سرخط خبرها
شهردار منطقه عنوان کرد:

منطقه ۴ شهرداری، برتر در امکانات ورزشی

  • کد خبر: ۱۰۱۸
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۱
منطقه ۴ شهرداری، برتر در امکانات ورزشی

مریم سبحانی
خبرنگارشهرآرامحله

اهمیت و تأثیر مثبتی که ورزش در سلامت جسم و روح افراد جامعه می‌تواند داشته باشد، بر‌ هیچ ‌کس پوشیده نیست. ‌هر چه جوانان و نوجوانان جامعه‌ای بیشتر‌ با ‌ورزش اُنس بگیرند و ‌اوقات‌فراغت ‌خود را در محیط‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها سپری کنند، کمتر شاهد آمار بزه‌ها ‌‌و ‌تنش‌های اجتماعی‌ خواهیم بود. به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و‌ حاشیه‌شهر، توجه به این مهم و سوق‌دادن و جذب جوانان به‌سمت ورزش و محیط‌های ورزشی، علاوه بر ایجاد روحیه شاد و ‌پرنشاط در کاهش بزه‌های اجتماعی مؤثر و اثر‌بخش‌‌خواهد بود. ارائه خدمات ورزشی، فارغ از تعلقات طبقاتی و سنی با کمترین هزینه به‌منظور غنی‌سازی اوقات‌فراغت شهروندان و ارتقای سلامت جامعه همواره مورد توجه ویژه مدیریت‌شهری بوده و هست. در این میان شهرداری منطقه4 یکی از مناطق پیشگام در ارائه این خدمات و توسعه فضاهای ورزشی میان مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد به شمار می‌رود.
در همین زمینه شهردار منطقه با اشاره به اینکه یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی روباز شهرداری مشهد در اختیار شهروندان این منطقه ‌قرار دارد، گفت: مجموعه ورزشی میثم واقع در میثم جنوبی با مساحت 1700متر مربع و امکاناتی از قبیل زمین چمن مصنوعی، زمین کف‌پوش والیبال و سالن در حال احداث است.
وی همچنین از مجموعه ورزشی بهشت با 5هزار مترمربع مساحت به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای کیفی‌سازی شده شهرداری مشهد‌ خبر داد و افزود: با اجرای طرح توسعه کیفی زمین‌های ورزشی در این مجموعه امکان رقابت و ورزش 22تیم ورزشی به‌طور هم‌زمان در آن فراهم شده است.‌
غلامی ‌خاطرنشان کرد: محدوده منطقه ما مجهز به 50هزار مترمربع فضای ورزشی روباز شامل مجموعه بهشت جنب میدان شهید مفتح، بسیج در شهید بابانظر37، ارم واقع در پنجتن45، سلمان در پنجتن3، میثم نبش میثم جنوبی32، پنجتن در پنجتن52، صادقیه در شهید بابانظر42 ستایش در ستایش6 و آرامش در پنجتن55 است. علاوه‌براین سالن‌های ‌چندمنظوره بهشت، آرامش، بسیج و ارم با مساحت جمعا 6200متر مربع، مجموعه‌های ورزشی سرپوشیده این منطقه را شامل می‌شوند.
شهردار منطقه4 از احداث پنجمین سالن ‌در مجموعه ورزشی میثم مختص ورزش‌های رزمی و تشکی خبر دارد و بیان کرد: سالن‌ها از ساعت6 تا 13 ویژه بانوان و از ساعت 13 تا 24 ویژه آقایان فعال است.
وی با اشاره به چمن‌های مصنوعی یادآور شد: مجموعه‌های ورزشی میثم، بهشت و ارم جمعا دارای 4200متر مربع زمین آسفالتی فوتبال بودند که در طرح توسعه زمین‌های ورزشی این منطقه به چمن مصنوعی در ابعاد استاندارد مجهز شدند.
غلامی همچنین به بوستان‌های بانوان منطقه اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقای سلامت و رفاه بانوان، بوستان بانوان ارم با 2هکتار مساحت واقع در پنجتن45 و بوستان بانوان بهشت با 5/1هکتار وسعت در نبوت42 به ورزش بانوان در منطقه4 اختصاص داده شده است.‌
وی اظهار داشت: احداث و بهره‌برداری از دومین پایگاه پایش و سلامت کارکنان شهرداری مشهد در ساختمان ستاد منطقه برای سنجش‌های سلامت مرتبط با آمادگی جسمانی کارکنان با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد ریال و جانمایی و نصب27 ایستگاه بدن‌سازی در بوستان‌های منطقه با دستگاه‌های بدن‌سازی متنوع برای استفاده شهروندان از دیگر اقدامات شهرداری برای پیشبرد اهداف ورزشی در این منطقه طی سال‌های اخیر بوده است.
احداث مسیر ویژه دوچرخه در معابر منطقه موضوعی بود که غلامی‌ به آن اشاره و بیان کرد: در این منطقه 5هزار متر طول مسیر دوچرخه طی سال‌های گذشته در بولوارهای طبرسی جنوبی، مجلسی شرقی، بوستان بانوان بهشت (نبوت 42) و بوستان بانوان ارم (پنجتن 45) احداث شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است‌. علاوه بر این در طرح استقبال از بهار98 نیز، 1000مترطول مسیر حمل و نقل سبز (مسیر دوچرخه) در بولوار طبرسی جنوبی (ضلع شرق تقاطع مجلسی) احداث شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->