برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

درباره بازی Sifu که خاطره فیلم‌های رزمی قدیمی را برایتان زنده می‌کند

  • کد خبر: ۹۹۹۹۲
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
درباره بازی Sifu که خاطره فیلم‌های رزمی قدیمی را برایتان زنده می‌کند
Sifu با سر و صدای کمی منتشر شد، اما سبک خاص و گیم‌پلی جذابش باعث شد به‌سرعت بین منتقد‌ها محبوب شود و نمره‌های خوبی به آن بدهند، در این بازی، در مسیر گرفتن انتقامی قرار می‌گیرید و باید برای رسیدن به این هدف، به استاد کونگ‌فو تبدیل شوید.

به گزارش شهرآرانیوز - در چند هفته گذشته، بازار بازی‌های ویدئویی حسابی داغ شده است و هر چند وقت شاهد انتشار یک عنوان مهم و جذاب هستیم. حدود سه هفته پیش، نسخه دوم «دایینگ لایت» عرضه شد و بازی «هوایزن فوربیدن وست» هم که همین جمعه منتشر شد، طرف‌داران بازی‌های ویدئویی را حسابی سر شوق آورده است.

در این بین، Sifu یکی از عنوان‌هایی بود که با سر و صدای کمتری منتشر شد، اما سبک خاص و گیم‌پلی جذابش باعث شد به‌سرعت بین منتقد‌ها محبوب شود و نمره‌های خوبی به آن بدهند، یک بازی در سبک روگ‌لایک (بازی‌هایی که به سخت بودن معروف‌اند و در آن‌ها با هر بار مردن باید ماجرا را از ابتدا شروع کنید) که بر محور هنر‌های رزمی جریان دارد و خاطره فیلم‌های رزمی شرق آسیایی را برای گیمر‌ها به خاطر خواهد آورد. در این بازی، در مسیر گرفتن انتقامی قرار می‌گیرید و باید برای رسیدن به این هدف، به استاد کونگ‌فو تبدیل شوید.

ماجرای یک انتقام

درباره بازی Sifu که خاطره فیلم‌های رزمی قدیمی را برایتان زنده می‌کند

داستان سیفو در شهری در چین می‌گذرد، جایی که پنج فرد رزمی کار به مدرسه آموزش هنر‌های رزمی حمله می‌کنند. این گروه توسط فردی به نام یانگ کنترل می‌شود. هدف او از حمله به این مدرسه، تقابل با استاد بزرگ و دسترسی به دانشی نامعلوم است. در این تقابل، استاد بزرگ جان خود را از دست می‌دهد و یانگ متوجه حضور کودکی در آنجا می‌شود که فرزند استاد بزرگ است. او به یکی از دستیاران خود دستور می‌دهد این کودک را که در واقع شخصیت اصلی بازی به شمار می‌رود از بین ببرد. این کودک با استفاده از قدرتی جادویی به زندگی باز می‌گردد و حالا می‌خواهد انتقام کشتن پدرش را بگیرد.

هشت سال بعد، شخصیت اصلی که خود به نوعی استاد هنر‌های رزمی شده است، تصمیم می‌گیرد به دنبال یانگ و گروهش برود. تصاویری از این شخصیت‌ها و اطلاعات مربوط به آن‌ها روی تخته‌ای در خانه شما قابل مشاهده هستند و با گذراندن مراحل مربوط به هر یک از آن‌ها و پیدا کردن سرنخ‌های مختلف، اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد. به طور کلی، داستان بازی یک روایت کلیشه‌ای رزمی را دنبال می‌کند که بار‌ها در سینما آن را به شکل‌های مختلف دیده‌ایم. در واقع، این داستان بازی نیست که باعث جذابیت آن می‌شود و در این زمینه با عنوانی معمولی طرف هستیم.

تلاش برای استاد شدن

درباره بازی Sifu که خاطره فیلم‌های رزمی قدیمی را برایتان زنده می‌کند

روح این عنوان در سیستم مبارزات آن دمیده شده است. هسته اصلی بازی را مبارزات رزمی عمیق و بسیار چالش‌برانگیز تشکیل داده‌اند که مانند یک استاد، در صورت پیشرفت، به شما پاداش می‌دهند و در صورت ضعف و ناتوانی در یادگیری، شما را تنبیه می‌کنند. در شروع بازی، یک بخش آموزشی جذاب وجود دارد که برخی از کمبود‌ها را در مقابل باس‌های مختلف به شما آموزش می‌دهد. یک بخش تمرینی هم در اقامتگاه شما هست که با ورود به آن، می‌توانید مکانیزم‌های مختلف مبارزه بازی را آموزش ببینید.

بازی یک درخت مهارت‌ها نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که هم با پیدا کردن مجسمه‌های اژد‌هایی که در سراسر نقشه بازی پراکنده شده‌اند و هم با امتیاز‌هایی که در طول مبارزه‌ها به دست می‌آورید، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این درخت مهارت تعداد بسیار زیادی از حرکت‌های مبارزه‌ای متنوع را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید با استفاده از امتیاز‌هایی که در طول مراحل به دست می‌آورید، آن‌ها را خریداری کنید. از طرفی، می‌توانید مهارت‌هایی را که به آن‌ها بیشتر علاقه دارید، به صورت دائمی باز کنید به طوری که در صورت باختن، آن‌ها را از دست ندهید.

وقتی مرگ پایان راه نیست

درباره بازی Sifu که خاطره فیلم‌های رزمی قدیمی را برایتان زنده می‌کند

یکی از مکانیزم‌های برجسته‌ای که سازندگان از همان ابتدای معرفی این عنوان بر آن تأکید داشتند، قابلیت بازگشت از مرگ در ازای افزایش سن بود. این امکان را قدرتی جادویی ایجاد می‌کند که در ابتدای بازی باعث برگشت به زندگی شخصیت اصلی می‌شود. شما با بیست‌سالگی بازی را آغاز می‌کنید و این طلسم به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که به هفت‌سالگی می‌رسید از مرگ بازگردید.

در بازی، به ازای هر بار کشته شدن، به سن شما اضافه می‌شود. فرض کنید شما در بیست‌سالگی یک بار شکست می‌خورید و شمارنده مرگ شما به عدد یک تغییر می‌یابد. اینجا با بیست‌ویک‌سالگی به زندگی برمی‌گردید، اما اگر دوباره شکست بخورید و شمارنده مرگ شما به دو افزایش یابد، بار بعد با بیست‌وسه‌سالگی به زندگی بازخواهیدگشت.
با گذشت هر ۱۰ سال، یکی از حلقه‌های طلسم شما می‌شکند، نوار سلامتی‌تان کوچک‌تر می‌شود و میزان آسیبی که دشمنان هنگام مبارزه به شما وارد می‌کنند افزایش می‌یابد. پس از گذراندن ۷۰ سال، طلسم به‌کلی متلاشی می‌شود و مرگ بعدی به معنای باخت شما خواهد بود. پس بازی را از اول آغاز کنید.

تنوع سیستم مبارزه

درباره بازی Sifu که خاطره فیلم‌های رزمی قدیمی را برایتان زنده می‌کند

سیستم مبارزات این بازی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز شود و اگر مهارت‌های لازم را به‌خوبی به دست نیاورید، ممکن است ناگهان خودتان را در بین انبوهی از دشمنان ببینید که از همه طرف به شما حمله می‌کنند و در چند ثانیه، شکستتان می‌دهند. مهم‌ترین نقطه قوت بازی در مدل خاص مبارزه‌های آن گنجانده شده است و نباید توقع داشته باشید تنها با فشار دادن یکی دو دکمه، بتوانید از پس دشمن‌های مختلف برآیید. دفاع در برابر ضربه‌های دشمن، به‌ویژه زمانی که با چند نفر در حال مبارزه هستید، از چالش‌های مهم بازی است. اول اینکه دشمنان منتظر نمی‌مانند که شما یک‌به‌یک به سراغشان بروید.

باید برای دفاع در برابر آن‌ها حواس خود را حسابی جمع کنید و بتوانید به‌سرعت واکنش نشان دهید. علاوه بر این، توان دفاع کردنتان هم با یک نوار مشخص می‌شود. این نوار در صورت دفاع‌های پی‌درپی پر می‌شود و زمانی که کامل پر شد، چند ثانیه گارد شما می‌شکند و بی دفاع می‌شوید، چند ثانیه‌ای که خیلی وقت‌ها برای کشته شدنتان به دست دشمن‌ها کافی است. هم‌چنین سلاح‌های متنوعی نیز برای کمک به شما در مبارزات این عنوان وجود دارند که می‌توانید قابلیت‌های مخصوص به آن‌ها را در درخت مهارت به دست بیاورید.

به طور کلی، بخش مبارزات از تنوع و عمق بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید در آن پیشرفت کنید، کومبو‌های بیشتر و طولانی‌تر خلق کنید و در نتیجه مراحل بازی را بهتر از قبل به پایان برسانید. هم‌چنین شاهد انیمیشن‌های روان و لذت‌بخشی در این عنوان هستیم که تجربه فنون رزمی حرفه‌ای را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند. تنها مشکل جدی بازی زوایای دوربین است که گاهی در طول مبارزات به‌خوبی تنظیم نمی‌شود و حتی می‌تواند باعث مرگ شما به دلیل کمبود دید در بازی شود.


جعبه بازی‌ها

درباره بازی No Man’s Sky | احیای یک پروژه شکست‌خورده

در A Juggler’s Tale با ماجراجویی عروسک‌های خیمه شب‌بازی همراه می‌شوید

درباره بازی «فرزندان مورتا» که موفق‌ترین بازی ایرانی در بازار بازی‌های ویدئویی جهانی نام گرفته است

بررسی بازی Ender Lilies، یک عنوان مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده

بررسی بازی مستقل Death’s Door که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->