مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شهرآرا سرمایه فرهنگی مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۵۹۹
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
شهرآرا سرمایه فرهنگی مشهد
ارژنگ حاتمی - سردبیر

دوازده سال پس از سال‌ها انتشار هفته‌نامه شهرآرا، در سوم خرداد ۱۳۸۸ این نشریه به چنان اعتمادبه‌نفس و خودباوری رسید که به‌صورت روزنامه منتشر شود؛ روزنامه‌ای که اکنون از لحاظ میانگین سنی، جوان‌ترین تحریریه‌های روزنامه‌های کشور را دارد.

اهمیت رتبه پنجمی روزنامه شهرآرا در چهارمین دوره رتبه‌بندی روزنامه‌های سراسر کشور، زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم این بهترین امتیاز یک روزنامه غیرسراسری در طول ادوار رتبه‌بندی است و تاکنون هیچ روزنامه محلی نتوانسته بود در میان ۱۰ روزنامه برتر کشور قرار گیرد.

اهمیت این موضوع وقتی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم شهرآرا توانسته است بالاتر از روزنامه‌های مطرح و قدیمی کشور، مانند جوان، شرق، کیهان، هفت صبح و... باشد. از طرف دیگر، شهرآرا در میان همه روزنامه‌های غیرسراسری، در رتبه نخست کشور قرار گرفته است و این اولین‌بار است که روزنامه‌ای محلی بین روزنامه‌های غیرسراسری که شامل روزنامه‌های منطقه‌ای (چنداستانی)، استانی و محلی است، اول می‌شود.

از زوایه دیگر، بنا بر اعلام معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، شیوه‌نامه این رتبه‌بندی با تمرکز بر اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری تدوین شده است و تفاوتی از نظر استانی و سراسری در این اصول وجود ندارد؛ اصولی مانند پاسداشت زبان فارسی، یادداشت اختصاصی، عکس اختصاصی، گرافیک مطلوب، جریان‌سازی، سایت اینترنتی فعال و.... این موضوع بیش از پیش نشان‌دهنده اهمیت حضور روزنامه شهرآرا به عنوان روزنامه‌ای محلی، در میان پنج روزنامه برتر کشور است.

رتبه پنجمی روزنامه شهرآرا، مثال واضحی است برای آنکه نشان دهد هرجا به جوانان و تخصصشان اعتماد شود، نتیجه‌ای غیر از موفقیت حاصل نمی‌شود. این روزنامه طی سال‌ها و با گروهی که این روز‌ها به بالندگی رسیده است، نشان داد هم می‌توان روزنامه‌ای به صاحب امتیازی یک سازمان بود و هم با انتشار مطالب به نفع مردم و شهر حرف زد.

شهرآرا به‌عنوان رسانه‌ای پیشرو، نقش خود را کنشگری در بازنمایی رسانه‌ای مشهد می‌داند و بی‌شک سال ۱۴۰۱ را می‌توان آغاز مسیر جدید شهرآرا و شکوفایی هرچه بیشتر این رسانه در سطح ملی و بین‌المللی دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->