‌ها که مختص به کلاس‌های استفاده‌کننده از جادوست، تعدادی مهارت هم برای سلاح‌های بازی طراحی شده است که استفاده از آن‌ها برای شکست دادن برخی دشمنانی که در طول بازی با آن‌ها سروکار پیدا می‌کنید، ضرورت دارد.

دنیای پربار افسانه‌ای

«الدن رینگ»، شاهکار تازه میازاکی، انتخاب جذاب برای تجربه کردن در تعطیلات نوروز

قابلیت‌های موجود در گیم‌پلی بازی زمانی اوج لذت خود را نشان می‌دهند که دنیای بازی طراحی باکیفیتی داشته باشد، آن هم زمانی که با یک محصول جهان باز طرف هستیم. فرام‌سافتور با خلق Elden Ring نشان داده است مهارت خاصی در خلق دنیایی وسیع و پررمزوراز دارد، جهانی که به‌هیچ‌وجه توخالی نیست و هر گوشه از آن مواردی برای شما تعبیه شده است. هر چیزی که در Elden Ring باعث بهتر و قوی‌تر شدن شما می‌شود، به گشت‌وگذار در محیط‌های بازی گره خورده است. وجود آیتم‌های ارتقا، آیتم‌های ارتقادهنده قدرت بازیابی نوار سلامت در کنار آیتم‌های ارتقادهنده سلاح و خیلی دیگر از این دست موارد، از جمله چیز‌هایی هستند که کاربر با گشت‌وگذار در جهان Elden Ring آن‌ها را به دست خواهد آورد. البته می‌توانید بدون گشت‌و‌گذار هم به انتهای بازی برسید.

ساختار جهان Elden Ring به این صورت است که یک هدف برای شما در نظر گرفته شده است و برای رسیدن به آن، باید دشمنان اصلی بازی را از بین ببرید. این دشمنان اولویت‌بندی نشده‌اند و می‌توانید به هر نقطه‌ای که خواستید سفر کنید و تنها وزیران ملکه ماریکا را از بین ببرید. تیم سازنده از مورد جالبی برای مسیریابی دشمنان اصلی در Elden Ring استفاده کرده است که با دنبال کردن آن‌ها، به محل دشمن آن منطقه دسترسی پیدا می‌کنید. تنها مواردی که سبب شده است گیم‌پلی Elden Ring بی‌نقص نباشد، طراحی دشمنان جانبی و تا اندازه‌ای دوربین بازی است. دشمنان جانبی می‌توانستند طراحی متنوع‌تری داشته باشند. با اینکه تعداد آن‌ها زیاد است، بعضی از آن‌ها بیش از دو بار در نقاط مختلف بازی حضور دارند. هم‌چنین دوربین بازی هم در برخی سکانس‌ها باعث اذیت شدن مخاطب می‌شود.

گرافیک سوار بر داستان

«الدن رینگ»، شاهکار تازه میازاکی، انتخاب جذاب برای تجربه کردن در تعطیلات نوروز

از نظر ظاهر و گرافیک، Elden Ring یک بازی چشم‌نواز و زیبا به حساب می‌آید. در اینجا نه‌تنها شاهد نورپردازی‌های بسیار خوبی برای محیط‌های بازی هستیم، بلکه از نظر جزئیات محیطی و کیفیت بافت‌ها هم محصول تازه میازاکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. با ورود به بعضی از محیط‌ها فقط دوست دارید به محیط خیره شوید و زیبایی آن لذت ببرید.

جدا از این موارد، طراحی دشمن‌های اصلی به بهترین شکل ممکن انجام شده است و هرکدام از آن‌ها مکانیزم‌های مخصوص به خود را در مبارزه دارد. طراحی بخش ساخت‌وساز بازی هم از دیگر مواردی است که به‌خوبی روی گیم‌پلی بازی اثرگذار است. شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که دست بازی‌ساز را برای طراحی چشم‌نواز باز گذاشته است، بستر داستانی بازی و جریان داشتن آن در دنیای اساطیری باشد. خوشبختانه استودیوی فرام‌سافتور توانسته است از این ظرفیت‌های داستانی به بهترین شکل در ساختن جهان زیبای Elden Ring استفاده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->